אופטיקה ישראלית: יותר מ-1500 מבקרים בכנס OASIS

2 מרץ, 2017

"בישראל יש כנראה כ-10,000 מדענים, מהנדסים וטכנאים העוסקים באופטיקה ואלקטרו-אופטיקה ויש כ-500 חברות העוסקות בתחומים האלה. ההערכה בתעשייה היא שהמכירות שלהן מסתכמות בכ-4 מיליארד דולר בשנה"

כנס האופטיקה הדו-שנתי OASIS, שנערך השבוע בתל-אביב בהשתתפות אגודת המהנדסים ומשרד המדע ובארגון חברת קליידוסקופ (Kaleidoscope), נחשב לכנס ה-OASIS המוצלח ביותר, בזכות הכמות הגדולה של הרצאות, המבקרים הרבים שהגיעו אליו ותערוכה המסחרית שליוותה אותו. לכנס הגיעו דוברים חשובים מאוד ממכוני המחקר בעולם. לצידם, קבוצה גדולה של תעשיינים מאירופה הגיעה במסגרת משלחת של קונסורציום הפוטוניקה האירופי EPIC, המאגד כ-300 חברות אופטיקה ואלקטרו-אופטיקה. מנכ"ל EPIC, קרלוס לי, אמר ל-Techtime שהיקף החדשנות המוצג בכנס הוא עצום. "יש בישראל חשיבה מקורית ויוצאת דופן. אנחנו הגענו לכאן עם משלחת של 29 חברות, מכיוון שלדעתנו שיתוף פעולה תעשייתי נרחב בין ישראל ואירופה הוא מהלך טבעי".

500 חברות אופטיקה בישראל

פרופ' קציר

יו"ר הכנס ויוזם הרעיון של כנסי OASIS, פרופ' אברהם קציר, אמר שהפעילות בישראל בתחום האלקטרואופטיקה והפוטוניקה מרשימה מאוד: "בישראל יש כנראה כ-10,000 מדענים, מהנדסים וטכנאים העוסקים באופטיקה ואלקטרו-אופטיקה ויש כ-500 חברות העוסקות בתחומים האלה. ההערכה בתעשייה היא שהמכירות שלהן מסתכמות בכ-4 מיליארד דולר בשנה. מתוך זה יש כנראה 15 חברות המייצאות ביותר מ-100 מיליון דולר בשנה כל אחת. ככל הידוע לי, אין היום אף חברה אירופית המוכרת בהיקפים כמו חברת אלאופ, למשל.

"התחלנו את מסורת כנסי אואזיס לפני 12 שנים וזה הכנס השישי שאנחנו מקיימים. הוא משתפר משנה לשנה. להערכת המארגנים, הגיעו השנה כ-1500 אנשים לכנס. בתצוגה היו 60 חברות שחלק מהן הקימו דוכנים ברמה גבוהה מאוד כמו בתערוכות המקצועיות הגדולות ביותר בארצות הברית. מבחינת התוכן, היו הרבה מאוד דוברים מצויינים. בהם חתן פרס נובל, פרופ' ויליאם מורנר, ופרופ' אלן ווילנר שהיה עד לאחרונה ראש אגודת האלקטרואופטיקה בארה"ב. היו הרבה מאוד מרצים בעלי חשיבות גדולה בענף והתקיימו חמישה מושבים מקבילים".

כיצד נראה סלט ישראלי

לדבריו, פרופ' מורנר התפעל מאוד מהקונספט של הארוע: "הוא אמר לי שהוא מרבה ללכת לכינוסים, שבהם בדרך כלל מדענים נפגשים עם מדענים, מהנדסים עם מהנדסים ותעשיינים עם תעשיינים. אולם זהו הכנס הראשון שהוא רואה שבו שלוש הקבוצות האלה מתערבבות ונפגשות אחת עם השנייה". להערכתו, הכנס מרמז על-כך שישראל עדיין לא מיצתה את הפוטנציאל שלה בתחום האופטיקה. "יש כאן דורות חדשים של מדענים צעירים ברמה בינלאומית גבוהה מאוד. אני חושב שישראל נמצאת במגמה של עלייה בכל התחומים האלה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: events , אלקטרואופטיקה , חדשות