SolarEdge קיבלה הלוואה של 8 מיליון דולר מבנק SVB האמריקאי

19 יולי, 2011

החברה פיתחה פתרון לייעול תפוקת האנרגיה במתקנים סולאריים בעד 25%. מאז הקמתה ב-2006 היא גייסה כ-60 מיליון דולר. חברת פלקסטרוניקס מפעילה עבורה קו ייצור במגדל העמק המעסיק כ-250 עובדים, ומספקת לה שירותי ייצור גם בהונגריה, מקסיקו וסין

בחודש שעבר קיבלו הממירים מתוצרה אישור שימוש בפרוייקטים הממומנים על-ידי משרד האנרגיה האמריקאי

חברת סולאר-אדג' (SolarEdge) מהוד השרון קיבלה הלוואה בהיקף של 8 מיליון דולר מבנק ההשקעות האמריקאי Silicon Valley Bank. החברה מסרה שההלוואה תשמש למימון תוכניות צמיחה בטווח הקרוב. סולאר-אדג' הוקמה בשנת 2006 על-ידי חמישה יוצאי יחידות טכנולוגיות בחיל המודיעין: ליאור הנדלסמן, גיא סלע, מאיר אדסט, יואב גלין ועמיר פישלוב. עד היום החברה גייסה 60 מיליון דולר מהקרנות האמריקאיות אופוס, ולדן ולייטספיד, ומהקרנות הישראליות ורטקס וג'נסיס.

25% התייעלות

ייצור אלקטרוני פלקסטרוניקס אנרגיה ירוקה ממירים שמש
קו הייצור של SolarEdge במפעל פלקסטרוניקס

החברה פיתחה מערכת לניטור ובקרת ההספק המיוצר על-ידי תאים פוטו-וולטאיים, המשפרת את ייצור האנרגיה במתקנים סולאריים בעד 25%. סולאר-אדג' נחשבת לאחת מחברות הטכנולוגיה הישראליות בעלות הצמיחה המהירה ביותר בתחום האנרגיה האלטרנטיבית, ועד למחצית הראשונה של 2010 היא סיפקה יותר מחצי מיליון יחידות ללקוחות בעולם.

אנרגיה אלטרנטיבית אנרגיה ירוקה ממירים שמש DC/AC DC/DC
סכימת הפתרון הכולל של SolarEdge לייעול הפקת אנרגיה סולארית

כיום החברה מעסיקה כ-140 עובדים בישראל ובמספר משרדים בעולם ונמצאת בתנופת גיוס עובדים. תשתית הייצור שלה מבוססת על חברת פלקסטרוניקס, המעסיקה כ-250 עובדים בקו להרכבת מוצרי סולאר-אדג' במגדל העמק, והתחייבה לספק לה פתרונות ייצור גם במקסיקו, בהונגריה ובסין.

מעקב אחר כל פנל

המערכת של החברה מבוססת על שלושה מרכיבים עיקריים: יחידת מיצוי הספק (Power Optimizer) המוטמעת בכל קולט (פנל) סולארי ומסייעת לו להפיק אנרגיה מקסימלית. היחידה עוקבת אחר נקודת ההספק המירבית (MPPT) של כל קולט, ומשדרת את המידע לממיר. נקודת ההספק המירבית משתנה עקב תופעות כגון הצללה, אבק, שינויים בתנאי מזג האוויר וכדומה. מעקב רציף אחר הנקודה מאפשר לממיר להפיק את מתח החילופין (AC) האופטימלי מכל קולט בכל רגע, בלא לבצע מיצוע כללי כפי שעושים כיום רוב הממירים בתעשייה.

המרכיב השני במערכת הוא ממיר DC/AC בעל יעילות גבוהה מאוד (98%) המאפשר שמירה על מתח כניסה קבוע בלא תלות במספר הקולטים המחוברים בטור, או בטמפרטורה שלהם. המרכיב השלישי במערכת הוא פתרון תוכנה לשליטה ובקרה על כל מרכיבי המתקן הסולארי. התוכנה מתחברת לאינטרנט ולטלפון נייד, ומאפשרת לקבל חיווי מיידי על שינויים בתפוקת המערכת, זיהוי תקלות נקודתיות ברמת הפנל הבודד ועוד.

חברת סולאר-אדג' זכתה בשנה האחרונה בפרסים תעשייתיים רבים. בחודש שעבר אושרו הממירים מתוצרתה לשימוש בפרוייקטים הממומנים על-ידי משרד האנרגיה בארצות הברית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , השקעות והון סיכון , חדשות , תעשייה ישראלית