Rail Vision מגייסת 3 מיליון דולר

4 אפריל, 2017

החברה פיתחה מערכת התרעה לנהגי קטר מפני מכשולים על גבי המסילה. החברה כבר קיבלה התחייבויות להשקעה של 2 מיליון דולר לפי שווי חברה של 20 מיליון דולר

חברת Rail vision מכפר-סבא, המפתחת מערכת התרעה לנהגי קטר רכבת מפני התנגשות, יוצאת בסבב גיוס בהיקף של כ-3 מיליון דולר, לפי שווי חברה של 20 מיליון דולר. מהחברה נמסר שהיא כבר קיבלה התחייבויות ממשקיעים להשקעה בהיקף של כ-2 מיליון דולר. את הגיוס מובילה קבוצת שרם-זילברמן. החברה נמצאת חלקית של חברת פורסייט (Foresight), המפתחת מערכות סיוע לנהג (ADAS) וטכנולוגיות לרכב אוטונומי. בחודש ספטמבר 2016 השלימה פורסייט השקעה ב-Rail Vision בהיקף של כ-1.42 מיליון דולר, לפי שווי חברה של כ-2.4 מיליון דולר.

טרם ההשקעה הנוכחית, פורסייט מחזיקה בנתח של 32% (ו-48% בדילול מלא) ברייל ויז'ן. ההון שיגויס מיועד לתמיכה בהמשך פעילות החברה ובהאצת תהליכי המחקר והפיתוח של המערכת של החברה. החברה ביצעה באחרונה מספר ניסויים ברחבי העולם עם חברות רכבות מובילות וצפויה להמשיך בפעילות זו. בין היתר, דיווחה רייל ויז'ן על ניסויים מוצלחים שבוצעו בשיתוף עם חברות הרכבות הלאומיות של איטליה ושל גרמניה. גם רכבת ישראל שותפה בפיתוח המערכת של רייל ויז'ן. בשנת 2015 חתמה רייל ויז'ן על הסכם שיתוף פעולה עם רכבת ישראל, שבמסגרתו התחייבה רכבת ישראל לסייע לפתח את המערכת ולערוך בה ניסויים, וגם להטמיע בסופו של דבר את המערכות המוגמרות ברכבות שלה.

ADAS לנהגי קטר

חברת Rail vision הוקמה בינואר 2015, ובדומה ל-Foresight היא מפתחת מערכת המבוססת על טכנולוגיית עיבוד תמונה המספקת התרעה מוקדמת לנהג קטר מפני התנגשות במכשולים על גבי מסילת הרכבת, בכל תנאי מזג אוויר ובכל תנאי תאורה אפשריים. הדבר מתבצע באמצעות שימוש במצלמות ייעודיות, לזיהוי עצמים ברזולוציה גבוהה ולמרחק של למעלה מ-1,500 מטר. מרחק הבלימה של רכבת הנעה במהירות גבוהה יכול להגיע עד 800 מטר בממוצע, ועל כן נדרשת מערכת שתוכל לזהות מכשולים למרחק רב, כך שיאפשר לרכבת לבלום מבעוד מועד.

עד היום Rail vision הגישה בקשות לפטנטים על הטכנולוגיה שלה במספר מדינות כגון יפן, סין, ארצות הברית ואירופה. רייל ויז'ן מעריכה כי באירופה בלבד שווי השוק של הטכנולוגיה שלה עשוי להסתכם בכ-30 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , השקעות והון סיכון