ForeSight, RailVision ורכבת ישראל מפתחות מערכת למניעת תאונות רכבת

7 אוגוסט, 2016

מדובר בהעמקת שיתוף הפעולה בין שלוש החברות, לאחר מאמצי פיתוח וניסוי ראשוניים. פורסייט תשקיע 1.6 מיליון דולר ב-RailVision, ובעתיד תוכל לרכוש את השליטה בחברה. רכבת ישראל תסייע בפיתוח ובשיווק המערכת

מדובר בהעמקת שיתוף הפעולה בין שלוש החברות, לאחר מאמצי פיתוח וניסוי ראשוניים. פורסייט תשקיע 1.6 מיליון דולר ב-RailVision, ובעתיד תוכל לרכוש את השליטה בחברה. רכבת ישראל תסייע בפיתוח ובשיווק המערכת

התראה על מכונית על הפסים בלילה, ממרחק של 1,448 מטר כאשר הרכבת נוסעת במהירות של 101 קמ"ש
התראה על מכונית על הפסים בלילה, ממרחק של 1,448 מטר כאשר הרכבת נוסעת במהירות של 101 קמ"ש

לאחר מספר חודשים של משא ומתן, נחתם הסכם ההשקעה של חברת פורסייט (ForeSight) מהרצליה בחברת RailVision מכפר-סבא, המפתחת מערכת התראה תרמית למניעת תאונות רכבת. מדובר למעשה בגיוס הון בהיקף של כ-2 מיליון דולר שאותו מבצעת רייל-ויז'ן, כאשר רובו, בהיקף של כ-1.6 מיליון דולר, יהיה השקעה של חברת פורסייט, והשאר יגיע מקבוצת משקיעים שזהותם לא נמסרה.

ההשקעה תתבצע בשתי פעימות של מיליון דולר, כאשר הפעימה הראשונה תעניק לפורסייט נתח של 13.5% מהחברה. עם השלמת הפעימה השנייה ומלוא ההשקעה של 2 מיליון דולר, תחזיק פורסייט ב-36% ממניות RailVIsion. במקביל, פורסייט קיבלה אופציה לרכוש עוד מנות של החברה, עד לאחזקה של 54% ממנה, ולמעשה ליהפך לבעלת השליטה בה.

חברת רייל-וז'ן הוקמה בשנת 2014 ופיתחה מערכת התראה המזהירה את נהג הקטר בפני התנגשות אפשרית במכשולים, חפצים ובני-אדם על מסילת הרכבץ. המערכת מבוססת על שימוש במצלמה תרמית ואלגוריתם ייעודי.מסוגלת לזהות עצמים המצויים על גבי מסילת הרכבת ממרחק של עד כ-3,200 מטר בכל תנאי מזג האוויר ובתנאי ראות ירודים. המערכת מזהה את העצם, מסווגת אותו ומספקת לנהג הקטר התראה מוקדמת המאפשרת לו לבלום את הרכבת ולמנוע פגיעה בעצם או התנגשות קטלנית.

שיתוף פעולה עם רכבת ישראל

מערכת ההתראה של רייל-סייפ מפותחת בשיתוף עם רכבת ישראל
מערכת ההתראה של רייל-סייפ מפותחת בשיתוף עם רכבת ישראל

הצלע השלישית בשיתוף הפעולה הזה היא רכבת ישראל, אשר שותפה בפיתוח המערכת. ב-2015 חתמה RailVision הסכם שיתוף פעולה עם רכבת ישראל, שבמסגרתו התחייבה רכבת ישראל לסייע לפתח את המערכת ולערוך בה ניסויים וגם להטמיע בסופו של דבר את המערכות המוגמרות ברכבות שלה. ההסכם החדש, שעליו הודיעה RailVision היום, מהווה המשך והעמקה של שיתוף הפעולה הראשוני.

במסגרת ההסכמות החדשות, RailVision ורכבת ישראל ימשיכו בפיתוח המערכת, ועם השלמת הפיתוח רכבת ישראל גם תסייע במאמצי שיווק ומכירת המערכת בעולם, תוך ניצול המוניטין שלה וקשריה העסקיים. בתמורה לשירותים הלוגיסטיים ושיתוף הפעולה השיווקי, רייל-ויז'ן תשלם לרכבת ישראל עמלות ותמלוגים מתוך מכירות עתידיות של מוצריה ומתוך הסכומים שתגייס במסגרת הנפקה עתידית של מניותיה לציבור. עוד נמסר כי רייל-ויז'ן העניקה לרכבת ישראל אופציה לרכישת 2.25% ממניותיה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחה , השקעות והון סיכון , חדשות