אורביט דורשת מ-UNI להתנצל; מעריכה שנגרם לה נזק של כ-5 מ' ש'

3 יוני, 2012

שלחה מכתב ל-UNI ובו היא מאשימה אותה ב"הטלת מורא" בניסיון לגבות כספים שאינם מגיעים לה, ובפגיעה מכוונת בשמה הטוב. בתגובה הודיעה UNI שהיא נחושה בהחלטתה להגיש בימים הקרובים בקשה לנקיטה בהליכי פירוק נגד אורביט, בביהמ"ש המחוזי בפ"ת

המאבק בין חברת אורביט (Orbit) לבין קבלנית הייצור UNI עשוי להגיע לבית המשפט, במידה והאחרונה לא תתנצל בפומבי על שפגעה בשמה הטוב של אורביט. כך עולה ממכתב ששלחו עורכי הדין של אורביט לעורכי הדין של UNI, ואשר הגיע לידי Techtime.

אנטנת עקיבה מתוצת אורביט

במכתב מציינת אורביט כי חברת UNI נקטה בצעדים שנועדו להכפיש את אורביט, בהם מכתב התראה לפני נקיטה בהליכי בקשה לפירוק, שנישלח לאורביט ב-10 במאי.

במכתב ההוא הזהירה UNI שאם אורביט לא תשלם לה חוב של כ-1.4 מיליון שקל, היא תנקוט בהליכי פירוק בהתאם לסעיף 258 לפקודת החברות. המכתב ההוא גרם נזק רב, ככל הנראה מפני שגורמים בתעשייה סברו שאורביט נקלעה לקשיים וקיומה מצוי בסכנה.

חברת אורביט (Orbit) מסרה בתגובה שאין כל בסיס לטענות של UNI, שלפיהן אורביט לא משלמת לה את חובותיה. סמנכ"ל הכספים של אורביט, שמוליק קורן, אמר שאורביט היא חברה ותיקה, גלובלית ויציבה בת 63 שנה, הנסחרת בבורסה ומתנהלת בצורה מסודרת.

"מציאות דמיונית"

אולם כעת אורביט גיבשה גם מענה משפטי. במכתב ששלחה עורכת הדין רונית שוקובסקי מממשרד שיבולת ושות' לעורך הדין יריב ויור, המייצג את UNI, היא כותבת שאין בסיס לטענות החוב של UNI, ומתייחסת במיוחד למכתב האזהרה בפני הליכי פירוק: "מרשתך בראה לעצמה מציאות לצורך הגשת בקשה לפירוק ולצורך הטלת מורא שווא על מרשתי, מציאות דימיונית לחלוטין".

בהמשך היא מוסיפה: התנהלותה הפזיזה של מרשתך מוסיפה מדי יום לגרום למרשתי נזקים מצטברים בעקבות הפגיעה בשמה הטוב. נכון למועד כתיבת שורות אלו, מעריכה מרשתי את נזקיה בגין הפגיעה בשמה הטוב בסך של 5 מיליון שקלים". אורביט דורשת מ-UNI לחזור בה מהפרסומים בדבר פתיחת הליכי פירוק ולפרסם מיידית התנצלות שתופץ לכל הגורמים שקיבלו את הידיעה.

איום בבקשה להליכי פירוק

עוה"ד יריב ויור, המייצג את חברת UNI, מסר בתגובה: "חברת UNI פעלה בהתאם לחוק ודרשה את  שמגיע לה מחברת אורביט. אורביט חתמה על חשבוניות והבטיחה להעביר שיקים, ולכן אלא לנו ברירה אלא להגיש בקשה למתן צו פירוק, שתוגש בימים הקרובים בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה".

חברת אורביט מפתחת ומספקת אנטנות עקיבה לווייניות, המאפשרות שמירה על תקשורת רחבת פס בפלטפורמות ניידות. שוקי היעד כוללים שוק התעופה, מטוסים ללא טייס, כלי רכב ועוד. השוק המרכזי של החברה הוא של אנטנות ימיות, ומוצר הדגל שלה הוא מערך OrSat: אנטנות תקשורת לווייינים מסוג VSAT עבור ספינות. החברה נסחרת בבורסת תל-אביב לפי שווי של 96 מיליון שקל. בשנת 2011 הסתכמו מכירות החברה בכ-51.4 מיליון דולר.

חברת UNI נמצאת בבעלות בני-הזוג עזרא ונאווה שמואלי. החברה הוקמה בשנת 2000 והחלה לספק שירותי ייצור, הרכבה ואינטגרציה לתעשיית האלקטרוניקה, בעיקר לשוק הצבאי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית