אורבוטק נמכרת ל-KLA Tencor ב-3.4 מיליארד דולר

19 מרץ, 2018

אורבוטק תמשיך לפעול כיחידה אחת תחת המותג אורבוטק, ומטה החברה ימשיך לפעול מיבנה. אורבוטק מעסיקה כ-2,500 עובדים בארץ ובעולם. בשנת 2017 צמחו מכירותיה ב-11.7% והסתכמו בכ-901 מיליון דולר

Orbotech-Headquarters-Yavne

חברת KLA Tencor האמריקאית חתמה על הסכם לרכישת חברת אורבוטק (Orbotech) בעיסקה משולבת של מזומן ומניות בהיקף כולל של כ-3.4 מיליארד דולר. העיסקה מגדילה את שוק היעד של KLA בכ-2.5 מיליארד דולר. מנכ"ל אורבוטק, אשר לוי, אמר שההסכם מחזק משמעותית את סיכויי החברה המשותפת להתמודד עם גלי ההשקעה הגדולים הצפויים בעולם האלקטרוניקה. "החיבור ישפר את עתידם של עובדינו. השילוב עם KLA יאפשר לנו להאיץ את תכניות פיתוח המוצרים שלנו. אורבוטק תמשיך לפעול כיחידה אחת תחת המותג אורבוטק, ומטה החברה ימשיך לפעול מיבנה".

חברת אורבוטק נחשבת למובילה עולמית בתחום מערכות הבדיקה של מעגלים מודפסים (30%-35% מהמכירות), מערכות אוטומטיות לבדיקת צגים שטוחים במהלך הייצור (25%-30% מהמכירות), ובתחום מערכות הייצור של מארזים מתקדמים וצפופים מאוד ותהליכי ייצור של מוליכים למחצה (30%-35% מהמכירות). בשנים האחרונות נמצאת אורבוטק במסלול צמיחה והיא נסחרת לפי שווי שוק של כ-2.9 מיליארד דולר. בחמש השנים האחרונות הוכפל מחיר המנייה ביותר מאשר פי חמישה: מ-10.3 דולר במרץ 2013 לכ-59 דולר בשבוע שעבר. בעקבות ההודעה, זינקה היום מניית אורבוטק בנסד"ק ביותר מ-7% והעניקה לחברה שווי של כ-3.1 מיליארד דולר.

KLA Tencor מעסיקה 530 עובדים במגדל העמק

נשיא ומנכ"ל KLA Tencor, ריק וולאס, אמר שהעיסקה מבטאת כניסה לשוק סמוך בעל שיעורי צמיחה גבוהים. השילוב בין החברות יחזק את מעמדנו בתחום הצומח של חטיבת המוליכים למחצה, ירחיב באופן משמעותי את נוכחותנו בשוק הסיני ויפתח הזדמנויות חדשות בתחומי המעגלים המודפסים המתקדמים והצגים השטוחים. כמו-כן, נוכחותה האיתנה ורבת השנים של KLA בישראל, תתרחב באופן משמעותי, ופעילותנו בישראל – אותה אנו רואים כמדינה בעלת חשיבות טכנולוגית עולמית מרכזית – תמשיך להיות חלק מרכזי מחברת KLA".

Orbotech Products

חברת KLA Tencor פעילה יותר מ-30 שנה בישראל ומפעילה את חברת KLA Tencor Israel במגדל העמק, העוסקת בפיתוח וייצור מערכות מטרולוגיה ואינספקשן עבור קווי ייצור של מוליכים למחצה. המפעל הישראלי מעסיק כ-530 עובדים, מנוהל על-ידי אורי תדמור ומשמש אחד מארבעת מרכזי הפיתוח והייצור העולמיים של KLA Tencor. המרכז הישראלי מפתח כיום פתרונות בדיקה חדשניים לתהליכי יצור שבבים מתקדמים בגיאומטריה של 7 ננומטר ו-5 ננומטר.

חברת אורבוטק פועלת מיבנה ומעסיקה כ-2,500 עובדים בארץ ובעולם. בשנת 2017 צמחו מכירותיה ב-11.7% והסתכמו בכ-901 מיליון דולר. להערכת החברה הצמיחה תישמר בקצב הזה גם בשנת 2018 ומכירותיה יצמחו השנה בכ-12%-14%. פירוש הדבר שהיא צופה מכירות שנתיות של יותר ממיליארד דולר. קובי ריכטר מחזיק בכ-5.4% ממניות החברה ומשמש כדירקטור. אחיו יוחאי ריכטר משמש כיו"ר הדירקטוריון ומחזיק בכ-2.1% מהמניות. הקרן האמריקאית Renaissance Technologies מחזיקה בכ-5.5% מהמניות וכלל ביטוח מחזיקה בכ-5.1% מהמניות.

העיסקה צפויה להביא לחיסכון של כ-50 מיליון דולר בהוצאות התפעול. היא אושרה על-ידי הדירקטוריונים של שתי החברות. היא צפויה להסתיים לפני סוף 2018, לאחר קבלת אישורים רגולטוריים ואישור אסיפת בעלי המניות של אורבוטק. חברת KLA Tencor הודיעה שהיא תממן את העיסקה מהקופה של שתי החברות ומהללואה ארוכת טווח בהיקף של מיליארד דולר שהיא תיקח.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית