Jabil ו-eyeSight מהרצליה ייצרו ביחד חיישן פנימי לכלי-רכב

20 אוגוסט, 2017

ג'ייבל תייצר את המערכת האופטית והמצלמה, ו-eyeSight תספק את תוכנת עיבוד התמונה ולימוד עומק המנתחת את התנהגות ומאפייני הנהג, ומאפשרת לו גם לשלוט במערכות המידע, הבידור ומיזוג האוויר באמצעות מחוות

eyeSight in-car sensing

חברת ג'ייביל (Jabil) וחברת איי-סייט הישראלית (eyeSight Technologies) ייצרו טכנולוגיית חישה פנים-רכבית חדשה אשר תספק רמה חדשה של ניטור מצב הנהג ושליטה באמצעות מחוות. הטכנולגיה תתבסס על שילוב של יכולות הייצור של ג'ייביל בתחום האופטיקה, ביחד עם תוכנת עיבוד התמונה והלימוד העמוק של איי-סייט. שתי החברות נמצאות כיום בשלב הפיתוח של מערכת אשר תנטר ותעריך את מצב הנהג והערנות שלו, ותספק לו יכולת שליטה בחלק ממערכות רכב באמצעות מחוות.

"הדיוק והיעילות של המערכת שאנחנו מפתחים יאפשרו לכל יצרניות המכוניות להתקין מערכות חישה פנימיות בתוך כלי-הרכב שלהן", אמרה סגנית נשיא ג'ייביל לתחום הרכב, ליסה בחש. מחברת ג'ייביל נמסר ל-Techtime שההודעה האחרונה הגיעה בעקבות שיתוף פעולה בין שתי החברות, הנמשך לאורך שלוש השנים האחרונות. המערכת המשותפת תתבסס על מצלמה ועל תוכנה שיאפשרו זיהוי של הנהג, כולל המין והגיל.

המערכת תבצע גם הערכת רמת העירנות של הנהג באמצעות ניתוח פרמטרים כמו הטיית הראש, היציבה הכללית ומעקב אחר  תנועות העפעפיים. המערכת תזהה הסחת דעת של הנהג מהדרך באמצעות מעקב אחר האישונים, האופן שבו הוא בוהה ועוד. בנוסף, המערכת ניתנת לשילוב במערכות המידע והבידור האלטקרוניות ובמערכות מיזוג האוויר. זאת, כדי לשלוט בהן באמצעות מחוות של הנהג.

חברת eyeSight מהרצליה הוקמה בשנת 2005 על-ידי הטכנולוג הראשי איתי כץ, לשעבר מנהל פרוייקטי שילוב יכולות וידאו בתוך מעבדי DSP של חברת פריסקייל. החברה פיתחה את טכנולוגיית Natural User Interface, שהיא טכנולוגיית זיהוי מחוות המאפשרת למשתמש לשלוט באמצעות שפת גוף אינטואיטיבית וללא מגע יד במכשירים דיגיטליים כגון סמארטפון, מחשב נייד, טלוויזיה, ועוד שורה של מוצרים.

בחודש מאי 2016 היא גייסה 20 מיליון דולר מקרן השקעות חדשה של קונצרן הטכנולוגיה הסיני Kuang-Chi. המימון יועד  לפתח את הטכנולוגיות של החברה למגוון של תחומים כגון רובוטיקה, אינטרנט של הדברים והרכב החכם.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אלקטרואופטיקה , חדשות