סטרטסיס חושפת מדפסת רובוטית לרכב ותעופה

31 אוגוסט, 2016

סטרטסיס הציגה שתי טכנולוגיות חדשות שפותחו בשיתוף פעולה עם בואינג, פורד וסימנס, המיועדות לאפשר ייצור של חלקים תעשייתיים גדולים או חלקים מורכבים מאוד שמדפסות תלת-מימד התקשו לבצע

המדפסת החדשה, המיועדת להדפסה של חלקים גדולים ומורכבים לתעשיות הרכב והתעופה, פותחה בשיתוף עם ענקיות התעשיה פורד ובואינג. הטכנולוגיה החדשה עשויה להאיץ את אימוצן של טכנולגויות ייצור חדשות בתעשיה

Stratasys Infinite Build 3D Demonstrator_BackDetail_MQ
דגם ראשוני של מדפסת ה-Infinite Build

התפישה כי עתיד התעשייה טמון בהדפסות תלת-מימד הפכה בשנים האחרונות כמעט לקונצנזוס. עם זאת, ההתקדמות בתחום עודנה מוגבלת ותעשיות רבות לא נכנסות לטכנולוגיית הייצור החדשה. אחד מהגורמים המעכבים את אימוץ הטכנולוגיה בהיקף תעשייתי נרחב הוא מגבלת הגודל: המדפסות התלת-מימד מוגבלות בגודל החלקים שהן מסוגלות להדפיס. חברת סטרטסיס (Stratasys) הישראלית האמריקאית, הנחשבת לאחת מהחברות המובילות בתחום בעולם, חשפה פתרון המאפשר להסיר את המגבלה הזאת.

Stratasys Infinite Build-3D_PART__AircraftPanel
פאנל למטוס בואינג שהודפס באמצעות המדפסת החדשה

אתמול (ד') חשפה סטרטסיס פתרון תעשייתי הממוקד בשתיים מהתעשיות התובעניות ביותר בעולם: תעשיית הרכב ותעשיית התעופה. המערכת פותחה בשיתוף עם יצרנית הרכב פורד ועם חברת בואינג, הוא ביכולתה להדפיס רכיבים בכל גודל, במגוון חומרים. גמישותה של המדפסת החדשה של סטרטסיס נובעת מפריצת דרך טכנולוגית – הדפסה אנכית, אשר מאפשרת למעשה הדפסה של רכיבים ללא מגבלת גודל.

בואינג השתתפה בהגדרת את הדרישות מהמדפסת החדשה, ולמעשה כבר החלה להשתמש באבטיפוס ראשוני לצורך הדפסת רכיבים גדולים וקלים למטוסים. סטרטסיס דיווחה שגם חברת פורד השתתפה בתכנון המערכת והחלה להשתמש בה (ככל הנראה במתכונת ביטא) כדי לבחון את מעטפת הביצועים וגודל חלקי הרכב שהיא יכולה לייצר באמצעותה.

ייצור בשמונה מימדים

הטכנולוגיה העומדת בבסיס המדפסת החדשה קיבל את הפתרון Infinite Build (בנייה אינסופית). הטכנולוגיה הופכת, באופן מילולי ממש, את טכנולוגיית ההדפסה המקובלת על צידה – היכולת להדפיס אנכית מאפשרת הדפסה של חומרים ללא מגבלת גודל. "הייצור התוספי (additive) מהווה הזדמנות גדולה עבור בואינג ולקוחותינו", אמר נשיא חטיבת התכנון של בואינג, דריל דיוויסף. "האבטיפוס החדש של סטרטסיס  מאפשר לנו ייצור של רכיבים גדולים, כמעט ללא מגבלת גודל. זהו כלי פורץ דרך בתחום הייצור בהדפסת תלת-מימד".

המדפסת של סטרטסיס וסימנס
המדפסת של סטרטסיס וסימנס מיועדת להדפסה של רכיבים מורכבים

יחד עם המדפסת הייחודית לרכיבים גדולים חשפה סטרטסיס מדפסת רובוטית שפותחה בשיתוף עם חברת סימנס. מדפסת זאת מתמודדת עם הייצור של חלקים מורכבים באמצעות ביטול משטח היציור המסורתי, ויצירת משטח דינמי ורובוט שעליו נמצרת מערכת הזרקת החומר. באמצעות כך מתקבלת מערכת ייצור בעלת 8 צירי תנועה, אשר מאפשרת גמישות בבניית רכיבים מורכבים תוך חסכון בזמן בזכות הפחתת הצורך בתמיכה ברכיב בעת ייצורו.

הכרזת שתי המדפסות החדשות מהווה ניסון מודע של סטרטסיס להציג מערך פתרונות רחב לצרכיהן של חברות תעשייתיות, במטרה להאיץ את האימוץ של הדפסת תלת הממד כטכנולוגית ייצור מרכזית. הרצון "לשכנע" את התעשייה ניכר גם בשיתוף הפעולה עם שלוש קונצרנים תעשייתיים מובילים.

מדפסת ה- Infinite Build שחשפה סטרטסיס מצויה כיום בשלבי פיתוח – אב הטיפוס יוצג בפעולה ביריד הייצור הבינלאומי 2016IMTS שייערך בספטמבר בשיקאגו. אומנם עדיין אין תאריך יעד להפצה מסחרית של המדפסת החדשה, אך פריצת מחסום הגודל היא אבן דרך חשובה במה שרבים רואים מהפכה תעשייתית נוספת של ממש.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , בקרה וציוד תעשייתי , חדשות