Himax השקיעה ב-Emza כדי לרכוש אותה בתוך כשנה

23 אפריל, 2017

Himax רוכשת 45.1% ממניות Emza מכפר-סבא, ומקבלת אופציה לרכוש בעוד כשנה את יתרת 54.9% המניות. אמזה פיתחה טכנולוגיה של חיישני תנועה בהספק נמוך מאוד

חברת הפאבלס הטייוואנית Himax Technologies, המייצרת מעבדים וחיישני תצוגה, חתמה על הסכם המאפשר לה לרכוש את חברת Emza Visual Sense מכפר סבא, המפתחת טכנולוגיה של חיישני תמונה הפועלים בהספק נמוך מאוד. היימקס מעוניינת בטכנולוגיה של אמזה כדי לשכלל את חיישני עיבוד התמונה שלה ולהתאים אותם לשוק המתפתח של חיישנים פעילים תמיד (AoS – Always on Sensors), בעיקר עבור יישומי IoT, יישומי אבטחה, יישומי הבית החכם ואבזרים לבישים.

המנכ"ל יורם זילברברג

העסקה תתנהל בשני שלבים: בשלב ראשון, היוצא לפועל כעת, Himax רוכשת במזומן 45.1% ממניותיה של אמזה ומקבלת אופציה לרכוש בעוד כשנה את יתרת 54.9% המניות, ועל-ידי כך לרכוש את הבעלות המלאה על החברה. סכום העסקה לא נמסר.

חיישנים "פעילים תמיד"

חברת היימקס היא חברת Fabless מטאיוואן המייצרת חיישנים, מעבדי תצוגה, כוננים ובקרי תזמון לטלוויזיות, מחשבים נישאים, מוניטורים, סמארטפונים, טאבלטים, תצוגת ניווט לכלי-רכב ומוצרי אלקטרוניקה צרכניים נוספים. החברה מעסיקה כ-2,100 עובדים ברחבי העולם ונסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-1.2 מיליארד דולר.

היימקס מגדירה את עסקת כ"אסטרטגית" בזכות ההתמחות של אמזה בחיישני עיבוד תמונה זולים ובהספק נמוך מאוד, המשמשים במצלמות חכמות והתקני IoT לזיהוי תנועה הפועלים באופן תמידי (AoS). ג'ורדן וו, מנכ"ל היימקס, אמר ש"ביחד עם אמזה, נוכל לשכלל את חיישן ה-AoS שלנו מחיישן פשוט הלוכד תמונה לחיישן הכולל ניתוח מידע אינפורמטיבי שיספק ערך רב יותר ללקוחות".

העסקה ומיזוג הטכנולוגיה של אמזה תסייע להיימקס להגביר את חדירתה לשוק ראיית המחשב המתפתח. "השוק החדש של ראייה ממוחשבת דורש חיישנים יעילים, אלגוריתמים מורכבים וארכיטקטורות עיבוד המסוגלים לפעול בהספק נמוך מאוד ובהתקנים קטנים שניתן יהיה לשלבם בטלוויזיות, בסמארטפונים, וביישומי AR/VR ,IoT ובינה מלאכותית". להערכת חברת המחקר Zion, שוק חיישני התמונה נאמד בכ-3.97 מיליארד דולר בשנת 2017 וצפוי לגדול בקצב שנתי של 12.8%, ולהגיע עד לשנת 2022 להיקף של כ-8.17 מיליארד דולר.

זילברברג ל-Techtime: "עברנו מהשוק הבטחוני ל-IoT"

חברת Emza Visual Sense הוקמה בשנת 2003 על-ידי היזמים ד"ר זאב סמילנסקי, ששימש בעבר בתפקידים טכנולוגיים בכירים בחברות הייטק ישראליות כמו אורבוטק, Scietex ו-Compugen, ועל-ידי איתן רמתי, שעבד שנים רבות באמדוקס ושימש כחבר הנהלה באינטל, ויוסי גבעתי. החברה מעסיקה כ-15 עובדים, מרביתם מתמטיקאים ומהנדסים.

