שת"פ ישראלי נוסף של סיוה: הטמעת ניווט לווייני של GSN מראשל"צ במעבדי DSP

29 אוקטובר, 2012

שילוב תוכנת הניווט של GSN במעבדי האותות של סיוה גוזל רק 5% ממשאבי העיבוד של ה-DSP. חברת GSN משמשת כשותפה בכירה בשתי תוכניות של האיחוד האירופי: קונסורציום iGalileo וקונסורציום GREATS הכוללים גופים מהתעשייה ומהאקדמיה

סיוה מעוניינת לבנות מעטפת של יישומים מסביב למעבדי האותות שלה

סיוה ניווט לווייני מעבד אותותחברת סיוה (CEVA) המוכרת קניין רוחני לתכנון שבבי סיליקון עם דגש על מעבדי DSP, ממשיכה להרחיב את אסטרטגיית שיתופי הפעולה שלה עם חברות ישראליות. לאחרונה היא חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת Galileo Satellite Navigation מראשון לציון, על פיתוח משותף של פתרונות ניווט לווייני עבור רשת לווייני הניווט האירופית גלילאו (Galileo). הפיתרון יתבסס על תוכנה של GNSS, אשר תשולב במעבדי ה-DSP של החברה, CEVA-XC ו-CEVA-TeakLite-III.

שתי החברות יבצעו הדגמה במהלך הסמינר הטכנולוגי שהחברה תקיים בישראל ב-1 לנובמבר. זו הפעם הראשונה בה סיוה מקיימת את הסמינר בארץ. אחת ממטרות הסמינר היא להציג את האפשרויות לשיתפוי פעולה בינה לבין חברות אחרות, על-מנת להעניק מעטפת של יישומים מותאמים, מסביב למעבדי האותות של החברה. בשנה האחרונה במתכונת הזו מספר שיתופי פעולה עם החברות Rubidium ,SatixFy ו-eyeSight שבה גם ביצעה השקעה הונית.

החברה הודיעה ששילוב תוכנת הניווט במעבהדיה מאפשר להעשיר מוצרי קצה ביכולת ניווט, בלא להקריב משאבי עיבוד רבים ובלא צורך בהתקנת מאיצי עיבוד: הטמעת מקלט ניווט לווייני במעבד CEVA-XC323 DSP צורך רק 5% ממשאבי העיבוד שלו, ומאפשר לו להמשיך לבצע משימות אחרות, כמו מימוש תקשורת LTE, Wi-Fi ועוד. כאשר מפעילים את התוכנה, היא מגדילה ב-10mW בלבד את צריכת ההספק של מעבר המיוצר בגיאומטריה של 40 ננומטר.

חברת GSN הוקמה בשנת 1985 על-ידי אלי אריאל, ומתמחה בפתרונות ניווט לווייני למערכות ניווט לווייניות. היא משמשת כשותפה בכירה בשתי תוכניות של פיתוח האיחוד האירופי: קונסורציום iGalileo וקונסורציום GREATS הכוללים גופים מהתעשייה ומהאקדמיה. החברה מתמחה בפיתוח פתרונות המשלבים את כל מערכות הניווט הלווייניות הקיימות היום בעולם: GPS האמריקאית, Glonass הרוסית, Galileo האירופית, Compass הסינית ו-IRNSS ההודית.

אחד מהמוצרים המעניינים שלה הוא יישום המאפשר לבצע מיקום מדוייק בתוך מבנים המבוסס על אותות לווייניים (Indoor Navigation). הטכנולוגיה מוגנת בפטנט ומבוססת על התקנת מיקרו-סימולטורים באתרים סגורים, דוגמת מרכזי קניות, מנהרות ומגרשי חנייה סגורים, אשר מחקים את האותות הלווייניים ומספקים למקלטי הניווט האישיים את אותות המיקום הדרושים להם.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: DSP , חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית