"אנחנו נגד שחרור האישה – משוק העבודה"

19 ספטמבר, 2010

עמוס זיו. "אצלנו, במרכז הפיתוח של קיידנס ישראל, יש 125עובדים, מתוכם 45 נשים (36%): כ-75% מהן בתפקידים טכניים וכ-30% ממלאות תפקידי ניהול

עמוס זיו, מנהל מרכז הפיתוח של קיידנס בישראל

אנחנו נגד שחרור האישה משוק העבודה. למעשה, אנחנו ממש בעד גיוסה –  לשוק העבודה כמובן. כי נשים חיוניות ותורמות לשוק העבודה בכלל, ולחברות ההייטק בפרט. אצלנו, במרכז פיתוח של חברה גלובלית, יש  125עובדים, מתוכם  45 נשים (36%). כ- 75% מהם בתפקידים טכניים וכ- 30% ממלאות תפקידי ניהול. עם זאת, מעולם לא קיימנו בשום ישיבה בחברה שעסקה בקידום נשים לניהול, או בהגדלת אחוז הנשים אצלנו. זה קרה לנו כאילו מעצמו, כאילו בלי כוונה.

מה בכל זאת תורם לנוכחות החזקה של נשים בארגון? התשובה היא "הרגלי עבודה" שמכבדים את הצורך לקיים חיים נורמליים גם מחוץ לשעות העבודה, והמשרתים הן את העובדים והן את העובדות. למשל, מסיימים אסיפות חברה לכל המאוחר בשעה 4 אחה"צ, מיישמים מערכת שעות גמישה יחסית, כל אחד על-פי בחירתו. ניתן לעבוד יום בשבוע מהבית, ומספקים לעובד מחשב נייד וקו ADSL  בביתו על חשבון החברה. כל זה מאפשר לעובדים בהתאם לצורך לצאת בשעה סבירה הביתה ולהמשיך את העבודה, אם צריך, מאוחר בערב. תשתית כזו גם מאפשרת להורים שבינינו להישאר בבית כאשר אחד הילדים חולה, ותוך כדי-כך להצליח בכל זאת לעבוד, ולו חלקית, מהבית.

בנוסף, בענייני נשים ספציפיים: לא כועסים על נשים הרות ולא לוחצים עליהן לחזור מיד בתום חופשת הלידה. גם מכבדים את רצונן של הרוב להמשיך בחופשה ללא תשלום מיד לאחר חופשת הלידה. וכמובן, שכר שווה על עבודה שווה.

למען ההקשר הרחב, אציין כי מדובר בחברה גלובלית המעסיקה עובדים ברחבי העולם שיש בה תחרות פנימית מול מרכזי מו"פ בהודו ובסין, על תפוקה גבוהה יותר, איכות גבוהה יותר, ועלויות נמוכות יותר ויותר. ועדיין, למרות שהתשתיות הנדרשות לסידורים הנ"ל עולות כסף,  הן לא פוגעות בכושר התחרות של החברה. להערכתי, היתרונות עולים בהרבה על המחיר.

מה מרוויחה החברה? הרבה. ראשית, גיוס איכותי יותר – קהל המועמדים לעבודה גדול יותר וכולל גם נשים, ולא גברים בלבד. שנית, ציבור עובדים הטרוגני יותר, ולפחות בתחומי המו"פ זה נחשב למקדם של חדשנות ויצירתיות. חוץ מזה, מרוויחים נשים מנהלות, אשר בהכללה מבורכות באינטליגנציה רגשית גבוהה יותר, ומביאות לתפקיד ניהול שונה. לכל אלו מצטרפת התחושה של להיות חלק מחברה הוגנת יותר, וגם זה שווה.

האם כל זה באמת קורה "במקרה"? לא ממש. חברה שנוהגת בהגינות בעובדיה, אך טבעי הוא ש"על הדרך" היא מקדמת אוכלוסיות שנוטים לקפח, למשל נשים. הלקח פשוט: נהגו בהגינות וברגישות בעובדיכם, הנשים העובדות כבר יבואו בעצמן.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דעות , חדשות