רשות החדשנות מגדילה את ההשקעה בפריפריה ובביוטכנולוגיה

28 דצמבר, 2017

הרשות הציבה שני יעדים חדשים, הרחבת פעילות החממות בפריפריה ועידוד חברות הביוטכנולוגיה, ותגדיל באופן משמעותי את המענקים של החברות שיעמדו בקריטריונים

[בתמונה: אהרון אהרון, מנכ"ל הרשות לחדשנות. קרדיט: שלומי אמסלם]

רשות החדשנות מודיעה כי במטרה לעודד פעילות מו"פ בפריפריה היא תגדיל את התמיכה בחממות שיפתחו שלוחות באזורי פיתוח א' ב-500,000 שקל. כמו כן, כדי לסייע לחברות בתחום הביוטכנולוגיה, המתמודדות עם הוצאות גדלות והולכות בשלביהן הראשונים, תגדיל המועצה את המענקים לחברות בתחום זה במיליון שקל.

תעדוף לפריפריה

רשות החדשנות תאפשר לחממות, באישור מראש, להקים שלוחות באזור פיתוח א' שיתאימו מצד אחד לאקו-סיסטם (ecosystem) המקומי ומצד שני יעשירו אותה ויעודדו פיתוח יזמות מקומית. בכך תתרחב הפעילות הקיימת של החממות למקומות נוספים בארץ וייפתחו הזדמנויות חדשות בפני יזמים מקומיים, לרבות נגישות רבה יותר לשירותים אותן מספקות החממות.

כמו כן, כדי לתמרץ את החממות להרחיב את פעילותן בפריפריה, רשות החדשנות תגדיל את התקציבים של כל חברות חממה שיפעלו באזור פיתוח א' בסך של כ-500,000 שקל לחברה. מדובר בתמריץ משמעותי שמצד אחד יסייע לחברות להגיע לאבן דרך פיננסית משמעותית ולהשיג השקעות המשך, ומצד שני יסייע לחממות לבסס פעילות מו"פ משמעותית באזור פיתוח. באזורי פיתוח א' נכללים רשויות מקומיות במחוזות ירושלים, הדרום והצפון ובנפת חיפה אשר מתאפיינים ברמה חברתית כלכלית נמוכה ושיעור אבטלה שנתי ממוצע של 10% ומעלה.

חממות מעניקות לסטארט-אפים סביבת עבודה, תשתיות מו"פ, שירותים אדמיניסטרטיביים, הנחיה טכנולוגית ועסקית, וחשיפה וקשרים למשקיעים, שותפים ולקוחות פוטנציאליים דרך הנטוורקינג של החממה ובעלי מניותיה. חממה רגילה מקבלת מענק בגובה של עד 3 מיליון שקל לתקופה של עד שנתיים

דחיפה נוספת תחום הביוטכנולוגיה

בנוסף על כך, לאור ההוצאות הולכות וגדלות שנדרשות מצד חברות בתחום הביוטכנולוגיה כדי להגיע לאבן דרך מימונית, רשות החדשנות תגדיל את התקציב המיועד לחברות בתחום הביוטכנולוגיה  אשר נכנסות לשנה השלישית בסך של 1 מיליון שקל נוספים לכל חברה, וזאת על מנת לעודד חממות להשקיע במיזמים בתחום ביוטכנולוגיה ולעזור לחברות אלו להגיע לניסויים קליניים בסוף תקופת החממה. חממה בתחום הביוטכנולוגית קיבלה עד כה מענק בגובה של עד 6.9 מיליון שקל לתקופה של עד שלוש שנים.

לדברי אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות, "השינויים הללו ממשים את אסטרטגיית הרשות לקדם חדשנות ומו"פ גם בפריפריה וכן לעודד הצלחה של סטארטאפים בתחומים עם סיכון גבוה, כגון ביוטכנולוגיה".

המדען הראשי ויו"ר המועצה ד"ר עמי אפלבאום הסביר שרשות החדשנות חרטה על דגלה לעודד צמיחה, להגדיל את הפריון ולקדם חדשנות טכנולוגית במטרה להשיג שגשוג כלכלי בישראל. "חיזוק והרחבת מעגלי היזמות, החדשנות ופעילות מו"פ בפריפריה הם חלק חשוב בהשגת המטרה ולפיכך אישרה המועצה שורת צעדים שנועדו להגביר את פעילות המו"פ המתבצעת בפריפריה במסגרת תכנית החממות."

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון