Technicolor ו-Zyxel הכריזו על אבזרי שידור ביתיים המבוססים טכנולוגיית OptimizAIR של Celeno מרעננה

6 ינואר, 2011

חברת ה-Fabless הישראלית פיתחה טכנולוגיה המאפשרת להתאים את כיווניות ופרמטרי השידור של אותות וידאו אלחוטיים לתנאים המשתנים של הרשת הביתית, על-מנת להשיג שידור וידאו איכותי בתקן 802.11

פיתחה טכנולוגיה המאפשרת להתאים את כיווניות ופרמטרי השידור של אותות וידאו אלחוטיים לתנאים המשתנים של הרשת הביתית, על-מנת להשיג שידור וידאו איכותי בתקן 802.11

אלקטרוניקה והייטק סלנו שבב
שבב OptimizAIR של חברת Celeno

חברת סלנו (Celeno Communications) מרעננה, המפתחת שבבי תקשורת ליישומי רשת ביתית אלחוטית, חתמה לאחרונה על הסכמים לאספקת שבבים עם יצרניות ציוד התקשורת Technicolor  מצרפת ו-Zyxel מטאיוואן. החברה מעריכה את היקף העסקאות בכמה מאות אלפי שבבים בשווי של מספר מיליוני דולרים.

חברת Technicolor נחשבת ליצרנית הגדולה בעולם של פלטפורמות פס רחב ביתיות, כמו Home Gateways ונתביDSL , וליצרנית הממירים הדיגיטליים השלישית בגודלה בעולם. החברה מתכננת להשתמש בשבב ה-Wi-Fi של סלנו בפלטפורמת המולטימדיה החדשה Media-Encore שהיא חושפת בתערוכת CES  השבוע בלאס וגאס.

עסקאות 2010

חברת Zyxel מייצרת ציוד גישה ביתי לפס רחב. היא תטמיע את השבב של סלנו באבזר להזרמת וידאו HD בכל הבית, המוצר גם הוא בתערוכת CES. העסקאות נחתמו בשנת 2010 ומסיימות שנה שבה נחתמה עסקה עם ליברטי גלובל, מפעילת הכבלים השנייה בגודלה בעולם, לשילוב את פתרון ה-Wi-Fi של סלנו בממיר הכבלים החדש שלה, ועם ענקית התקשורת הסינית FiberHome שהטמיעה את שבב ה- Wi-Fi של סלנו בנתב האופטי הביתי שלה המותקן ברשת העירונית החדשה של צ'יינה טלקום בשנחאי.

סלנו הוקמה בשנת 2005 על-ידי המנכ"ל גלעד רוזן ומעסיקה כיום כ-50 עובדים, רובם במרכז הפיתוח של החברה ברעננה. בנובמבר 2010 החברה גייסה 12 מיליון דולר ממשקיעים, בהם סיסקו וחברת Liberty Global, שהיא לקוחה של סלנו. באמצע 2008 היא גייסה 16 מיליון דולר ממשקיעים.  החברה פועלת במתכונת של Fabless, ומפתחת שבבי תקשורת להפצת וידאו ברשתות Wi-Fi  ביתיות. הפתרון של סלנו מקשר אלחוטית בין מקור השידור (נתב/ממיר/מחשב) לבין הצד הקולט, דוגמת מכשיר טלוויזיה. רשתות המבוססות על שבבי Celeno מסוגלות להפיץ עד 4 ערוצי וידאו HD שונים, בו-זמנית, בכל הבית.

ויסות ברמת ה-Packet

החברה פיתחה את טכנולוגיית Celeno OptimizAIR הכוללת אלגוריתמים רשומים בפטנט ברמת ה-PHY וה-MAC של תקן 802.11, המיועדים להבטיח וידאו זורם ברשת האלחוטית במהירות וללא אובדן חבילות (Packets).

השבבים משלבים טכנולוגיית Spatial Channel Awareness ביחד עם טכנולוגיית Beam forming. בטכנולוגיית SCA, המערכת עוקבת כל הזמן אחר ביצועי הרשת האלחוטית ומנתרת את איכות התקשורת בין נקודת הגישה לתחנות הקצה בכל 10ms. הדבר נעשה באמצעות ניתוח מרכיבי האיתות הכלולים בתקן 802.11  ללא צורך בשימוש בתעבורת פרוטוקול.

אלקטרוניקה והייטק סלנו
רשת ביתית אלחוטית

הניטור מאפשר ויסות בזמן אמת של כל אחת מחבילות השידור והתאמת התבנית שלהן (פאזה וקצב) להערכת מצב הרשת, כדי להתאים את השידור לתנאים משתנים ולאפקט דופלר. הניתוח משמש גם לווסת את המיתוג בין ערוצי השידור השונים בתוך הבית, על-מנת להבטיח שכל תחנת קצה תקבל שידור אופטימלי, ולווסת את השימוש בטכניקת Beam Forming. זוהי טכניקה מוכרת מתחום התקשורת, המאפשרת לשדר אותות לאנטנה בפאזות שונות, כך שתופעת ההתאבכות מייצרת שידור חזק וממוקד בכיוון נבחר, והנחתה חזקה מאוד בעוצמת השידור מחוץ ל"קרן" המשודרת.

השבבים של Celeno משתמשים במידע המגיע מאלגוריתם Channel Aware ומאלגוריתם הערכת האנטנה שבשימוש, על-מנת לייצר שינויי פאזות בשידור של כל חבילת מידע, כדי לייצר אפקט Beam Forming המחזק את עוצמת השידור בכיוון תחנת הקצה בה מוקרן הסרט.

מהחברה נמסר שבימים אלה היא מגייסת עובדים נוספים. אתר החברה: www.celeno.com

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: WIRELESS , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית , תקשורת