יורם יעקובי מחליף את משה ליכטמן כמנהל מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל

1 יוני, 2011

ליכטמן הוא הישראלי הבכיר ביותר במיקרוסופט העולמית, שאליה הצטרף בשנת 1991. הוא לא מסר מה הן תוכניותיו לעתיד. יעקובי מילא תפקידים בכירים באינטל, במיקרוסופט ובאמדוקס

ליכטמן הוא הישראלי הבכיר ביותר במיקרוסופט העולמית

תוכנה מחשוב ענן מיחשוב מייקרוסופט
משה ליכטמן

סגן נשיא מיקרוסופט העולמית וראש מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל, משה ליכטמן, מסיים את תפקידו בתום 5 שנים. את תפקידו כמנהל המרכז ימלא יורם יעקובי, הטכנולוג הראשי ומנכ"ל מרכז המו"פ, שייכנס לתפקיד ב-1 ביולי. 

ליכטמן מסיים 20 שנות עבודה במיקרוסופט, שאליה הצטרף בשנת 1991. הוא לא מסר מה הן תוכניותיו לעתיד.  

ליכטמן הוא הישראלי הבכיר ביותר במיקרוסופט העולמית. מראשית שנות ה-90 כיהן בשורה ארוכה של תפקידי ניהול בכירים בחברה, לרבות סגן נשיא החברה האחראי על חטיבת הטלוויזיה, מנהל גלובלי של תחום האינטרנט ועוד. הוא אחד משני המחברים של רב-המכר "המדריך המלא לשפת הפיתוח C".

מיקרוסופט ישראל מייקרוסופט הייטק תוכנה פיתוח מחשוב מיחשוב ענן
יורם יעקובי

מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, אמר שבהנהגתו של ליכטמן צמח מרכז המו"פ בישראל והפך למרכז חדשנות שהוביל פיתוח טכנולוגיות פורצות דרך, לרבות בתחום הענן. "אני משוכנע שהמרכז ימשיך לצמוח ולתרום באופן משמעותי להצלחת מיקרוסופט".

מרכז המו"פ הראשון מחוץ לארה"ב

מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל הוקם ב-1991 בחיפה והיה מרכז המו"פ הראשון של מיקרוסופט מחוץ לגבולות ארה"ב. בשנת 2006 התמנה ליכטמן לתפקיד נשיא המו"פ בישראל, ובשנת 2007 הוא קיבל מעמד של מרכז מו"פ אסטרטגי – מעמד ששותפים לו רק שני מרכזי מו"פ אחרים מחוץ לארה"ב, בסין ובהודו.  במאי 2008 השיקה מיקרוסופט את הקמפוס החדש של מרכז המו"פ בהרצליה. כיום מעסיק מרכז המו"פ, בשני אתריו, כ-600 עובדים.

יורם יעקובי החל את הקריירה בשנת 1983 באלביט, בתכנות מערכת תקשורת זמן-אמת למטוסי חיל האוויר. ב-1984 הצטרף לאינטל שבה עבד 9 שנים בתפקידי הנדסה, ייעוץ והדרכה, והוביל את צוותי הפיתוח של Unix ו-X-Windows במטה אינטל בארה"ב. ב-1993 הצטרף למיקרוסופט ובמשך 11 שנים שימש  כמנהל פרוייקט פיתוח תוכנה מגוונים. בתפקידו האחרון ברדמונד היה אחראי לפיתוח  Office Information Bridge Framework. בשנים 2004-2008 שימש יעקובי בתפקיד סגן נשיא בכיר באמדוקס. הוא בעל תואר ראשון במדעי המחשב מהטכניון ושותף להגשת 23 פטנטים, מהם 17 שכבר אושרו.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , תוכנה ותכנון אלקטרוני