Analog Devices פיתחה מקמ"ש אלחוטי בשבב יחיד

30 דצמבר, 2010

רכיב ADuCRF101 החדש כולל מערך שידור וקליטה בתדרי RF, המרה מלאה של הנתונים, זיכרונות מובנים, תמיכה בתקני תקשורת ומעבד פנימי 32 ביט

אלקטרוניקה הייטק אנלוגחברת אנלוג (Analog Devices) חשפה מערכת על שבב (SoC) המשלבת ברכיב משולב יחיד את כל הפונקציות הדרושות למימוש מכשיר תקשור אלחוטי: שידור וקליטה בתדרי RF, המרת נתונים ומערך עיבוד פנימי המאפשר ליישם רדיו מיתכנת (Programmable Radio).

הרכיב החדש, מדגם ADuCRF101, מיועד לשימוש במגוון רשתות חישה אלחוטיות הנשלטות מרחוק ומופעלות באמצעות סוללה. בהן: מערכות טלמטריה רפואיות, מדי צריכה לתשתיות מים, חשמל וגאז, אוטומציה של מבנים, מערכות אבטחה ומערכות ניהול נכסים.

הרכיב כולל ממיר ADC 12 ביטים, ליבת מעבד 32 ביט, זיכרונות מובנים: SRAM בנפח של  16Kbytes  ו-FLASH בנפח של עד  128Kbytes וכן מקמ"ש ISM. מנהל היישומים של קבוצת Converter Group באנלוג דיוייסז, ג'יימס קאפרי, אמר שהמעבד מבוסס על ליבת Cortex-M3 של ARM. הוא מסופק ללקוח עם חבילת כלי פיתוח הכוללת חומרה ותוכנה של אנלוג, ספריית רכיבים בתקן CMSIS לתמיכה ברכיבים היקפיים, ויכולת חישוב אורך חיי הסוללה ודרייברים למערך ה-RF.

הרכיב תומך ברשתות תקשורת המבוססות על תקן 802.15.4, ובתקני ארגון DASH7 לתקשורת חיישנים בתדר של 433MHz. תקנים אלה מבוססים על תקן ISO-18000-7 שתוכנן במקור עבור שימוש בטכנולוגיית FRID ליישומים צבאיים.  הוא קולט ומשדר נתונים בקצבי של 1-300kbps, כולל 6 מצבי "שינה שונים וצריכת ההספק שלו היא 8.7-32mA בהתאם לאופן הפעולה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: WIRELESS , חדשות , סמיקונדקטורס , רכיבים