הוקם איגוד תעשיות האופטרוניקה בישראל

1 אוקטובר, 2017

האיגוד יקיים את כנס ההקמה ב-2 בנובמבר, אליו יוזמנו חברות האלקטרו אופטיקה בישראל. חיים רוסו: "לישראל יש את כל המאפיינים הדרושים להצליח בתחום המתפתח של הפוטוניקה ולהיות שחקן עולמי חשוב בתחום"

Haim Russo Israel Optronics Associationd

ביום ה' ה-2 לנובמבר 2017 יתקיים כנס היסוד של איגוד תעשיות האופטרוניקה בישראל, שבעקבותיו תסוכם מתכונת הפעילות המפורטת של הארגון התעשייתי החדש , ויגובשו יעדי הפעילות לשנה הראשונה לקיומו. האיגוד מוקם במסגרת איגוד תעשיות החדשנות ועתירות הטכנולוגיה בהתאחדות התעשיינים (לשעבר איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה). הוא יתפקד במתכונת של פורום עצמאי שיאגד חברות גדולות, חברות קטנות וחברות סטארט-אפ בתחומי האלקטרו-אופטיקה, במטרה לקדם את תחומי האופטרוניקה בישראל וליצור מרכז תעשייתי בעל חשיבות עולמית.

מאחורי האיגוד החדש עומד צוות חשיבה המורכב מחיים רוסו לשעבר מנכ"ל אל-אופ וסגן נשיא באלביט מערכות, דן וילנסקי לשעבר יו"ר אפלייד מטיריאלס ישראל, עמי אפלבום ששימש עד לאחרונה כמנכ"ל KLA Tencor Israel וברוך גליק מנכ"ל המ"מ (SCD). בראיון ל-Techtime הסביר חיים רוסו מדוע יש ליוזמה החדשה חשיבות לאומית.

מעבדת צב"ד עולמית בתחום האופטיקה

רוסו: "תחום האופטרוניקה נמצא בעת בצמיחה אדירה בכל העולם, ולישראל יש את כל הנתונים להיות שחקן חשוב בתחום הזה. להערכתנו העתיד של תעשיית השבבים תלוי בהתפתחות תחום המיקרו-פוטוניקה. התפתחות זו תגרום לקפיצת מדרגה בכל תחומי הפוטוניקה. חברות כמו אינטל כבר הבינו את התהליך הזה והן משקיעות סכומי עתק בנושאים כמו סיליקון פוטוניקס וטכנולוגיות אופטיות. "כמו תעשיית השבבים, גם המיקרו-פוטוניקה תייצר סביבה תעשיות רבות, של של ציוד, של מכשירי בדיקה ומדידה ועוד. לישראל יש כיום את כל המאפיינים הדרושים כדי להצליח בתחום המתפתח: יש כאן תעשייה חזקה עם חברות עוגן גדולות, הרבה מאוד חברות סטארט-אפ ואקדמיה מתקדמת מאוד בתחומי האופטיקה.

"להערכתנו פועלות כיום בישראל כ-350 חברות בתחום האלקטרו-אופטיקה, שכ-10-15 מהן מעסיקות יותר מ-500 עובדים. יש לנו עוד כ-50 חברות בסדר גודל בינוני והשאר הן חברות קטנות. כלומר יש לנו גם תעשייה וגם יזמויות. בנוסף, קיימים האקדמיה הישראלית מצטיינת מאוד בתחום ויש חוקרים ישראלים רבים בתפקידים בכירים בעולם. יש לנו גם את הנכס של צה"ל, אשר מוציא מדי שנה לשוק אנשים בעלי מומחיות ונסיון רבים מאוד בתחומי האופטיקה".

שוק צומח בקצב מהיר

US Medical Lasers Market
North America medical laser systems market, by product, in USD Million. Source: Grand View Research

שוק האלקטרואופטיקה נמצא בצמיחה מהירה כמעט לכל רוחב החזית וברוב המגזרים שבהם התעשייה הזו פועלת. דגימה של חלק מהמחקרים שעליהם מתבססות ההערכות של איגוד האפוטרוניקה החדש, מגלה תחזיות צמיחה מרשימות: שוק חיישני ה-UV צפוי לצמוח בקצב שנתי של 29% עד לשנת 2012, שוק הרכיבים האופטיים למרכזי נתונים וענן יצמח בשיעור של כ-20% בשנה עד 2020, שוק התצוגות החכמות לכלי רכב צפוי לצמוח בשיעור שנתי של כ-13%, שוק הלייזרים המהירים יצמח בקצב שנתי של כ-24%, שוק הלייזרים החזקים צומח כיום בקצב של 14% בשנה, שוק חיישני הסיב (Fiber-Optic Sensors) צומח כיום בקצב של 10% בשנה, שוק מערכות הבדיקה האופטיות צומח בקצב שנתי של כ-9%, והרשימה עוד ארוכה ומרשימה.

איזה תגובות קיבלתם מהתעשייה?

רוסו: "יש עניין עצום ביוזמה. כל מי שאנחנו מדברים איתו מתלהב מהרעיון ומעוניין להצטרף. גם בעולם קמים כיום ארגונים רבים מהסוג הזה, ועם חלק מהם כבר חתמנו על הסכמי שיתוף פעולה. המטרה שלנו היא לייצר אקו-סיסטם ישראלי, לקדם יוזמות ברמה לאומית ולחבר את התעשייה הישראלית לעולם. לישראל יש עתיד טוב מאוד בתחום החדש. כך למשל, כמו שהיא הפכה לספקית צב"ד מרכזית עבור שוק המיקרו-אלקטרוניקה, ישראל יכולה להיות ספקית הצב"ד של שוק המיקרו-פוטוניקה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , תעשייה ישראלית