גילת משיקה טרמינל כפול-תדר לאינטרנט מוטס

12 מרץ, 2018

טרמינל AeroEdge 6000 פועל בשני תחומי תדרים (Ku/Ka) וכולל אנטנה כפולת-תדר, מודם מנוהל, מקלטים ומשדרים. בשנה האחרונה נחתם הסכם שיתוף פעולה עם Gogo האמריקאית, המספקת שירותי תקשורת לכ-2,000 מטוסים

GILAT ANTENNA

חברת גילת רשתות לוויין (Gilat) מפתח-תקווה השיקה טרמינל אווירי חדש מדגם AeroEdge 6000 לאספקת קישוריות אינטרנט מהיר בטיסות מסחריות. הטרמינל כפול-התדר (dual band) כולל אנטנה הפועלת בשני תדרים: Ku ו-Ka, מודם מנוהל (MODMAN), מקלטים ומשדרים. הטרמינל כולל את המרכיבים הבאים של גילת: אנטנת ER 6000-A Ku/Ka (בתמונה למעלה), מודם מנוהל SkyEdge II-c Taurus MODMAN, יחידת תקשורת נתונים (KANDU), ויחידות תדרי רדיו (KFRU).

החברה מסרה שהטרמינל מאפשר מעבר רציף בין איזורי כיסוי של תדרי Ka לאיזורי כיסוי של תדרי Ku ובכך משתמש בצורה אופטימלית במשאבי הלוויין הזמינים. המודם מצויד בסט של פרוטוקולים לביצוע אפטימיזציה ולהאצת יישומים, כאשר ביעילות הספקטרלית מושגת באמצעות טכנולוגיית DVB-S2X רחבת-פס בערוץ היוצא, ובאמצעות טכנולוגיית LDPC רחבת-ספקטרום ואדפטיבית בערוץ החוזר. טרמינל AeroEdge 6000 הפועל על גבי פלטפורמת SkyEdge II-c של גילת.

מנהל מוצרים בגילת, אמיר יפה, אמר שטרמינל AeroEdge 6000 מבצע מעבר אוטומטי בין אלומות, לוויינים ותחנות קרקע, במטרה להבטיח שירות רציף לאורך כל הטיסה. "הטרמינל השיג לאחרונה מהירות הורדה של 130 מגה בייט לשנייה, עם עשרות משתמשים במקביל, בהדגמת לקוח חיה שנערכה בסין. הוא מהווה אבן דרך משמעותית באסטרטגיה של גילת לאספקת אינטרנט מהיר במטוסים (IFC) ובמתן פתרונות לשווקים אזוריים שבהם נעשה שימוש בתדרים שונים בנתיבי טיסה שונים".

חברת גילת עוסקת עוסקת בפיתוח ויצור ושיווק תחנות זעירות לתקשורת לוויינים. החברה נמצאת בשליטת קרן פימי ונסחרת בבורסה של תל אביב לפי שווי שוק של כ-1.67 מיליארד שקל. בשנת 2017 הסתכמו מכירותיה בכ-283 מיליון דולר, בהשוואה לכ-280 מיליון דולר ב-2016. אולם השינוי העיקרי היה בשורה התחתונה: החברה עברה מהפסד נקי של 5.3 מיליון דולר, לרווח נקי של 6.8 מיליון דולר ב-2017.

במהלך השנה האחרונה היא נכנסה לשיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת Gogo האמריקאית, המספקת שירותי תקשורת לכ-2,000 מטוסים. לדברי מנכ"ל החברה יונה עובדיה, בשנת 2018 החברה תתמקד בשני מנועי הצמיחה העיקריים שלה: פתרונות תמסורת לווייניות לרשתות סבלולריות ומערכות אינטרנט מוטסות. היעד הוא להשיג מכירות של 285-305 מיליון דולר.

למידע נוסף: www.gilat.com.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: WIRELESS , חדשות , תקשורת