מגדלי השמירה האלקטרוניים של אלביט עברו את מבחן משמר הגבול האמריקאי

31 מרץ, 2016

בעקבות הסמכת המגדל הראשון בפרוייקט, תבנה אלביט מגדלי שמירה לאורך הגבול עם מקסיקו בפרוייקט שהיקפו נאמד בכ-145 מיליון דולר. פרוייקט קודם של בואינג לא עמד ביעדים ובוטל

בעקבות הסמכת המגדל הראשון, אלביט צפויה לבנות מגדלי שמירה לאורך הגבול עם מקסיקו בהיקף של כ-145 מיליון דולר. פרוייקט קודם של בואינג לא עמד ביעדים ובוטל

המגדל הראשון שנעשה מבצעי באוגוסט 2015
המגדל המבצעי הראשון. החל לפעול באוגוסט 2015

מערכת מגדלי השמירה האלקטרוניים של חברת אלביט מערכות (Elbit) קיבלה את אישור מנהל משמר הגבול האמריקאי על עמידה בדרישות המבצעיות. האישור התקבל בעקבות בדיקת הביצועים של מערכת Integrated Fixed Towers הראשונה, שהותקנה באוגוסט 2015 באזור נוגאלס באריזונה. משמר הגבול קבע שניתוח הדו"חות מהשטח הוכיח שהיא תרמה משמעותית ליכולות של משמר הגבול ולבטיחות הסוכנים בגבול מקסיקו.

ELBIT-TOWER-SENSORהסמכת המגדל הראשון היא מהלך הכרחי שיישום המשך הפרוייקט בהיקף של 145 מיליון דולר שבו זכתה חברת אלביט בשנת 2014. בעקבות האישור נפתחה הדרך להתקנת מגדלים נוספים בהתאם לתוכנית שהוגדרה על-ידי משמר הגבול של אריזונה.

המגדלים מעניקים לסיורים של משמר הגבול האמריקאי יכולת תצפית ארוכת טווח ב-360 מעלות. הדרישות שאלביט היתה צריכה לעמוד בהן היו חמורות במיוחד: המערכת נדרשת לגלות בני-אדם ממרחק של 5-7.5 מייל ביום ובלילה בתוך 3 שניות – גם כשחלק מגופו לא גלוי.

תמונת הווידאו שהמגדלים מייצרים צריכה להיות באיכות כזו שהמפעיל יידע לזהות שמדובר בבן אדם. לכל מגדל מוגדר מרחב מעקב שבו הוא נידרש לעקוב ולדווח אוטומטית, ללא בקשה מצד מפעיל אנושי, אחר מטוסים קלים הנעים בגובה נמוך מ-500 רגל ואחר בני-אדם ההולכים על רגליהם, רוכבים על בעל-חיים או נעים באמצעות כלי-רכב.

הרכבת החיישנים בראש המגדל
הרכבת החיישנים בראש המגדל

כל מגדל נבנה באתרים שנבחרו על-ידי משמר הגבול, וכולל מצלמות מעקב ומערכות מכ"ם. בנוסף, אלביט נדרשת לספק תחנות שליטה ובקרה ותשתית התקשורת בין המגדלים לתחנות הבקרה. התחנות מקבלות את המידע מהחיישנים הנייחים, מנתחות אותו ומספקות תמונת מצב מלאה בזמן אמת. הפרוייקט מבוצע על-ידי החברה הבת Elbit Systems of America. מנכ"ל החברה, רענן הורביץ, אמר שאלביט ערוכה לבצע התקנות נוספות של המגדלים.

אלביט הצליחה במקום שבואינג נכשלה

מעניין לציין שההצלחה של אלביט היא תוצאה של כישלון של בואינג. בשנת 2006 זכתה בואינג בפרוייקט SBInet לאבטחת גבול אריזונה עם מקסיקו. בואינג התבקשה לבנות מערכת מגדלים נושאי חיישנים, תחנות בקרה, סיורים הניתנים להקפצה מהירה ומטוסים ללא טייס המעניקים כיסוי אווירי של אזור הגבול.

על-פי הערכות שונות, הממשל תכנן להשקיע בפרוייקט יותר מ-2 מיליארד דולר. אלא שהמערכת לא עמדה ביעדים ובשנת 2008 המשרד להגנת המולדת הראה סימנים שהוא לא מרוצה מהתקדמות הפרוייקט. בשנת 2011 הוא החליט להפסיק לגמרי את התמיכה בו, ולייעד את התקציב למערכת הגנת גבולות אחרת. הפעם המתחרות נדרשו להציג מערכת המבוססת על טכנולוגיות מוכחות. לאחר תחרות קשה, אלביט מערכות זכתה בפרוייקט.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחה , חדשות , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: featured