CEVA נכנסת למסלול התנגשות עם MobilEye

29 דצמבר, 2015

מעבד XM4 של CEVA קיבל הסמכת ISO 26262, אשר מכניסה אותו לשוק מערכות הבטיחות בנהיגה הנמצא כיום בשליטת MobilEye. האנליסט של וונדרליך העלה את מחיר היעד ב-4 דולר

מעבד עיבוד התמונה XM4 של CEVA קיבל הסמכת ISO 26262, אשר מכניסה אותו לשוק מערכות הבטיחות בנהיגה הנמצא כיום בשליטה כמעט מוחלטת של MobilEye. האנליסט של וונדרליך העלה את מחיר היעד ב-4 דולר

הניסוי בזיהוי הלוכי רגל שבוצע על-ידי Phi Algorithm במעבד של סיוה
הניסוי בזיהוי הולכי רגל שבוצע על-ידי Phi Algorithm במעבד של סיוה

יכול להיות שהשליטה הכמעט בלעדית שיש היום לחברת MobilEye הישראלית בתחום מערכות התראה לנהג המבוססות על עיבוד תמונה צפויה להתערער בקרוב. התחרות עשויה להגיע מכיוון בלתי צפוי: יצרנית הקניין הרוחני מהרצליה, חברת CEVA. אתמול (ב') היא דיווחה שמעבד ה-DSP שלה לעיבוד תמונה, CEVA-XM4, קיבל הסמכת ISO 26262, שזהו התקן הבינלאומי למערכות אלקטרוניות ממונעות. ללא תו התקן הזה, לא ניתן להיכנס לשוק מערכות העזר לנהג (Advanced Driver Assistance Systems).

מוביל-איי מספקת פתרון סיליקוני מלא
מוביל-איי מספקת פתרון סיליקוני מלא

המעבד כולל אופטימיזציה למימוש פונקציות בטיחות ייעודיות, כמו למשל בלימת חירום פתאומית, גילוי עצמים במרחב, זיהוי שלטי רחוב, זיהוי הולכי-רגל, והפעלת יישומים נוספים המבוססים על שימוש ברשתות נוירוניות. היכולת של המעבד להפעיל רשתות נוירוניות נחשפה רק לפני חודשיים, וכבר החלה להיבדק למימוש ביישומי ADAS.

שבב ה-IP היחיד בעולם ה-ADAS

בחודש אוקטובר דיווח Techtime שחברת סיוה פיתחה טכנולוגיית לימוד מכונה על-גבי שבב, אשר מאפשרת ליישם רשתות נוירוניות המבצעות לימוד מכונה מסוג למידה עמוקה (Deep Learning), על-גבי מעבד עיבוד התמונה שלה, CEVA-XM4. אחד מהיישומים הראשונים של הטכנולוגיה (CEVA Deep Neural Network), היה להפעלת אלגוריתם לזיהוי הולכי רגל ויישומי ADAS, אשר מומש על-ידי חברת Phi Algorithm Solutions מקנדה.

אלא שהפעם החברה מכוונת גבוה יותר, היא העבירה את המעבד לבדיקת חברת YOGITECH האיטלקית המבצעת בדיקות עמידות עבור רכיבים ומערכות אלקטרוניות, אשר אישרה שהוא עומד בדרישות ASIL – Automotive Safety Integrity Level ברמה B. "בתור מעבד הקניין הרוחני (IP) היחיד בתעשייה העומד בדרישות ASIL B, הלקוחות שישתמשו ב-CEVA-XM4 לפיתוח מערכות ADAS קריטיות, ייהנו מהיכולת לקצר את זמן היציאה לשוק", אמר סגן נשיא לשיווק בחברת CEVA, ערן ברימן.

ההתפתחות הזאת מייצרת מציאות חדשה בשוק מערכות ה-ADAS, שכן היא מאפשרת ליצרניות חדשות להיכנס אליו. חברות, אשר יכולות לשלב את הקניין הרוחני של סיוה בתוך מערכות חדשות, ולספק חבילת פתרונות לשוק הרכב העיתדי – גם שוק המכוניות הסטנדרטיות וגם שוק המכוניות האוטונומיות אשר מתחילות לצבור אמינות.

כרטיס הפיתוח של CEVA למעבדי XM4
כרטיס הפיתוח של CEVA למעבדי XM4

מדובר בשוק בעל פוטנציאל עצום. החברה המובילה כיום את שוק ה-ADAS היא חברת MobilEye הירושלמית, אשר מסקת חבעלת אבטחה שלמה הכוללת שבבים ותוכנות. המכירות שלה נמצאות בצמיחה מתמדת: בשנת 2012 הסתכמו מכירותיה בכ-40 מיליון דולר, הן צמחו לכ-81 מיליון ב-2013, לכ-114 מיליון ב-2014, וצפויות להסתכם בכ-240 מיליון דולר ב-2015. החברה נסחרת בבורסה של ניו-יורק בשווי של 9.17 מיליארד דולר.

אלא שקשה להניח שהיא תישאר המלכה הבודדת בצמרת, מכיוון שיצרניות השבבים הגדולות לוטשות עיניים אל השוק הזה. אחת מהן, היא חברת NXP שהשלימה רק לאחרונה את רכישת Freescale, והודיעה שאחד מהמניעים לעיסקה הוא החלטתה להגדיר את שוק הרכב כשוק יעד אסטרטגי, שהיא רוצה להוביל.

ראש בראש מול NXP ו-MobilEye

מניית סיוה אתמול בערב בנסד"ק
מניית סיוה אתמול בערב בנסד"ק

ההכרזה על קבלת התקן לא נשארה ללא תגובה. כמה שעות לאחר שהיא פורסמה, הוציא אנליסט השבבים של Wunderlich, מתיו רוביסון, דייווח מיוחד שבו הוא העלה את מחיר היעד למניית CEVA ל-28 דולר, בהשוואה למחיר של כ-24 דולר שבו היא ניסחרת כיום.

רוביסון מאוד התרשם מההסמכה של יוגיטק, וסיפר שהיא מקובלת כחברה בעלת סמכא בקרב ספקי התת-מערכות הגדולים ביותר (Tier-1) של יצרניות הרכב. "ההסמכה מציבה את CEV בשורה אחת לצד MobilEye והפעילות של Freescale שנירכשה על-ידי NXP. סיוה ממקמת את XM4 במקום שבו הוא מתחרה ב-NXP וב-MobilEye, מכיוון שהיא מאפשרת לספקיות של תת-המערכות לספק יכולות משלימות לרשת הנוירונית שלה".

רוביסון מעריך שהמחיר של כל ליבת SoC הכוללת את מעבד XM4 יהיה 5-10 דולרים. מכיוון שהמכוניות צפויות לכלול 8-10 מצלמות ומספר זהה של ליבות SoC, צפי ההכנסות משוק הרכב גדול מאוד, למרות שמספר המכוניות החדשות המיוצרות בשנה קטן בהרבה ממספר המסארטפונים, למשל.

"מערכות ADAS מאפשרות לדחוף לתוך המכונית טכנולוגיות ויישומי זיהוי נוספים. לכן ההסמכה לתקן ISO 26262 מכניסה את סיוה גם לתחום של יישומים ממונעים פשוטים ומיידיים יותר, כמו זיהוי פנים, אינטרנט של הדברים ועוד. אנחנו צופים שההסמכה הזאת תגרום לעלייה במכירות כבר בטווח הקרוב".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , DSP , חדשות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני , רכב אוטונומי , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: featured