סיוה פיתחה מעבד אותות היברידי

9 ינואר, 2019

המעבד הרב-תכליתי מסוגל לעבד בארכיטקטורה אחת אותות קול, וידאו, תקשורת, ראייה ממוחשבת ועיבוד יישומים, והוא מכוון לשוק מכשירי IoT ושוק הרכב

חברת סיוה (CEVA), המספקת טכנולוגיות של עיבוד אותות ובינה מלאכותית, מציגה השבוע בתערוכת CES 2019  בלאס וגאס מעבד אותות (DSP) חדש, היברידי, המיועד למכשירי IoT ולשוק הרכב. המעבד, CEVA-BX, מוגדר על ידי סיוה כמעבד היברידי וזאת בזכותו יכולתו לבצע עיבוד מקבילי של אותות קול, וידאו, תקשורת, ראייה ממוחשבת ועיבוד יישומים בארכיטקטורה אחת. לדברי סמנכ"ל השיווק של סיוה, משה שאייר, המעבד החדש מהווה "מהפיכה בתחום עיבוד האותות הדיגיטלי, שכן הוא מאפשר לראשונה להשתמש במעבד אחד ליישומים שונים".

כיום, יותר ויותר מכשירים בתחום הרכב, הרפואה, התעשייה והצרכנות משלבים חיישנים מרובים כגון מצלמות, מיקרופונים וגלאי תנועה וסביבה, והמידע המגוון שמייצרים החיישנים צריך לעבור התכה, פענוח ועיבוד לפני שניתן יהיה לתקשר אותו באופן אלחוטי אל הענן. עיבוד האותות המרובים הללו במכשיר עצמו מחייב שימוש במספר מעבדי אותות ומיקרו-מעבדים, עבור כל אחד מסוגי המידע, והדבר יוצר עומס על מכשירי הקצה, שבתחום ה-IoT והרכב נדרשים להיות יעילים, מהירים וחסכוניים בצריכת הספק.

ה-BX של סיוה מאפשר, באמצעות ארכיטקטורת עיבוד אותות היברידית, לבצע את כל סוגי העיבוד הללו במעבד אחד ובכך מסייע לחסוך במקום ובאנרגיה. שאייר מציין כי המודל החדש של מעבד אותות רב-תכליתי מותאם במיוחד כדי להתמודד עם צרכי עיבוד הנתונים במכשירים מקושרים וחכמים. "באמצעות שימוש בתכנות ברמה גבוהה ועיבוד מקבילי, ה-BX נותן מענה לקשיי התכנות וליקויי הביצוע של מעבדי האותות והבקרים הישנים."

זיהוי קולי ברמת דיוק של 95%

סיוה תציג ב-CES  גם  טכנולוגיה חדשה לזיהוי קולי, WhisPro, המבוססת על יישומי למידה עמוקה ורשתות נוירונים. טכנולוגיית ה-WhisPro מיועדת לשוק הצומח של מוצרים בעלי ממשק קולי – סמארטפונים, רמקולים חכמים, אוזניות בלוטות', בית חכם, שוק הרכב ומכשירים אחרים מבוססי קול.

הטכנולוגיה החדשה משלבת תוכנה וחומרה, ועל פי סיוה מאפשרת זיהוי קול ברמת דיוק של 95%, גם בסביבות רועשות, וזאת תוך צריכת הספק מינימלית. את הטכנולוגיה ניתן ליישם במכשירי הקצה עצמם, או באמצעות שירותי ענן כמו אלקסה של אמזון, גוגל אסיסטנט, באידו DuerOS ואחרים.

לדברי מנהל הטכנולוגיות הראשי של סיוה, ארז בר-ניב, למרות שההפעלה הקולית הפכה תוך זמן קצר לממשק חשוב במגוון מכשירים חכמים, מדובר באחת הטכנולוגיות המורכבות ליישום. "בתכנון ה-WhisPro השתמשנו במעבדי האותות שלנו, שהם בעלי צריכת הספק נמוכה, ובאלגוריתמים שפיתחנו לביטול הד ורעשים – כדי לספק ללקוחותינו פתרון מלא לזיהוי קול – המתאפיין ברמת דיוק גבוהה ובעלות נמוכה ליצרנים. טכנולוגיה זו מיושמת במכשירי הקצה עצמם ומייתרת את הצורך להסתייע בשירותי ענן, ובכך מאפשרת ללקוחות הסופיים לבחור בעצמם כיצד ליישמה".

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , DSP , IOT , בינה מלאכותית

פורסם בתגיות: CEVA , DSP