סגן נשיא קיידנס: "ישראל נמצאת במיקוד ההנהלה העולמית"

1 נובמבר, 2015

יותר מ-700 מקצועני שבבים ישראלים השתתפו בכנס CDNLive2015 של חברת קיידנס, שבו היא הציגה את התפישה שלה להתמודדות עם תעשייה ההולכת ונעשית מסובכת מיום ליום, ומתמזגת לגופי ענק חובקי-כל. "חברות הסטארט-אפ הישראליות מוצלחות מאוד"

יותר מ-700 מקצועני שבבים ישראלים השתתפו בכנס CDNLive2015 של קיידנס, שבו הוצגה התפישה שלה להתמודדות עם תעשייה ההולכת ונעשית מסובכת מיום ליום, ומתמזגת לגופי ענק חובקי-כל. "חברות הסטארט-אפ הישראליות מוצלחות מאוד"

CADENCE
מושב המליאה בכנס. צילום: איתי שרמר
טום בקלי
טום בקלי

בשבוע שעבר התקיים בתל-אביב כנס CDNLive2015, שהוא הכנס הטכנולוגי השנתי ה-14 של חברת פתרונות התכנון האלקטרוני קיידנס ישראל (Cadence). מדובר באחד מהכנסים המקצועיים הגדולים ביותר בארץ של קהילת הסמיקונדקטורס והשתתפו בו כ-700 איש, מ-250 חברות.

הארוע נפתח בהרצאה של סגן נשיא בכיר בקיידנס העולמית, טום בקלי, שתיאר חלק מהאתגרים עימם מתמודדת היום תעשיית השבבים. "ניתן לדמות את האתגר הטכנולוגי שעימו מתמודד שוק השבבים כ'מערכת של מערכות', המורכבת ממספר גדול של סנסורים הפועלים באמצעות שבבים חכמים ומתקדמים.

שוק הרכב (Automotive) הוא דוגמא מצויינת לאתגר הזה: החל ממערכת הנהיגה האוטונומית, עבור במערכות בטיחות, בידור המידע, וכלה ביחידות שליטה אלקטרוניות (ECU)”. לדבריו, ככל שגדלים האתגרים של התעשייה, גדלות גם ההזדמנויות של חברת קיידנס, מכיוון שהיא מספקת לה כלים להתמודד איתם.

הצ'יפ הוא מערכת של מערכות

בקלי: "בהסתכלות רחבה, ניתן לראות המשך צמיחה בשוק כאשר את המומנטום מובילה סין עם עלייה של פי חמישה בנפח הפעילות בעשור האחרון, ותחזית להמשך הצמיחה עד 2020. ישראל ממשיכה להיות במיקוד של הנהלת קיידנס וכור היתוך לטכנולוגיות חדשניות בשוק העולמי. הנהלת קיידנס תמשיך להשקיע בישראל והמרכז החדש שנחנך לאחרונה בפתח תקווה, הוא עוד עדות לרצינות כוונותינו".

בראיון ל-Techtime הרחיב סגן נשיא קיידנס לאזור EMEA, אלכסנדר דוסנר, את תפישת העולם המערכתית: "אחד מהגורמים העומדים מאחורי גל המיזוגים האחרון בתעשיית השבבים הוא שהחברות מפתחות הסתכלות מערכתית על השוק ורוצות להיות חברות אנכיות המחזיקות בכל היכולות. הרבה יותר חברות מסתכלות על השבבים שהן מפתחות לא כמוצר עם יתרון יחסי מסויים, אלא כאל מערכת של מערכות.

אלכסנדר דוסנר (מימין) ואדר סגל
אלכסנדר דוסנר (מימין) ואדר סגל

"כך למשל, אנחנו רואים שבשנה האחרונה כ-85% מכל התכנונים החדשים הם של רכיבי אותות מעורבים, הכוללים אנלוג, דיגיטל וקניין רוחני. אנחנו גם רואים שהמגמות בשוק, כמו ניידות, IoT, מחשוב ענן, רשתות חברתיות משפיעות על שווקים אנכיים כמו שוק מרכזי הנתונים או שוק הרכב. בכיוון הזה בנויה האסטרטגיה של חברת קיידנס, שקיבלה את השם System Design Enablement. המטרה היא לספק את כל הכלים הדרושים לפיתוח מערכת מבוססת סמיקונדקטור. תכנון ברמת ה-EDA, אימות התכנון, פיתוח המארז, השילוב של חומרה ותכנה, והטמעת קניין רוחני ואימות הקניין הרוחני".

