GEO Semiconductor: "עדשת עין-דג חכמה תחליף הרבה מצלמות רגילות"

18 אפריל, 2013

חברת השבבים הצעירה GEO Semiconductors מנסה למצוא פתרון לבעיה הגדולה ביותר המעכבת התקנת תצוגות עיליות בכלי-רכב: עלות כיוונון המערכת בקו ההרכבה של המכונית

גנן: "אנחנו יכולים להפחית דרמטית את מספר המצלמות במתקנים מאובטחים"

GEO-GANNONחברת GEO Semiconductor מסנטה קלרה, קליפורניה, מתכננת להתאים את מעבד eWarp שפיתחה אל שוק האלקטרוניקה הממונעת, כדי להקטין את מספר המצלמות ברכב ולספק תצוגה עלית למכוניות סדרתיות. כך הצהיר השבוע סגן נשיא לשיווק ופיתוח עיסקי בחברה, בריאן גנן, במהלך ארוע Electronics Global Press Summit המתקיים בסנטה-קרוז, קליפורניה.

הוא סיפר שלמרות שמדובר בחברת סמיקונדקטורס צעירה מאוד, שהוקמה רק בשנת 2009, כבר יש לה יותר מ-50 לקוחות מהשורה הראשונה, ובהם חברות כמו סוני, טושיבה, פיליפס, בוש ועוד. מדובר בסיפור בעל לקח מעניין לתעשייה הישראלית, שבה חברות רבות בעלות טכנולוגיה טובה נמכרות במחירי חיסול או נמוגות בהדרגה.

זאת מכיוון ש-GEO לא פיתחה טכנולוגיה, היא הוקמה באמצעות סדרה של רכישת חברות קטנות שהיתה להן טכנולוגיה טובה והן נקלעו לקשיים. המייסד ויו"ר החברה, פול רוסו, אירגן שורה של עיסקאות מיזוגים ורכישות בהיקף של כ-300 מיליון דולר, ואיגד תחת GEO את חטיבת מעבדי התמונה של חברת Genesis Microchip, טכנולוגיית העיבוד הגיאומטרי של חברת Maxim, אלגוריתמי עיבוד הווידאו של Teranex ואת חטיבת תוכנת הענן וניתוח התמונה של Trinity.

עיבוד תמונה מאסיבי מאפשר להשתמש בעדשת עין-דג אחת במקום במספר מצלמות
עיבוד תמונה מאסיבי מאפשר להשתמש בעדשת עין-דג אחת במקום במספר מצלמות

בסיום התהליך התייצבה GEO עם טכנולוגיית עיבוד תמונה ייחודית הממומשת באמצעות מעבד סיליקון מרובה ליבות מתוצרת עצמית, שהחברה מסרבת למסור פרטים על התוכן הטכנולוגי שלו. ההצלחה הגדולה ביותר של החברה היא היכולת לממש את טכנולוגיית eWarp בזמן-אמת.

טכנולוגיה זו מאפשרת לבצע צילום במצלמת עין דג, שהיא העדשה בעלת זווית הצילום הרחבה ביותר האפשרית, ולעבד את התמונה באופן שבו ניתן ליישר את האובייקטים ולשחזר את התמונה באופן קל לקליטה, כאילו התמונה צולמה באמצעות מספר גדול של מצלמות.

GEO-CORRECTIONהיכולת הזו הגדירה את שוקי היעד של החברה: ביטחון, אבטחה ותחבורה. המטרה של החברה היא להציע את הטכנולוגיה שלה בכל מקום שבו יש צורך בריבוי מצלמות, בזכות העובדה שמצלמת עין הדג שלה יכולה להחליף מספר גדול של מצלמות בו-זמנית.

גנן: "מספר המצלמות שישולבו בכלי-רכב בשנים הקרובות הוא עצום. הן יחליפו את המראות במכונית, יהיו מצלמות התראה מקדימה, מצלמות התראה בצדדים ומאחור. אנחנו יכולים להפחית דרמטית את מספר המצלמות, ולספק את כל הפונקציות שלהן באמצעות עיבוד תמונה". כיום החברה מפתחת את תוכנת AutoCal ביחד עם מספר יצרניות רכב כדי להשיג את היעד: שימוש במצלמת עין דג אחת במקום במספר מצלמות שונות המקושרות ברשת.

אחד משוקי היעד המרכזיים של החברה הוא שוק התצוגות העיליות בכלי-רכב. אומנם כבר היום ניתן למצוא תצוגות עיליות, אולם היצרנים אינם מרוצים. כיוונון המקרן בקו ההרכבה של המכונית נמשך יותר משעה ועולה יותר מ-120 דולר. "התוכנה מאפשרת התאמה מהירה וזולה של התמונה לחלון הייחודי של כל מכונית ומפחיתה את מספר החלקים. בעתיד הכיוונון יהיה אוטומטי לחלוטין".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחה , אלקטרואופטיקה , חדשות , סמיקונדקטורס