TI החלה לשווק ממירי הספק במארז microSiP הקנייני

1 נובמבר, 2010

מדובר במארז קנייני של TI לרכיבים קטנים מאוד, אשר מבוסס על המבנה של מארזי BGA, אולם מופיע במימדים קטנים ועם מספר קטן של מגעים

טקסס אינסטרומנטס
מבנה פנימי של הממיר במארז microSiP

חברת טקסס אינסטרומנטס (TI) חשפה היום ממיר DC/DC זעיר אשר מופיע במארז microSiP, שהוא מארז קנייני של TI לרכיבים קטנים מאוד, אשר מבוסס על המבנה של מארזי BGA, אולם במימדים קטנים ועם מספר קטן של מגעים.  לדברי מירו אגז'אן, מנהל פיתוח עסקי של פתרונות ההספק באזור EMEA, הרכיב יוצא לשוק במסגרת הכרזה של ממירי DC/DC חדשים עבור יישומי Point of Load לחלוקת הזרם על-פני המעגל. "הייחוד שלהם טמון באינגרציה גבוהה, מכיוון שהרכיבים משלבים בתוכם גם את שבב הממיר וגם את הרכיבים הדיסקרטיים הממוקדמים בדרך כלל על-גבי הכרטיס ליד הממיר".

מירו אגז'אן EMEA
מירו אגז'אן, מנהל פיתוח עסקי של פתרונות ההספק ב-EMEA

במסגרת ההכרזה הציגה TI את הממיר TPS82671, המספק זרם של עד 600mA ועובד במתחי כניסה של 2.3V-4.8V ומגיע לצפיפות זרם של 90mA לממ"ר. "זהו ממיר DC/DC שלם בשטח של 6.7 ממ"ר, המיועד בעיקר לשוק הציוד הנייד, כמו אבזרים אישיים לאנשים כבדי שמיעה, משאבות אינסולין, טלפונים ניידים ועוד. הוא מופיע במארז microSiP וכולל בתוכו את כל הרכיבים הדיסקרטיים, מלבד קבל הכניסה והקבל היציאה של הממיר. שילבנו בו טכנולוגיית המרה של תדרים משתנים, המבצעת מיצוע (Dithering) של תדירות אפנון רוחב הפולס (PWM). שיטה זו מייצרת אפקט הדומה ל'השטחת עקומת פורייה', המקטינה את שיעור ההפרעות האלקטרומגנטיות".

הרכיב השני בהכרזה, TPS84620, מיועד לעבודה במתחי 4.5-14.5V ובזרמים של עד 6A. המעגל בתוך הרכיב מצוי בתוך קופסת עופרת אטומה המעניקה לו הגנה בפני הפרעות אלקטרומגנטיות, ומשמשת גם כמנגנון פיזור חום יעיל. הרכיב מופיע במארז QFN ומאופיין בצפיפות הספק של 800W לכל אינטש מעוקב.

בשנת 2009 הסתכמו מכירות TI בכ-10 מיליארד דולר, כ-40% מהם היו מכירות בתחום האנלוגי. רכיבי ניהול הספק מהווים תחום צומח בתוך TI וחברת iSuppli מעריכה ש-TI מחזיקה כיום בכ-10% משוק ניהול ההספק בעולם.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: ANALOG