המשתתפים קיבלו מאביגדור וילנץ "שיעור פרטי" ביזמות שבבים
המשתתפים קיבלו מאביגדור וילנץ "שיעור פרטי" ביזמות שבבים

כיצד מתפתחים עסקי ה-IP של קיידנס?

"כיום עסקי ה-IP מהווים כ-10%-12% מההכנסות של קיידנס, אולם יש להם שווי עקיף גדול בהרבה. הקניין הרוחני מביא אלינו את הלקוחות לדיונים כבר בשלבים המוקדמים מאוד של הפיתוח".

מה הן המגמות שאתם מרגישים בשוק הסמיקונדקטורס בישראל?

"אנחנו רואים שתי מגמות מרכזיות בשוק השבבים בישראל. מחד, יש האטה בקצב ההקמה של חברות חדשות, אבל הן עדיין קיימות ואלה שמצליחות מראות הצלחות גדולות מאוד. סין, למשל, עדיין נמצאת בשלב של קצב מהיר בהופעת חברות חדשות. בישראל יש פחות חברות – אבל הן מוצלחות מאוד. אנפורנה היא דוגמא קלאסית לכך".

אסטרטגיית סטארט-אפים

"לחברות הסטארט-הישראליות יש תפקיד חשוב באסטרטגיה שלנו, מכיוון שהן תמיד רוצות לדחוף את מעטפת הביצועים כמה שיותר, וכשהן מצליחות, הן לקוחות מאוד נאמנות ואנחנו צומחים ביחד איתן. פעילות התכנון כאן היא עצומה, אבל חלק מאוד גדול ממנה נעשה בחברות גדולות כמו מלאנוקס או במרכזי הפיתוח הבינלאומיים".

מה מיוחד בטיפול בחברות סטארט-אפ?

"חברות הסטארט-אפ יותר נוטות להתייעץ איתנו ולשאול אותנו מה הן צריכות. לעתים אנחנו אפילו מבצעים עבורן תכנוני שבבים, כסוג של הכשרה והתנסות עבורן, על-מנת שבהמשך הן יידעו כיצד לבצע את העבודה בעצמן. בחברות הגדולות כל התהליכים האלה מוסדרים וכבר קיימים, ולכן הן זקוקות לסיוע מסוג אחר לגמרי".

מנהל מנהל מרכז המכירות והתמיכה של קיידנס ישראל, אדר סגל, סיפר לבאי הכנס במושב הפתיחה, שהחברה נבחרה על-ידי מגזין פורצ'ן כאחת מ-25 החברות הרב לאומיות האטרקטיביות בעולם לעובדיה. "קיידנס ממשיכה להציג מובילות טכנולוגית המשפיעה באופן ישיר על תכנונם של מוצרי קצה טכנולוגיים של החברות המובילות בעולם, במקביל לפיתוחים ושיפורים פנימיים לטובת העובדים".

לדבריו הפעילות בישראל נמצאת בצמיחה, והיום החברה בארץ כ-250 עובדים בגוף המכירות והתמיכה ובגוף הפיתוח. "צמחנו גם אורגנית וגם בהתבסס על רכישת חברות כגון Jasper ו-Transwitch הישראליות שהביאו טכנולוגיות פורצות ועובדים הנמצאים בחזית הטכנולוגיה".

אורח הכבוד בכנס היה אביגדור וילנץ, מייסד חברת גלילאו ויו"ר Annapurna Labs. וילנץ התייחס בהרצאתו לכמה סוגיות חשובות שמעסיקות את מקבלי ההחלטות בתעשיית ההייטק. "ברוב החברות שבהן פעלתי, השותפות של העובדים בחברה הייתה גדולה וחשובה. למשל בגלילאו, 30% מהחברה היו בידי העובדים, 40% בידי והמשקיעים התחלקו ב-30% הנותרים. באנאפורנה, האקוויטי של העובדים הגיע ל-50% שהתחלק בצורה מאוד סבירה בין המנכ"לים, המייסדים ושאר העובדים. אני רואה בנושא של חלוקת אקוויטי ושותפות בחברה, גורם מאוד חשוב להצלחתה", אמר.

עוד על ההמלצות של וילנץ: המסר האנטי-גזעני של ההייטק

לאחרונה דיווחה קיידנס על עלייה של 9% במכירותיה ברבעון השלישי של 2015, להיקף של 434 מיליון דולר. תחזית החברה לרבעון האחרון של השנה היא מכירות של 434-444 מיליון דולר. מכאן שהיא צפויה להציג מכירות שנתיות בהיקף של כ1.7 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: events , חדשות , תוכנה ותכנון אלקטרוני