גמאטרוניק לא פרסמה דו"ח רבעוני בגלל טעות במלאי

1 יוני, 2016

המסחר במניה הופסק בשל ההודעה על הטעות. גמאטרוניק תפרסם בימים הקרובים את הדו"ח המתוקן. צפויה השפעה שלילית על ההון עצמי נמוך יותר מכפי שהוצג בדו"ח

המסחר במניה הופסק בשל ההודעה על הטעות. גמאטרוניק תפרסם בימים הקרובים את הדו"ח המתוקן. צפויה השפעה שלילית על ההון עצמי נמוך יותר מכפי שהוצג בדו"ח

GAMATRONIC-REPORT
ב-2015 החברה הגדילה את המלאים כדי לקצר את זמני האספקה

חברת גמאטרוניק (Gamatronic) הודיעה שהיא דוחה במספר ימים את פרסום דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2016, לאחר שמצאה טעות בדו"ח השנתי של 2015 שפורסם בסוף מרץ. הטעות נבעה משגיאה בספירת המלאי.

מנכ"ל גמאטרוניק יוסף גורן
מנכ"ל גמאטרוניק יוסף גורן

להערכת החברה תיקון הטעות צפוי להשפיע לשלילה על ההון העצמי שהוצג בדו"ח, ואולי אף להשפיע על שורת הרווח-הפסד בדו"חותיה הכספיים בשלוש השנים האחרונות. בעקבות ההודעה החריגה הופסק המסחר במניית החברה בבורסת תל אביב.

חברת גמאטרוניק, שמפעלה נמצא בירושלים, מתמחה בפיתוח וייצור מערכות אל-פסק מודולריות. פלח השוק העיקרי של החברה הוא בתחום מרכזי המידע (Data Centers) ושוק הטלקומוניקציה. החברה הנסחרת בתל אביב לפי שווי של 107 מיליון שקל. רואה החשבון המבקר את הדו"חות של החברה הוא פאהן קנה ושו"ת. מנכ"ל החברה ובעל השליטה הוא יוסף גורן.

מדיניות מלאי חדשה

מערכת האל-פסק מגה
מערכת האל-פסק מגה

בדיווח לבורסה היום ציינה החברה כי בבדיקה חוזרת של המלאי שנערכה בחודש מאי, כחלק מהכנת הדו"ח לרבעון הראשון של 2016, נמצא כי "נפלה טעות בסכום המלאי שהוצג בדו"חות הכספיים השנתיים של 2015".  עם זאת, בהודעה מצוין כי התיקון לא צפוי להיות "מהותי". בשל כך, נאלצת החברה לדחות את פרסום הדו"ח במספר ימים.

בדו"ח הכספי לשנת 2015 דיווחה החברה על הכנסות בהיקף של 76.8 מיליון שקל, בהשוואה ל-83.9 מיליון שקל ב-2014. עם זאת, החברה רשמה הפסד תפעולי של 2.4 מיליון שקל והפסד נקי של 5.4 מיליון שקל, וזאת בשל הוצאות תפעוליות של חברת הבת בבריטיניה שבאמצעותה גמטרוניק משווקת את מוצריה בעולם.

שווי המלאי, כפי שהעריכה אותו החברה בדו"ח המדובר, עמד על 26.7 מיליון שקל, וההון העצמי של החברה הסתכם ב-104 מיליון שקל. צבר ההזמנות של החברה נכון לסוף 2015 עמד על 5.8 מיליון דולר. בדו"ח המסכם לשנת 2015 מצוין כי החברה המשיכה במהלך המיועד להרחיב את היצע קבלני המשנה המספקים לה רכיבים וחומרי גלם, וזאת כדי להפחית את התלות בספקים הקיימים. ליתר ביטחון, וכדי לתת מענה לדרישת הלקוחות לזמני אספקה קצרים עד מיידיים, היא הגדילה את המלאים שלה, ואולי כאן נעוצה הסיבה לטעות בספירת המלאי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: featured