היום הושק בפתח-תקווה מוסד אקדמי חדש ללימודי מחשבים

21 פברואר, 2011

המרכז האקדמי דן יפעל מאזור התעשייה קרית מטלון בפתח תקווה. הוא יתמקד בתוחום מדעי המחשב והתכנות, ויהיה המרכז האקדמי הראשון בארץ שהוקם בשיתוף פעולה עם התעשייה ויפעל בשיתוף פעולה הדוק עם חברות הייטק ו-IT בישראל

נשיא המרכז האקדמי, פרופ' ניב אחיטוב: "ייחודו של מרכז אקדמי דן הוא במיקוד שלו בלימודים אקדמיים בעולם הטכנולוגיה, וההתמחות בתחום זה. בקרוב גם נשיק מרחב וירטואלי המאפשר לקיים דיאלוג ישיר בין הסטודנט לבין התעשייה"

 

היום הושק המרכז האקדמי דן ללימודי מחשבים אשר יפעל החל מחודש אוקטובר מאזור התעשייה קרית מטלון בפתח תקווה. מדובר במרכז האקדמי הראשון בארץ, אשר הוקם בשיתוף פעולה בין גורמים בכירים מהאקדמיה והתעשייה. מרכז אקדמי דן יעניק תואר תואר ראשון במדעי המחשב. המוסד מתחיל בימים אלה ברישום תלמידים לשנת הלימודים הראשונה שתיפתחבאוקטובר 2011.

 

הייטק אלקטרוניקה מרכז אקדמי דן
פרופ' ניר אחיטוב, נשיא מרכז אקדמי דן

המרכז אקדמי דן קיבל היתר של המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) ללמד לתואר B.Sc במדעי המחשב ו-BA במערכות מידע ניהוליות. בימים אלו מגובשות שתי תוכניות לימוד נוספות בתחום הניהול הטכנולוגי ותקשורת בדגש על האינטרנט. 

 

שת"פ תעשייה אקדמיה

 

המרכז הוקם בשיתוף פעולה בין גורמים מהאקדמיה ומתעשיית ההייטק. מטרותיו הן להגדיל את מספר מסיימי תואר בתחום מדעי המחשב ומערכות המידע, על-מנת שישתלבו בתעשיית ההייטק, ולקדם את האקדמיזציה של עובדי טכנולוגיות מידע שלא למדו לתואר אקדמי, קהל המוערך בכמה עשרות אלפי אנשים.

 

חברי הוועדה המייעצת של מרכז אקדמי דן כוללים נציגים בכירים מהחברות צ'ק פוינט, סיסקו, BMC Software, EMC, אורקל, אמדוקס, אורבוטק, קומברס, נטוויז'ן 013, מטריקס, סלקום, מי-עדן,  תנובה, אלקטל לוסנט, שירותי בריאות כללית, דואר ישראל, בנק לאומי, גילת לוויינים, מלם-תים, יעל תוכנה ועוד. במהלך הלימודים יוכלו הסטודנטים להיות בקשר עם חברות הייטק בארץ, לבצע בהן פרויקטים, לקבל ייעוץ והנחייה ואף להשתלב במקומות העבודה.

 

נשיא המרכז האקדמי הוא פרופ' ניב אחיטוב, המשמש כיום כמנהל אקדמי של המכון לחקר האינטרנט באוניברסיטת תל-אביב. בשנת 1990 הוא דורג שלישי בעולם בין אנשי המדע במערכות מידע על פי איכות וכמות המאמרים שפורסמו בין השנים 1985-1990. ד"ר מיכאל חנני ישמש כסגן נשיא ודיקן ביה"ס למערכות מידע ניהוליות. פרופ' כתריאל בארי  ישמש דיקן בית הספר למדעי המחשב.

 

חלומו של כל מעסיק

 

בארוע ההשקה אמר אחיטוב שהקשר ההדוק עם התעשייה, מאפשר לחברות להכשיר ולקלוט בוגרים בעלי תואר במקצועות המבוקשים. "ייחודו של מרכז אקדמי דן הוא במיקוד שלו בלימודים אקדמיים בעולם הטכנולוגיה וההתמחות בתחום זה. בקרוב נשיק גם מרחב וירטואלי, המאפשר לקיים דיאלוג ישיר בין הסטודנט לבין התעשייה לכל אורך לימודיו, עד לבניית יחסי עבודה והשתלבות עתידית בארגון".

 

מנכ"ל חברת מטריקס, מוטי גוטמן, אמר שחלומו של כל מעסיק בתחום הוא לייצר דור חדש של עובדים המוכשרים באופן מדויק לצרכי התעשייה. "אני מאמין שהסינרגיה בין התעשיה ובין האקדמיה תתרום לקידום ההייטק וה-IT בארץ ובעולם". המרכז יפעל לשלב את הסטודנטים בעבודה בתחום, כבר בשלבי הלימוד הראשונים".

 

אתר המרכז האקדמי דן:  www.dan.ca.il

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מדע