מדיגוס פיתחה מצלמת וידאו זעירה ליישומי מכשור רובוטי

3 ספטמבר, 2015

מצלמת הווידאו micro ScoutCam פותחה בעקבות הבחירה במצלמות של מדיגוס לשימוש ברובוט נסיוני של נאס"א לבדיקות הנעשות בחלל. דורון בירגר מונה לדירקטור בחברה

מצלמת micro ScoutCam פותחה בעקבות הבחירה במצלמות של מדיגוס לשימוש ברובוט נסיוני של נאס"א לבדיקות הנעשות בחלל. דורון בירגר מונה לדירקטור בחברה

מצלמת ScoutCam החדשה של מדיגוס
מצלמת ScoutCam החדשה של מדיגוס

חברת מדיגוס (Medigus) מעמר שליד באר-שבע הכריזה על מצלמת וידאו זעירה חדשה במסגרת קו המצלמות שאותו היא החלהל פתח עבור יישומי מיכשור רפואי. אלא שהפעם מדובר במצלמה שונה: מצלמת micro ScoutCam 6.5 Lum היא מצלמת וידאו המבוססת על חיישן CMOS וכוללת מקור תאורה עצמי, המיועדת ליישומים תעשייתיים ולא עבור מערכת הבדיקה הרפואית של החברה. היא מופיעה במארז מוקשח במיוחד, הכולל 6 מקורות תאורת לד (LED) כדי לאפשר לה להפיק תמונות טובות במיוחד גם מאתרי בדיקה קטנים מאוד.

החברה מיועדת אותה לשימוש באמצעות מערכות בדיקה אואומטיות ורובוטים, אשר ישמשו בה כדי לבצע בדיקות של חלקים מכניים, קדחים ופינות סמויות מהעין. לאור העובדה שהיא מויעה במארז המתאים ליישומי חלל, מדובר ככל הנראה במצלמה שפותחה בהתאם למיפרטים של נאס"א עבור רובוט לבדיקות לוויינים בחלל.  בתחילת חודש יוני השנה היא נבחרה על-ידי סוכנות החלל האמריקאית (NASA) לספק מצלמות וידאו זעירות וציוד עיבוד וידאו עבור פרוייקט Robotic Refueling Mission, אשר נועד לבדוק את ההיתכנות הטכנולוגית של מערכת רובוטית לתיקון ליקויים ותידלוק לוויינים בחלל.

דורון בירגר (מימין) וגלעד ממלוק. מביאים לחברה ניסיון מגיוון אימג'ינג
דורון בירגר (מימין) וגלעד ממלוק. מביאים לחברה ניסיון מגיוון אימג'ינג

הפרוייקט הזה מכניס את החברה לתחום חדש לגמרי של יישומים תעשייתיים, אשר שונה מאוד מהפעילות הרגילה שלה: מערכות צילום המורכבות על כלים אנדוסקופים חד-פעמיים זעירים, המשמשים לביצוע פרוצדורות אבחנתיות וכירורגיות באיברי גוף אליהם לא ניתן להחדיר אנדוסקופים גדולים יותר.

במסגרת זאת, היא פיתחה את מצלמות הווידאו הקטנות בעולם, בקוטר של 1 מ"מ, אשר החיישנים שלהן מיוצרים בחברת טאואר-ג'אז ממגדל העמק. הפעם מדובר במצלמה גדולה מהרגיל, בקוטר של 6.5 מ"מ הכוללת 45 אלף פיקסלים פעילים ושתי יציאות HDMI, המותאנת לשוק התעשייתי והתעופתי.

חברת מדיגוס נסחרת בבורסה של בתל-אביב לפי שווי חברה של כ-96 מיליון דולר. עד היום היא הייתה בשלבי פיתוח מוצר וצברה בעיקר הפסדים. בחודש האחרון בוצעו מספר שינויים בהנהלת החברה, במטרה לפתח אותה בכיוון של צמיחה מסחרית.

במסגרת זאת צורף דורון בירגר לדירקטוריון החברה. לבירגר ניסיון רב בתחום הרפואי: הוא שימש בשנים 2002-2009 כמנכ"ל חברת אלרון, שימש כיו"ר חברת גיוון אימג'ינג ומשמש היום כדירקטור במספר חברות מתחום המיכשור הרפואי.

החברה גם מינתה את גלעד ממלוק למנהל הכספים החדש. ממלוק מגיע למדיגוס מחברת Covidien, שאליה הצטרף בעקבות רכישת גיוון אימג'ינג שבה הוא שימש כסגן נשיא לכספים. במקביל, החברה מינתה צוות שלשם של חמישה אנשי מכירות ושיווק לארצות הברית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , מכשור רפואי