סרגון מפתחת טכנולוגיית תמסורת אלחוטית לדור החמישי

11 פברואר, 2016

תשתית התמסורת העתידית תתבסס על משדרי מיקרוגל ברוחב פס של רוחב פס של 6GHz-42GHz ומשדרים קומפקטיים בגלים מילימטריים שיעניקו גיבוי לרשת

תשתית התמסורת העתידית תתבסס על משדרי מיקרוגל בתדרי 6GHz-42GHz ועל משדרים קומפקטיים בגלים מילימטריים שיעניקו גיבוי לרשת

מקמ"ש תמסורת של סרגון
מקמ"ש תמסורת של סרגון

חברת סרגון (Ceragon) מפתחת טכנולוגיית תמסורת אלחוטית (wireless backhaul), עבור שירותי הדור החמישי (5G), אשר צפויים לצאת לשוק בשנת 2020.

צורכי הדור החמישי של התקשורת הסלולרית העתידית, מעמידים אתגרים עצומים בפני מפתחי התשתיות: הם יאופיינו בגידול חד בקיבולת הרשת ובמספר וסוג מכשירי הקצה. הטכנולוגיה תשמש גם כתשתית לתקשורת של אבזרים במתכונת IoT ו-M2M, המחברים מכונות, ולשנות בכך את האופן שבו הרשתות מתוכננות ונפרסות.

הענן האלחוטי מתעבה

היום סרגון הודיעה שהיא מפתחת טכנולוגיה שתאפשר לספק קיבולת גבוהה פי 100 באתרים סלולריים עבור רשתות סלולריות שצפיפות התאים בהן גבוהה פי 5 לפחות, ומאפשרת ביצוע וירטואליזציה, אופטימיזציה ותמיכה ביישומים קריטיים. התשתית החדשה תתבסס על טכנולוגיית ריבוי ליבות של סרגון ושבבים ייעודיים שהיא מפתחת.

לקראת כנס Mobile World Congress שייערך בשבוע הבא בברצלונה, חשפה סרגון חלק מהטכנולוגיות שישמשו אותה בפיתוח התשתית החדשה. בהן: קישור התאים הסלולריים בקצב של עד 10Gbps בתדרי מיקרוגל באמצעות משדרי LoS 4×4 MIMO שיפעלו בטווח התדרים 6GHz-42GHz, ושימוש במשדרי גיבוי קומפקטיים בגלים מילימטריים, שיאפשרו להתגבר על מחסור מקומי בספקטרום.

בנוסף, היא מתכננת קישור של רשת הגישה הסלולרית (RAN) לענן באמצעות תמסורת אלחוטית בקיבולת גבוהה במיוחד (fronthaul), בקצבי העברת נתונים של 5Gbps-10Gbps. במערכות העתידיות החברה תרחיב את יכולות ה-SDN עם ממשק פתוח להטמעה פשוטה שהיא פיתחה, ותספק לפלטפורמת IP-20 החדשה שלה יכולות הגירה מהדור הרביעי לדור החמישי, כפי שהיא עושה כיום למפעילים העוברים מהדור השלישי לדור הרביעי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: WIRELESS , חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת , תקשורת אלחוטית