נקסאר התל-אביבית מתחרה במובילאיי

24 ינואר, 2018

החברה פיתחה טכנולוגיית זיהוי סכנות בכביש המבוססת על הסמארטפון ורשת V2V סלולרית. מעין שילוב של ווייז עם מובילאיי. השלימה השבוע גיוס הון של 30 מיליון דולר. המשקיעות הבולטות בחברה: עליבאבא הסינית וחברת ביטוח הרכב Nationwide

חברת Nexar מתל אביב, שפיתחה טכנולוגיה מבוססת סמארטפונים המתריעה בפני נהגים מפני סכנות בכביש, השלימה גיוס הון בהיקף של 30 מיליון דולר בהובלת קרן ההון סיכון Ibex. בגיוס השתתפו גם ענקית המסחר האלקטרוני הסינית עליבאבא, חברת ביטוח הרכב האמריקאית Nationwide, קרן GE והמשקיעים הקיימים בחברה. בסך הכל, עד היום גייסה נקסאר 48 מיליון דולר. חברת נקסאר פיתחה אפליקציה המאפשרת לנצל את החיישנים ויכולות העיבוד של מכשירי סמארטפון, כדי לספק התראות בטיחותיות לנהג כמו סטייה מנתיב הנסיעה או סכנת התנגדות. בנוסף, האפליקציה משדרת את המידע לענן, ובאמצעותו החברה מקימה רשת תקשורת בין כלי-רכב (V2V).

מנכ"ל נקסאר ערן שיר

הרשת הזאת מספקת התראות לנהגים אחרים המצויים בסביבת הרכב ועל-ידי כך מזהירה אותם בפני סכנות שמחוץ לטווח הראייה שלהם. כך למשל, כאשר מכונית נאלצת לבצע עצירת חירום, המידע מועבר ישירות לכל המכוניות שמאחוריה (שיש להן את האפליקציה) עד לטווח של 30 מטר.

המערכת של החברה מסוגלת לחבר לרשת גם מצלמות רכב עצמאיות ולנתח את המידע המגיע ממכשירי הסמארטפון. כך למשל, היא אוספת את המידע מכל החיישנים בסמארטפון, ומנתחת את הארוע (בלימת פתע, התנגשות וכדומה), ומספקת דו"ח ארוע מלא שניתן להגיש גם לחברת הביטוח.

חברות ביטוח מהוות כיום את מקור ההכנסות העיקרי של החברה. היא מספקת להן מידע על דפוסי הנהיגה של הנהג, כגון נתונים על בלימות פתע, פניות חדות ונהיגה במהירות גבוהה והתראות בזמן אמת על הזמן והמיקום של תאונות דרכים, כדי לזרז את הטיפול בתביעות, ולמנוע תביעות שווא. מסיבה זו חברות ביטוח רבות מעודדות שימוש באפליקציה, ומעניקות הנחה בפוליסה למבוטחים אשר התקינו אותה.

סטטוסקופ עירוני

החברה מכוונת את האפליקציה גם לשימוש הרשויות: המידע שהמערכת מפיקה יכול לסייע בניהול התחבורה בעיר ולזהות בורות בכביש ומפגעי דרך אחרים שעשויים לסכן את הנהגים. החברה מגדירה את האופציה הזאת בכינוי: MRI דיגיטלי של העיר. המטרה המרכזית של גיוס ההון שהושלם היא הרחבת רשת ה-V2V של הנהגים באמצעות שיתופי פעולה עם חברות ביטוח, שירותי שיתוף נסיעות כמו אובר וליפט, רשויות עירוניות ויצרניות רכב.

בתוך כך, נקסאר הודיעה על מינוי שני בכירים חדשים להנהלת החברה: יועד שרייבורן, ששימש בעבר כסמנכ"ל הכספים בחברת דיסני בישראל, טורקיה ויוון, יכנס לתפקיד סמנכ"ל הכספים של החברה. מרק גפן, המייסד של חברת Incapsula שנרכשה ב-2014 על-ידי Imperva, ימונה לתפקיד מנהל הפיתוח העסקי. מייסד משותף ומנכ"ל החברה, ערן שיר, מסר שהמינויים האלה יסייעו לחברה להרחיב את פעילותה העסקית בעולם. בנוסף, יצטרף אילן זיווטופסקי מקרן Ibex למועצת המנהלים של החברה.

רשת ה-V2V הגדולה בעולם

האפליקציה של נקסאר הושקה ב-2016, ומאז נכנסה לשימוש על-ידי נהגים ב-740 ערים בעולם שנסעו יותר מ-160 מיליון קילומטרים תוך שימוש באפליקציה שלה. מאז השקת האפליקציה בניו-יורק בסוף 2016, ירד מספר ההתנגשויות בקרב משתמשיה בכ-30%. השווקים המרכזיים של החברה נמצאים בניו-יורק שבה כ-10% מהנהגים המשתמשים בשירותי שיתוף נסיעות משתמשים באפליקציה שלה, סן פרנסיסקו, לאס וגאס ותל אביב. לדברי החברה, רשת ה-V2V שלה היא הגדולה בעולם. ההשקעה של עליבאבא בחברה עשויה לפתוח עבורה גם את השוק הסיני הענק. לטענת החברה, רשת ה-V2V שלה היא הגדולה בעולם, אשר מייצרת את כמות הדאטה הגדולה ביותר.

חברת נקסאר מציבה תחרות ישירה למערכת ה-ADAS של חברת מובילאיי הישראלית, שנרכשה על ידי אינטל בשנה שעברה תמורת 15.2 מיליון דולר. עם זאת, בניגוד למובילאיי, אין צורך בהתקנת חומרה ייעודית מכיוון שהפתרון מבוסס על הסמארטפון, אשר משמש כמצלמת דרך וכמחשב המצוייד בחיישני מצב נוספים כמו מהירות, תאוצה, מיקום ועוד. הפקת תובנות באמצעות רשת ה-V2V המקיפה נהגים רבים, מאפשרת לחברה לקבל מידע נרחב יותר על על הנהגים ותנאי הדרך ולפתח מגוון רחב יותר של מוצרים לחברות ביטוח, ציי רכב וערים. למעשה, מבחינת המשתמשים מדובר במעין שילוב מפתיע של ווייז עם מובילאיי.

לאתר החברה והורדת האפליקציה: www.getnexar.com

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , גיוסי הון , טאבלט וסמארטפון