מרכזי הנתונים הפכו לשוק המרכזי של AMD

2 מאי, 2024

המכירות לשוק מרכזי הנתונים צמחו ב-80% והסתכמו בכ-2.3 מיליארד דולר – כמעט מחצית מכל המכירות של החברה ברבעון הראשון 2024. הפתעה בשוק הגיימינג: מכירות ה-GPUs התמוטטו בכ-48%

במבט ראשון נראות התוצאות הכספיות חברת AMD לרבעון הראשון של 2024 כחסרות עניין: היקף המכירות נותר כמעט ללא שינוי והסתכם בכ-5.5 מיליארד דולר, ב-2% בלבד יותר מאשר ברבעון המקביל אשתקד, וב-11% פחות מאשר ברבעון האחרון (Q4) של השנה. אולם כאשר מסתכלים על תמהיל המכירות, מתברר שהחברה משנה את פניה והופכת לספקית מרכזית של מרכזי נתונים ותשתיות ענן, על חשבון השוק הצרכני המסורתי שלה.

מכירות החברה בתחום מרכזי הנתונים צמחו ברבעון בכ-80% בהשוואה לנתוני 2023, והסתכמו בכ-2.3 מיליארד דולר – מגזר השוק הגדול והמרכזי ביותר. גם בתחום המעבדים למחשבים אישיים החברה חיזקה את מעמדה כמתחרה מרכזית של אינטל: המכירות צמחו בכ-85% והסתכמו בכ-1.4 מיליארד דולר. בשוק הגיימינג ׁׂ(GPU), בעבר אחד מהשווקים החזקים של החברה, ירדו המכירות בכ-48% והסתכמו בכ-922 מיליון דולר. בשוק המערכות המשובצות התכווצו המכירות בכ-46% והסתכמו בכ-846 מיליון דולר.

המשקיעים בבורסה לא מתרשמים

יו"ר ומנכ"לית AMD, ד"ר ליזה סו, הסבירה את השינוי הדרמטי בתמהיל המכירות בהצלחת מעבדי Ryzen ו-EPYC החדשים, ובעיקר בזכות עלייה במכירות מאיץ הבינה המלאכותית MI300 AI. סו: "התחלנו את השנה חזק מאוד בשוק מרכזי הנתונים. אנחנו צפויים להמשיך בצמיחה בתחום הזה ומתכננים לבצע השקעות נוספות כדי לנצל את ההזדמנויות בתחום הבינה המלאכותית".

ההתפתחויות האחרונות בתחום הזה כוללות הסכמי ייצור עם דל, סופרמיקרו ולנובו של שרתים ומחשבים הכוללים מעבדים מועצמי בינה מלאכותית, הרחבת תמיכת התוכנה ביישומי AI, הכרזה על מעבדי AI PC ממשפחת Ryzen PRO עבור מחשבים נייחים וניידים, הצגת ארכיטקטורת מעבדי x86 משובצים הכוללים בינה מלאכותית ועוד. הבשורות באלה לא הרשימו את המשקיעים בבורסה, ובעקבות פרסום הדו"ח ירדה מניית AMD בנסד"ק בכ-14% וכעת היא נסחרת לפי שווי שוק של כ-233 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: AMD , סמיקונדקטורס