מנכ"ל החברה הוא יורם זילברברג. בשיחה עם Techtime סיפר זילברברג שהחברה מתכוונת להשתמש בהון כדי לקדם את פיתוח החיישנים. "אנחנו מתכננים לעשות שימוש בהון שגויס מהעיסקה כדי להשקיע בפיתוח פתרונות חומרה חדשים ואופטימליים יותר, שיאפשרו קפיצת מדרגה נוספת בנושא מחשוב ראייה בהספק נמוך. הייחוד בטכנולוגיה שלנו הוא בשילוב של יכולות של ראייה ממוחשבת במעבדים זעירים, מה שמאפשר פיתוח חיישני ראייה ממוחשבת בהספקים נמוכים בשלושה סדרי גודל מהמקובל, ועקב כך יכולת בניית מצלמות אינטליגנטיות המופעלות בסוללות למשך שנים".

מאז הקמתה התמקדה החברה בעיקר בשוק הבטחוני ופיתחה מערכות חיישני אבטחה חזותיים עבור ארגונים לצרכי הגנה היקפית או הגנה על נכסים בזמן אמת. החיישן שפיתחה החברה, WiseEye, מתבסס על אלגוריתמים של ראיית מכונה ומסייע לנטר, לנתח ולהתריע על אירועים חשודים בשטח המפוקח עד מרחק של למעלה מ-100 מטר. אולם כעת מבצעת תפנית אסטרטגית ושינתה את המיקוד של הטכנולוגיה שלה מהשוק הבטחוני לשווקים אזרחיים מתפתחים: "בשנתיים האחרונות נכנסנו לעולמות ה-IoT. בעקבות גיוס הון, אנחנו מתכוונים לגייס אנשים ולהרחיב את יכולות המחקר האלגוריתמי וכן להתאים את הפתרונות שלנו לשווקים נוספים כמו שוק המובייל".

עוד מוסיף זילברברג, "בזכות המעבר מהשוק הביטחוני לעולמות האינטרנט מאפשר לנו לרתום את היכולות מהשוק הביטחוני לעולמות הצרכניים, כמו למשל מערכות אבטחה ביתיות, בתים ומשרדים חכמים וכדומה."

פיתוח משותף של Emza, CEVA ו-Himax

עבור אמזה, שיתוף פעולה עם יצרנית שבבים בסדר גודל כמו היימקס יסייע לה לשכלל את טכנולוגיית ראיית המכונה שלה ולבצע פריצת דרך מסחרית. בהודעה המשותפת נמסר מאמזה כי "השותפות שלנו עם היימקס מעניקה לנו את ההזדמנות לבצע באופן יעיל את פריצת הדרך הטכנולוגית והמסחרית".

בין אמזה והיימקס כבר מתקיים שיתוף פעולה. שתי החברה פיתחו, בשיתוף CEVA הישראלית, חיישן תמונה עבור יישומי IoT. החיישן קיבל את השם WiseEye IoT, ונבנה עבור יישומי IoT הנדרשים להיות פעילים באופן תמידי, ועל כן הוא פועל ברמת אנרגיה חסכונית במיוחד. הוא מבוסס על טכנולוגיית הסיליקון CMOS Imager Sensor של Himax Imaging, מעבד DSP של CEVA ליישומי עיבוד תמונה ועל אלגוריתמים לראיית מכונה שפותחו על ידי אמזה. התוצאה היא אביזר הבודק את סביבתו תמיד, מנתח את המידע הוויזואלי ומעביר לרשת רק את הנתונים הרלוונטיים.

מטעמי הסכמי סודיות, זילברברג לא מסר פרטים על היקף העסקה ואבני הדרך שנקבעו למימוש אופציית הרכישה, אך עם זאת ציין כי "בכוונת היימקס, במידה ותממש את אופציית הרכישה, לפתח ולהגדיל את הפעילות בארץ, מתוך הכרה בכשרונות הישראלים בתחום הראייה הממוחשבת.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , אבטחה , סמיקונדקטורס