DSPG מתכננת כניסה לשוק הרכב עם שבב HDClear

1 אוגוסט, 2016

המנכ"ל עופר אליקים: "יש לנו פוטרופוליו של מוצרים אשר יכולים לספק פתרון לשוק הרכב". החברה דיווחה על מכירות של כ-36.2 מיליון דולר ברבעון השני, ותחזית לצמיחה ברבעון השלישי

המנכ"ל עופר אליקים: "יש לנו פוטרופוליו של מוצרים אשר יכולים לספק פתרון לשוק הרכב". החברה דיווחה על מכירות של כ-36.2 מיליון דולר ברבעון השני, ותחזית לצמיחה ברבעון השלישי

שבב העיבוד הקולי HDClear

חברת DSPG מהרצליה בוחנת דרכים לשלב את שבב העיבוד הקולי שלה, HDClear, בתוך כלי רכב. מנכ"ל החברה, עופר אליקים, ענה לשאלת Techtime במהלך שיחת הוועידה היום עם פרסום תוצאות הרבעון השני, והסביר שמערכות הרכב מתקשות לטפל כיום במערכות שליטה קוליות מכיוון שמדובר בסביבה רוויית רעשים. "האודיו חשוב מאוד לשוק הרכב, וזהו אחד מהתחומים שאנחנו מתכננים לטפל בו בעתיד הקרוב. יש בו פוטנציאל עצום בשבילנו, ויש לנו פוטרופוליו של מוצרים אשר יכולים לספק פתרון לשוק הרכב".

עופר אליקים: "צפויה מהפיכת חיישנים בתוך הבית"
עופר אליקים

במידה ו-DSPG תצליח להיכנס לשוק הרכב, זה יהיה מהלך עצום, המקביל במשמעותו למעבר של החברה מהסתמכות על שוק הטלפונים האלחוטיים בתקן DECT, והכניסה שלה לשווקים חדשים, כמו הבית החכם, VoIP והשוק הסלולרי. מהתוחאות שהיא פירסמה היום עולה שהמעבר הזה מתבצע בעקביות מעוררת הערכה: ההכנסות ממוצרים אלה גדלו ב-55% ברבעון השני והגיעו לשיא של 15.9 מיליון דולר, שהם כ-44% מסך ההכנסות ברבעון השני, שהסתכמו בכ-36.2 מיליון דולר.

החברה צופה כי היא תמשיך לצמוח ברבעונים הבאים, ודיווחה בשיחת הוועידה על תחזית מכירות של 37-40 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2016 (עלייה של 9%). "אנחנו נמצאים בטריטוריית הצמיחה", אמר המנכ"ל אליקים. "אנו צופים כי ההכנסות ברבעון השלישי של השנה יהיו גבוהות מהרבעון השני, כתוצאה מהצלחת המוצרים החדשים, לצד שיפור בשוק הטלפוניה האלחוטית המסורתי. בשוק ה-VoIP, אנו בדרך להפוך לספקית שבבים מובילה. ובשוק הסלולר, גוברת ההכרה בשבב ה-HDClear כטכנולוגיית מפתח להפעלה קולית וממשק קולי במגוון מוצרי IoT, אודיו וסמארטפונים".

שיפור ברווח הגולמי

מכירות שבבי ה-VoIP לשוק הטלפוניה המשרדית המשיכו להוביל בקטגוריית המוצרים החדשים, וההכנסות בתחום זה ברבעון השני גדלו ב-42% לעומת הרבעון המקביל ל-7.4 מיליון דולר. ההכנסות משוק הסלולר הגיעו ל-4.6 מיליון דולר, כ-13% מסך ההכנסות ברבעון. בנוגע לשוק הבית החכם, ההכנסות ממוצרי IoT גדלו ב-42% לעומת הרבעון המקביל ל-1.3 מיליון דולר, ואילו ההכנסות מנתבי התקשורת הסתכמו ב-2.6 מיליון דולר, כצפוי.

הגידול במכירות המוצרים החדשים שיפר את הרווח הגולמי של DSPG, שגדל ל-44% מהמחזור והסתכם ב-15.9 , לעומת 41% מהמחזור ברבעון המקביל. הרווח הנקי המתואם עלה ב-10% ל-2.6 מיליון דולר. DSPG נסחרת בנסד"ק על פי שווי שוק של 242.4 מיליון דולר.

אורנג' בוחרת ב-DSPG   

DSPG הודיעה עוד, כי מפעילת התקשורת אורנג' בחרה לשלב את שבב ה-DECT שפיתחה בנתב תקשורת חדש, שהושק לאחרונה.  שני הסכמים אחרים במהלך הרבעון היו לאספקת שבבי ULE עבור חבילת מוצרי הבית החכם וה-IoT של SmartE הטורקית, שתשווק על-ידי מפעילת התקשורת הגדולה בטורקיה, טורקיש טלקום; ועבור מערכות להגנת תשתיות ביוב מתוצרת ball-b במסגרת פרויקט ערים חכמות באירופה.  שבב ה-ULE שפיתחה DSPG מאפשר למפעילי תקשורת ויצרנים להציע יישומי בית חכם ו-IoT בתדר הטלפוניה האלחוטית, באמצעות נתב תקשורת ביתי וחיישנים המשולבים במכשירים ביתיים שונים.

הסכם חדש בשוק הסלולר

עוד הודיעה DSPG, כי במהלך הרבעון חתמה על הסכם עם יצרן מוביל לאספקת שבב ההפעלה הקולית HDClear, עבור מוצר בתחום ה-IoT. שבב ההפעלה הקולית של DSPG מאפשר הפעלה קולית מדויקת של מכשירים גם בסביבות רועשות, תוך צריכת סוללה נמוכה במיוחד. שבב זה מיועד לסמארטפונים, מכשירים לבישים ומוצרי IoT.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: DSP , IOT , דוחות רווח , סמיקונדקטורס