בלעדי: אקטליס נכנסת לתחום תשתיות התקשורת והבקרה של IoT

9 מרץ, 2017

פיתחה מתגי איתרנט מוקשחים להפעלת אבזרי IoT בסביבת העיר החכמה. בחברה שוקלים הקמת יחידה עסקית עצמאית, או חברה נפרדת, עבור תחום הפעילות החדש

חברת אקטליס (Actelis) מפתח-תקווה נכנסת לתחום ה-IoT  באמצעות סדרה של מתגי איתרנט (Ethernet) מוקשחים, עבור סביבת העיר החכמה וה-IoT התעשייתי. מנכ"ל אקטליס, טוביה בר-לב, סיפר ל-Techtime, שהחברה החלה לבחון את המהלך כבר לפני שנתיים ובנתה אותו בהדרגה. "פיתחנו מתגים מוקשחים עבור סביבות קשות, כמו מפעלי תעשייה, העברת וידאו מרמזורים ועוד. במקביל, בנינו סדרה של שתיופי פעולה עם יצרני המצלמות כדי לוודא שיש תאימות מלאה בינן לבין המתג.

מתגי IoT תעשייתיים של אקטליס

"המוצר שפיתחנו (מסדרה ML600) מספק תקשורת גם באמצעות סיב אופטי וגם כאמצעות כבל נחושת בעל קצב העברת מידע גבוה, עד למרחקים של ארבעה קילומטרים. במקביל, הוא מספר את ההספק לאבזרי הקצה ברשת על-גבי כבלי הנחושבת של קו התקשורת (PoE). גילינו שהלקוחות רוצים לשלוט מרחוק בהתקנים שלא נבנו עבור רשתות IP, כמו למשל רשת הרמזורים, ולכן יחידות התקשורת שלנו כוללות גם מערכת שליטה ובקרה המתרגמת את ה-IP לעולמות הבקרה הישנים".

פרוייקטים בעשרות ערים

"בנוסף, ניצלנו את הטכנולוגיות הוותיקות שלנו להאצת תקשורת בקווי נחושת כדי לערבל את המידע ולספק חסינות המונעת מהאפשרות להאזין לקווים". לדברי טוביה בר-לב התחום הזה צומח במהירות. "יש כיום עשרות פרוייקטי Smart City בעולם, במקומות כמו גרמניה, ניו-יורק, וושינגטון, לוס אנג'לס ועוד.

"כרגע אנחנו מנהלים פרוייקט במדינה צפונית מאוד שבמסגרתו אנחנו מריצים לינק תקשורת לאורך 100 ק"מ על קווי הבקרה של רכבת, כאשר המשימה של המערכת היא לדעת היכן הרכבת נמצאת בכל רגע, על-מנת שאפשר יהיה להסיט אותה במקרה חירום".

מהו העתיד העסקי של ה-IoT עבורכם?

בר-לב: "כאשר עברנו משוק תחנות הבסיסי הסלולריות לשוק העסקי, שוק היעד צמח בסדר גודל שלם (פי 10). השוק הביתי מגדיל את הפוטנציאל פי 10, ותחום ה-IoT מגדיל אותו פי 100. המסקנה ברורה. כעת אנחנו מגדלים את התחום הזה  וייתכן שבעיתד תתפצל פעילות ה-IoT שלנו לגוף עסקי עצמאי או לחברה נפרדת".

חברה ותיקה שהחליטה להתחדש

חברת אקטליס היא מחברות התקשורת הוותיקות בישראל, והוקמה על-ידי טוביה בר-לב בשנת 1999. החברה התמקדה בפיתוח סדרת טכנולוגיות שיאפשרו לספק תקשורת מהירה על-גבי תשתיות הנחושת, אשר משלימות את רשתות הסיבים האופטיים ומאפשרות תקשורת באיכות סיב-אופטי לכל מקום שאליו הסיב אינו מגיע. היא גייסה 150 מיליון דולר ופיתחה שיטות מיוחדות להסרת רעשים מקווי הנחושת. החברה רשמה 50 פטנטים בתחום, וב-2005 אישר ה-IEEE את פרוטוקול Ethernet First Mile שלה, ורשם אותו כתקן סטנדרטי מספר IEEE802.3ah.

אלא שהחברה נלקעה לקשיים והייתה בסכנת סגירה. בשנת 2015 נרכשו כל מניותיה על-ידי משקיעים פרטיים שכולם מתעשיית ההייטק הישראלית היא החלה בתהליך הבראה. במסגרתו פוטרו כמחצית מ-150 העובדים והיא נכנסה לתחום פתרונות התקשורת העסקית המהירה.בימים אלה היא מפתחת פתרונות לתשתיות תקשורת עסקיות מהירות בתקני G.fast. "זה היה פרוייקט הפיתוח המורכב ביותר שלנו. הוא מגדיל את הכיסוי של ארון התקשורת לשטח גדול פי 3-4, ועל-ידי כך מעניק חיסכון עצום בתשתיות של ספקי התקשורת".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , חדשות , תקשורת