אלטייר, אריקסון וסוני פיתחו צמיד ניטור סלולרי

20 פברואר, 2018

הצמיד בודק ומציג באופן רציף את רמת הגלוקוז בדם החולה, ואת רמת הפעילות שלו וקצב הלב. התקשורת האלחוטית מבוססת של שבב ALT1210 של אלטייר מהוד השרון, אשר נרכשה על-ידי סוני בתחילת שנת 2016

ALTAIR

חברת אלטייר מהוד השרון (Altair Semiconductor), המייצרת שבבי תקשורת LTE, תחשוף בתערוכת MWC בברצלונה קונספט חדש של מכשיר בדיקה לביש לחולי סוכרת, אשר פותח בשיתוף פעולה עם אריקסון (Ericsson) ועם חברת סוני (Sony Mobile).

המכשיר החדש הוא מוצר לביש במתכונת של צמיד על פרק כף היד, הבודק ומציג באופן רציף את רמת הגלוקוז בדם החולה, ואת רמת הפעילות שלו וקצב הלב. הוא מקושר באמצעות Bluetooth אל משדר חכם במכשיר הטלפון המופעל באמצעות שירות הענן ואפליקציית Xperia של סוני, ומבוסס על חיישן הגלוקוז של חברת Senseonics.

המכשיר מצוייד בשבב התקשורת  ALT1210 של חברת אלטייר, אשר מספק לו יכולת התחברות אל הענן גם ללא שימוש במכשיר הסמארטפון, באמצעות יישום פרוטוקול התקשורת LTE-M/Cat-M1. פרוטוקול LTE-M פותח עבור תקשורת בין מכשירים ליישומים תעשייתיים ויישומי IoT. הוא מיועד להעברת מידע בקצב נמוך יחסית של 375kb/s (הורדה), אולם מספק קישוריות טובה יותר בתוך בניינים ובטווח בהשוואה לתקשורת סלולרית סטנדרטית מהדורות 2, 3 ו-4.

הקצב הנמוך גם מאפשר חסכון גדול מאוד באנרגיה וחיי סוללה ארוכים. סגן נשיא למוצרים בחברת סוני, איזומי קוואנישי, אמר שהחברה בחרה בשבב של אלטייר "מכיוון שהוא מספק חסכון בהספק ללא תחרות ואת גורם הצורה הדרוש למוצרים בפורמט של צמיד". השבב של אלטייר מגיע ביחד עם תוכנה מאובטחת הניתנת לשדרוג אשר מנהלת מערך תקשורת בעל אנטנה יחידה. הוא מותאם להשתלבות בתת המערכות הנוספות בצמיד, כמו מעבד היישומים ומערך הזיכרון.

מרכז חדשנות של סוני בתחום ה-IoT

במקור, השבב פותח על-ידי אלטייר עבור יישומי IoT וניהול מלאים. מנהלת תחום התקשורת האלחוטית בחברת אריקסון, מארי הוגאן, אמרה שמכשיר הקונספט נשען על תשתית Massive IoT של אריקסון. לדבריה, הוא ממחיש את היכולת של קישוריות חסכונית ויעילה להוביל שוק חדש של יישומים תעשייתיים וצרכניים.

הקונספט של סוני לצמיד IoT
הקונספט של סוני לצמיד IoT

חברת אלטייר נוסדה בשנת 2005 על-ידי מייסדי חברת ליבית (שנרכשה על-ידי חברת טקסס אינסטרומנטס בשנת 1999. הם המשיכו לעבוד ב-TI ישראל עד להקמת אלטייר). בין המייסדים: המנכ"ל עודד מלמד והטכנולוג הראשי יגאל ביטרן. אלטייר היתה החברה הראשונה בעולם שסיפקה ערכות שבבים למערכות הבסיס של רשתות הדור הרביעי.

בחודש ינואר 2016 היא נירכשה על-ידי סוני תמורת כ-212 מיליון דולר, ומאז פועלת כחברה עצמאית בבעלות סוני. עיסקת הרכישה נועדה לספק לסוני דריסת רגל טכנולוגית מהותית בכל תחום ה-IoT ולמצב אותה כמובילה וחדשנית בתחום. ההכרזה האחרונה ממחישה את משקלה של אלטייר כמרכז חדשנות של סוני בתחום ה-IoT.

לאתר חברת אלטייר: https://altair-semi.com

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , חדשות , מכשור רפואי