טלמפ נסגרת; אינטל קולטת 70 מתוך 150 עובדיה בישראל

28 יולי, 2013

חברת אינטל סוגרת את פעילותה של חברת תוכנת הניווט הישראלית טלמפ, שאותה רכשה בשנת 2011 תמורת כ-300 מיליון דולר

חברת אינטל סוגרת את פעילותה של חברת תוכנת הניווט טלמפ, אותה רכשה ב-2011. הבוקר (א') הודיעה הנהלת חברת Telmap ל-150 עובדי החברה בישראל כי הם מפוטרים מיידית, אך חלקם ימשיכו לקבל משכורות עוד מספר חודשים.

TELMAPענבל אורפז ואור הירשאוגה מהדמרקר-Technation דיווחו היום שההודעה נמסרה לעובדים בישיבה שכינס סמנכ"ל הכספים ומנהל הפעילות בישראל, אורי קושניר. טלמפ, שנרכשה ב-300 מיליון דולר, מעסיקה 250 עובדים בעולם. בטלמפ הושקעו עד מכירתה כ-70 מיליון דולר. נודע ש-70 מעובדי טלמפ יעברו לעבוד באינטל. 30 עובדים נוספים ימשיכו לעבוד בחברת טלמפ עד סוף השנה, במתן שירותי תמיכה. ההודעה הגיעה לאחר שבסוף השבוע נודע כי טלמפ עתידה לפטר עשרות עובדים.

בנוסף להכנסות מפרסום, הופץ היישום של טלמפ באמצעות מפעילות סלולריות כחלק מחבילות גלישה. הכנסות ממודל זה היוו את עיקר הכנסות החברה.

בפברואר האחרון ניסתה החברה בחוסר הצלחה לפנות למודל עסקי חדש:טלמפ מיתגה מחדש את מוצריה תחת השם M8 והשיקה אפליקציה חינמית במספר ארצות – אנגליה, ספרד וישראל – בתקווה לייצר הכנסות מפרסום. בשוק אפליקציות הניווט החינמיות התחרתה החברה בחוסר הצלחה מול אפליקציות דוגמת אלו של ווייז שנרכשה השנה על ידי גוגל וזו של גוגל עצמה.

בין מפעילות הסלולר והתקשורת שעובדות עם החברה ניתן לציין את אורנג', טלפוניקה, O2, וודאפון, וודאקום, מוביליקום, מירס, סלקום, פלאפון ואורנג' ישראל (פרטנר). אפליקציית הניווט שלה עובדת עם שורה ארוכה של מערכת הפעולה ושותפים שונים, בהם AOL (MapQuest), בלאקברי, נוקיה, פאלם, אריקסון, נאבטק, סימביאן, מוטורולה וסוני-אריקסון.

לסיפור המלא בדמרקר

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , טאבלט וסמארטפון , תוכנה ותכנון אלקטרוני