הושלמו הניסויים במערכת ה-DIRCM "מגן רקיע", להגנת מטוסים אזרחיים מפני טילים

27 פברואר, 2014

בבסיס המערכת נמצאת טכנולוגיית DIRCM של אלביט שפותחה במקור לשימוש צבאי, אולם בעקבות מתקפת הטילים על מטוס ארקיע במומבסה בשנת 2002, היא החלה לפתח גם גירסה מקבילה לשימוש אזרחי

הניסויים התקיימו בדרום הארץ ודימו איומים, שמולם תידרש המערכת להתמודד 

מערכת ההגנה המותקנת בגחון של מטוס בואינג 737 של אל על
מערכת ההגנה המותקנת בגחון של מטוס בואינג 737 של אל על

ככל הנראה בקרוב יצויידו מטוסי הנוסעים של חברות תעופה ישראליות במערכת הגנה בפני טילים מונחי חום. אתמול דיווחה חברת אלביט על סיום מוצלח של הניסויים מערכת "מגן רקיע" המיועדת להגנה על מטוסי נוסעים מפני טילי כתף, אשר בוצעו על-ידי מפא"ת, רשות התעופה האזרחית וחברת אלבט מערכות, המשמשת כבלן הראשי של הפרוייקט.

הניסויים התקיימו במתקן ניסויים בדרום הארץ ודימו איומים, שמולם תידרש מערכת "מגן רקיע" להתמודד. המערכת מבוססת על מכשיר לייזר המשבש הנחיית הטיל הנורה לעבר המטוס. היא נבחרה על-ידי משרד התחבורה להגן על מטוסי חברות התעופה הישראליות.

מערכת C-MUSIC במבט מקרוב. הוצגה בביתן אלביט בסלון האווירי בפאריס
מערכת C-MUSIC במבט מקרוב. הוצגה בביתן אלביט בסלון האווירי בפאריס

נשיא אלביט מערכות, בצלאל מכליס, מסר שלחברה חוזים עם מספר לקוחות ברחבי העולם, בנוסף לעסקת "מגן רקיע" בישראל, בהם חילות האוויר של איטליה וברזיל.

בבסיס המערכת נמצאת טכנולוגיית DIRCM של אלביט (Directed Infrared Counter Measure). אלביט פיתחה את הטכנולוגיה לשימוש צבאי, אולם בעקבות מתקפת הטילים על מטוס ארקיע במומבסה בשנת 2002, היא החלה לפתח גם גירסה מקבילה לשימוש אזרחי.

כוללות מספר מרכיבים מרכזיים: מערכת התראה המבוססת על חיישני אינפרא-אדום סיבים אופטיים, קרינת UV או מכ"ם; לייזר חזק המייצר את הקרן המשבשת; מצלמה תרמית העוקבת אחר הטילים המשוגרים לעבר המטוס; צריח בעל מהירות סיבוב גבוהה מאוד שעליו ממוקמת המצלמה התרמית, ומערכת שליטה ובקרה המנהלת את פעולת הגילוי והשיבוש ושולטת בכל תת-המערכות.

כיום כוללת משפחת מערכות DIRCM של אלביט ארבע מערכות שונות: מערכת MUSIC להגנה על מטוסים ומסוקים גדולים ובינוניים, מערכת C-MUSIC לכלי טיס מסחריים (רחבי גוף), מערכת J-MUSIC להגנה על מטוסי תובלה, תדלוק, מטוסי מנהלים וכדומה, ומערכת mini-MUSIC  להגנה על כלי-טיס קטנים ובינוניים.

סרטון הדגמה של אלביט על פעולת המערכת:

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית