אינטל ומייקרוסופט שבות ומהדקות את שיתוף הפעולה ומשיקות את פרוייקט Evo

11 דצמבר, 2016

שתי הענקיות הכריזו על השקתו של פרויקט EVO אשר יקדם את ראיית, שמיעת ו"מחשבת" המחשב בכנס WinHEC. בנוסף הודיע מייקרוסופט על שותפות חדשה עם קואלקום ועל התקדמות בתחום משקפי המציאות הרבודה

שתי הענקיות הכריזו על השקתו של פרויקט EVO אשר יקדם את ראיית, שמיעת ו"מחשבת" המחשב בכנס WinHEC. בנוסף הודיע מייקרוסופט על שותפות חדשה עם קואלקום ועל התקדמות בתחום משקפי המציאות הרבודה

hdc-home-hero_invariantculture_defaultהיו ימים בהם שיתוף הפעולה בין מייקרוסופט ואינטל היו הדוקים עד כדי כך, שרבים ראו בהם ישות אחת – "ווינטל". הרבה מים זרמו מאז בירקון, ובשנים האחרונות הצטננה מאוד מערכת היחסים בין שתי הענקיות. עם זאת, נראה כי הרומן בין החברות עשוי להתחדש, זאת על רקע הכרזה של מייקרוסופט שהושמעה מעל במת WinHEC, כנס הנדסת החומרה ל"חלונות" בשנז'ן, סין: אינטל ומיקרוסופט שבות ומהדקות את שיתוף הפעולה ביניהן בפרויקט הקרוי "פרויקט Evo".

הפרויקט האמור יתמקד בשיפורי חומרה של אינטל, אשר ישפרו את האופן שבו התקנים המבוססים על "חלונות" של מיקרוסופט חושבים, רואים ושומעים אותנו. הפרויקט השאפתני יעסוק במגוון רחב של תחומים, החל מאבטחה וזיהוי משתמשים וכלה בגיימינג ובמציאות רבודה. הבחירה להכריז על הפרויקט החדש במסגרתו של כנס הנדסת החומרה בסין, שכן זוהי בדיוק מטרתו של הכנס – להביא את יצרני החומרה לפתח מוצרים יעודיים למערכות ההפעלה של מייקרוסופט.

כבר כיום, חלק מהפיתוחים החדשים של "חלונות" מבוססים על חומרה מתקדמת. כך למשל, יישום Windows   Hello, שמאפשר כניסה למחשב ללא סיסמה תוך זיהוי ביומטרי של המשתמש, פועל בזכות שיפור המצלמה הקדמית של התקנים, הכוללים יכולת זיהוי פנים וסריקת רשתית. מטרת הפרויקט היא לקדם שיפורים משותפים נוספים דוגמת שיפור יכולות ההאזנה של המחשב, שיפור בזיהוי הביומטרי, שיפור ביכולות הבנינה המלאכותית (AI) של התקני חלונות, שיפור בחיבור שבין תוכנה לחומרה כדי לאפשר הצגת וידאו באיכות גבוה של K4 כמו גם קידום תחום המציאות הרבודה והמדומה.

מייקרוסופט חוברת לקואלקום בתחום הטאבלטים

windows10-qualcomm-snapdragon-1024x576
מייקרוסופט וקואלקום תשתפנה פעולה בתחום ה"מחשבים הסלולריים"

במהלכו של הכנס הודיע הענקית מרדמונד גם על שיתוף פעולה חדש עם קואלקום בתחום הטאבלטים, אשר יוביל להתאמת מכשירים מבוססי מעבד SnapDragon של קואלקום להרצת מערכת ההפעלה חלונות 10 מבית מייקרוסופט. החברות מקוות להשיג בכך דריסת רגל בשוק הצומח של "מחשבים סלולריים", כלומר, טאבלטים בעלי קישוריות סלולר. "אנו נסייע לכולם למקסם את השימוש באוויר שמסביב. אנחנו נרגשים לקראת השקתם של מכשירים חדשים בעלי יכולות סלולריות ומשוכנעים כי הציבור יתלהב כמונו ממוצרים אלה כבר בשנה הבאה" סגן נשיא חטיבת המוצרים במייקרוסופט טרי מיירסון.

מהלך משמעותי נוסף עליו דיווחה מייקרוסופט במסגרת הכנס נוגע במשקפי המציאות הרבודה שלה Hololens. החברה הגישה בקשות לאישור ממשלתי של הטכנולוגיה בסין, צעד אשר צפוי להוביל להאצה בפיתוח היישומים למשקפיים החכמות, אשר ממלאות תפקיד משמועתי בפרויקט Evo.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , הכרזות , חדשות