סופרקום משתלטת על אלווריון תמורת 2 מיליון דולר

20 יוני, 2016

אלווריון היתה שווה בשיאה כ-1.6 מיליארד דולר, אך פשטה רגל ב-2013. סופרקום מנהלת במקביל משא ומתן לרכישת השלד הבורסאי של אלווריון. המטרה: יצירת מותג חדש לאבטחת IoT

אלווריון היתה שווה בשיאה כ-1.6 מיליארד דולר, אך פשטה רגל ב-2013. סופרקום מנהלת במקביל משא ומתן לרכישת השלד הבורסאי של אלווריון. המטרה: יצירת מותג חדש לאבטחת IoT 

מנכ"ל סופרקום, אריה טרבלסי
מנכ"ל סופרקום, אריה טרבלסי

חברת סופרקום (SuperCom) מהרצליה רוכשת את אלווריון (Alvarion) תמורת 2 מיליון דולר. אלווריון, שהיתה בעבר אחת מחברות ההייטק הבולטות בארץ ונחשבה למובילה עולמית בתחום ה-WiMAX, פשטה רגל ב-2013 והגיעה לפירוק נכסים. כיום מקיימת פעילות מצומצמת בתחום רשתות סלולאריות ניידות.

סופרקום תשלם מיליון דולר במזומן ומיליון דולר נוספים תוך שנתיים, בהתאם לתוצאות מכירות של אלווריון. במקביל, סופרקום מנהלת משא ומתן לרכישת השלד הבורסאי של אלווריון, שנמכר בהליך פירוק הנכסים ונסחר כיום ב-OTC בארצות הברית. אם תשלים את רכישת השלד הבורסאי, סופרקום תוכל למזג את פעילות החברה לתוך השלד הבורסאי ולהשיב את אלווריון למסחר בבורסת נסד"ק.

חברת אלווריון הוקמה ב־2001 בעקבות מיזוג BrezzeCom ו-Floware Wireless, ופעלה בתחום התקשורת האלחוטית. בשנת 2003 הוערך שווייה בכ-1.6 מיליארד דולר והיא העסיקה יותר מ-1,000 עובדים. עם זאת, בעקבות כישלון טכנולוגיית WiMAX בשוק הסלולר, והאימוץ של תקן LTE המתחרה, נקלעה לקשיים ופשטה רגל לאחר שלא עמדה בתשלום חובותיה לבנק ההשקעות האמריקאי SVC. בעבר, סופרקום כבר עשתה ניסיון לרכוש את אלווריון כשהיתה בהליך פירוק הנכסים, אך לבסוף נמכרה החברה לחברת ואלי טלקום תמורת 38 מיליון דולר. על-פי הודעת סופרקום, ההכנסות השנתיות של אלווריון נאמדות בכ-8 מיליון דולר, עם שולי רווח של יותר מ-50%.

אבטחת האינטרנט של הדברים

חברת סופרקום עוסקת בהפקת תעודות זהות ודרכונים חכמים, טכנולוגיות לתקשורת בין מכונות (M2M) ובמתן פתרונות סייבר. בין השאר היא פיתחה את פתרון SafeMobile להגנה על מכשירים ניידים. אחד מהתחומים שאליהם היא רוצה לחדור הוא תחום ה-SIoT (אבטחת אינטרנט של הדברים), על-ידי שילוב פתרונות ה-M2M עם שירותיה של אלווריון בתחומים כגון הבית החכם, בית החולים החכם, קמפוס מקושר וארגונים מקושרים. הרכישה של אלווריון גם תספק לסופרקום גישה לרשתות ההפצה הגלובליות ולמאגר הלקוחות הגדול של אלווריון, שמונה 25,000 לקוחות ב-95 מדינות, וליהנות מיוקרתו של המותג.

"הרכישה הסינרגטית הזו עולה בקנה אחד עם המשימה שלנו להפוך את העולם לבטוח יותר, מאובטח יותר, ומקושר יותר, ומרחיבה את טווח היכולות של סופרקום לשווקים, רשתות הפצה, מוצרים ושירותים חדשים", אמר הבעלים ומנכ"ל סופרקום, אריה טרבלסי.

בחודש מרץ האחרון רכשה סופרקום את חברת הסייבר Safend מרמת החייל, המתמחה בפתרונות אבטחת מידע למחשבים ניידים ונייחים. "כמובילה בתחום אבטחת האינטרנט של הדברים, בכוונותנו להמשיך ולהשקיע ולרכוש יכולות נוספות במחירים אטרקטיביים וזאת במטרה להרחיב את המעמד האסטרטגי שלנו, וכדי לספק ללקוחותינו שירותים משולבים ומלאים יותר," הוסיף טרבלסי.

סופרקום נסחרת בנסד"ק במחיר של 3.98 דולר, לפי שווי שוק של כ-59.7 מיליון דולר, וזאת לאחר שהמנייה נפלה כמעט ב-70% ב-12 החודשים האחרונים. בתשעת החודשים הראשונים של 2015 הסתכמו מכירותיה ב-21.2 מיליון דולר. הרווח הגולמי הסתכם ב-4 מיליון דולר. החברה תפרסם בסוף החודש את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2016.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , WIRELESS , תקשורת אלחוטית