בלעדי: נ.א.ס-טק תקים מפעל ייצור אלקטרוני בקצרין

14 פברואר, 2017

חברת נ.א.ס-טק מבית שמש רכשה שטח בגולן ומתכננת להשקיע 12 מיליון שקל. הקמת קו ההרכבה הראשון תיעשה כבר בשנת 2017. המייסד משותף והמנכ"ל פנחס אייל: "מדוע לייצר בסין כאשר אנחנו יכולים לספק מחירים זולים יותר?"

חברת נ.א.ס-טק ייצור מערכות אלקטרוניקה (Nestech) מאזור התעשייה הר-טוב שליד בית שמש, רכשה שטח של 7.5 דונם בקצרין, מעל מפל הזוויתן, במסגרת תוכנית התרחבות שבמהלכה היא מקימה אתר ייצור אלקטרוני חדש, שיפעל בנוסף למפעל הייצור הקיים ליש בית שמש. מנהל התפעול והשיווק של החברה, יהונתן אור, מתוכנן להיות מנהל המפעל החדש בגולן. בביקור של Techtime במפעל החברה, סיפר המנכ"ל פנחס אייל (בתמונה למעלה) שבשלב הראשון החברה תקים קו הרכבות SMT במבנה שכור, שיעסיק כ-50 עובדים מהצפון. בהמשך, היא תקים מבנה משל עצמה (לא רחוק ממפעל הייצור של קבוצת ניסטק). להערכתו, המפעל החדש צפוי להתחיל לפעול כבר בשנת 2017, כאשר היקף ההשקעה הכולל בפרוייקט נאמד בכ-12 מיליון שקל.

יהונתן אור. מבית שמש לגולן

אלטרנטיבה לייצור בסין

לדבריו, יש בישראל מקום להרחבת תעשיית הייצור האלקטרוני, והתעשייה המקומית מסוגלת להתמודד בהצלחה רבה מול קבלני הייצור מהמזרח הרחוק וממזרח אירופה. "אנחנו יודעים להתחרות בסין ולספק פרוייקטי השמה במחירים סיניים. מדוע לייצר בסין כאשר אנחנו יכולים לספק מחירים נמוכים יותר עבור ייצור המוני ושירות מאוד אינטימי ללקוח"?

חברת נ.א.ס טק הוקמה בשנת 2000 על-ידי פנחס אייל, ואיליה אושרוב, שהיה ראש צוות ייצור בגמאטרוניק. כאשר ביקש העלאת שכר, הבעלים יוסי גורן הציע לו במקום זאת להיות קבלן משנה של גמאטרוניקס. אושרוב פנה לאייל שניהל חברה בבעלותו לשירותי רכש אלקטרוני, וביחד הם הקימו את החברה בהר חוצבים בירושלים עבור גמאטרוניקס כלקוח המרכזי. במהלך השנים החברה התרחבה ובשנת 2014 היא רכשה מבנה בשטח של 2,600 מ"ר באזור התעשייה הר-טוב, שבו היא מפעילה אולם ייצור בשטח של כ-1,800 מ"ר.

הגדלת כושר הייצור וההשמות

כיום החברה מעסיקה כ-50 עובדים, ומספקת שירותי ייצור והרכבה עד לרמה של מוצר מוגמר לחברות ישראליות בתחומי הביטחון והתעופה, ציוד רפואי ומוצרי אלקטרוניקה אזרחיים. לדברי אייל, בית שמש מספקת יתרונות מיקום מצויינים: "בית שמש קרובה לכל מקום בארץ, התחבורה נוחה מאוד ואפילו העובדים מגיעים ברובם מאזור בית שמש. מבחינה טופוגרפית, אנחנו נמצאים במרכז הארץ".

בשנה האחרונה החברה מבצעת השקעות רבות. היא רכשה ציוד AOI של חברת ALeader וציוד ייצור חדש. לפני כחודשיים היא קיבלה 6 מכונות השמה חדשות מתוכן אחת היא מדגם FX-3RAL של חברת JUKI היפנית, באמצעות הנציגות הישראלית שלה אם סולדר. המכונה של ג'וקי מפעילה 24 ראשי השמה בו-זמנית, ומעניקה לחברה כושר ייצור של כ-2.5 מיליון השמות ביום. חמש מהמכונות נכנסו לקו הייצור, כאשר המכונה השישית ממתינה להרכבה בק הייצור החדש שייפתח בגולן, ואשר יצוייד גם במערכת בדיקה חדשה של חברת ALeader.

קו ייצור ייעודי לחברות סטארט-אפ

ברצפת הייצור של נ.א.ס טק ניתן למצוא קן הרכבות נוסף, העובד לצד הקווים הגדולים ומיועד לפרוייקטים מיוחדים. פינחס: "זהו קו הרכבה ייעודי לחברות סטארט-אפ. הן זקוקות לפתרונות מיוחדים, ליחס מיוחד ולטכנולוגיות מיוחדות. רוב הכנסות של החברה מגיעות מלקוחות גדולים ויציבים ומלקוחות ביננויים. אולם אנחנו מחפשים את חברות הסטארט-אפ מכיוון שהן תורמות לנו במספר אופנים שונים.

"מבחינה טכנולוגית, יש להן ידע מיוחד ודרישות מיוחדות. הן מספקות לנו ידע ומאלצות אותנו למצוא פתרונות מיוחדים שאנחנו משתמשים בהם לטובת הלקוחות הגדולים יותר. בנוסף, להשקעה בשירותים לחברות סטארט-אפ יש פוטנציאל להיות מנוע צמיחה עתידי. רוב החברות לא צומחות או נעלמות, אבל מדי פעם קיימת חברה אשר פורצת אל השוק וצומחת במהירות. היא עפה, ואנחנו רוצים שהיא תעוף מהשובך שלנו – ותחזור אליו".

קו ההרכבות הייעודי לחברות סטארט-אפ
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית