נייק רכשה את Invertex התל אביבית לקידום הפעילות הדיגיטלית

10 אפריל, 2018

אינברטקס פיתחה סורק תלת מימדי וטכנולוגיית עיבוד תמונה להתאמת הנעליים לרגלי הלקוחות. לפני פחות מחודש רכשה נייק את זודיאק הניו יורקית, המבצעת תחזיות התנהגות עתידית של הלקוחות. נייק הכריזה על אסטרטגיה דיגיטלית

Invertex ScanMat

יצרנית נעלי הספורט נייק (Nike) רכשה את חברת הסטארט-אפ התל אביבית Invertex, אשר פיתחה טכנולוגיית עיבוד תמונה לביצוע התאמה אוטומטית של נעליים לרגלי הלקוחות. נייק לא מסרה פרטים על היקף העיסקה, אולם בעקבות ההודעה הורד מהרשת אתר האינטרנט של אינברטקס. החברה הוקמה בשנת 2014 על-ידי המנכ"ל דוד בלייכר, שצבר נסיון בתחום המיכשור הרפואי בחברות Nephera, Allium Medical ו-Remon Medical. בהודעה רשמית של נייק נמסר שהעיסקה תחזק את מעמדה מתחום הפלטפורמות הדיגיטליות, באמצעות פיתוח של מוצרים חדשניים שישרתו מיליוני לקוחות של נייק. מנהל התחום הדיגיטלי בנייק, אדם זוסמן, מסר שהחברה תפתח חוויית קנייה חדשה בכל נקודות המכירה שלה, באמצעות שילוב של טכנולוגיות עיבוד תמונה עם טכנולוגיות בינה מלאכותית.

באינטרנט שוק הנעליים עדיין צולע

חברת אינברטקס פיתחה טכנולוגיה המאפשרת לקבל סריקה מיידית תלת מימדית של רגלי הלקוח במטרה להתאים לו את הגודל וצורת הנעל המושלמת עבורו. בחודש ספטמבר 2017 החברה הכריזה על מערכת ScanMat (בתמונה למעלה), שהיא עמדת סריקה המוצבת בחנות. הלקוח עומד עליה ללא נעליים, והמערכת מבצעת סריקה תלת מימדית של רגליו, ומשדרת את המידע אל אפליקציה המותקנת בסמארטפון שלו. לאחר מכן האפליקציה מסייעת ללקוח לאתר את הנעל המתאימה לו בחנות, או לבחור את הנעל המתאימה לו ביותר מתוך אתרי קניות באינטרנט. המערכת מאפשרת להתמודד עם תופעה המטרידה את המשווקים בארה"ב: רק 8% מהלקוחות רוכשים נעליים באינטרנט – ושיעור החזרת המוצרים שלהם מגיע לכ-40%.

נייק קונה חברה המנתחת קניות

חברת אינברטקס תשתלב בתוך חטיבת Consumer Direct Offense, שהוקמה בחודש ספטמבר 2017. מטרת החטיבה החדשה היא לפתח פתרונות המאפשרים לספק שירותים אישיים לכמות גדולה מאוד של לקוחות. מדובר בעיסקת הרכישה השנייה של נייק בתוך פחות מחודש, הממוקדת באסטרטגיה הדיגיטלית החדשה: לפני כשלושה שבועות היא רכשה את חברת Zodiac מניו יורק, אשר פיתחה תוכנת אנליטיקס המנתחת את הרגלי הקניות של הלקוחות, ומספקת תחזיות על התנהגותם העתידית על-פי תבניות התנהגות שהיא מחלצת הההיסטוריה של הרכישות שלהם.

במפגש עם משקיעים שנערך באוקטובר 2017, הסביר יו"ר, נשיא ומנכ"ל חברת נייק, מרק פרקר, שיוזמת Consumer Direct Offense תסייע להשיג את יעדי הצמיחה של החברה בחמש השנים הבאות. "הלקוחות היום מצפים לחווייה מושלמת, למוצרים חדשניים ולשירות אישי ומהיר. אנחנו תוקפים את הזדמנויות הצמיחה באמצעות חדשנות, מהירות וטכנולוגיות דיגיטליות". מטרת החברה הבת החדשה היא לספק שירות אישי ומהיר יותר. החברה הכריזה שהיא תכפיל את קצב ומשקל הפתרונות החדשניים, תכפיל את מהירות אספקת המוצר ותכפיל את מספר נקודות המפגש הישירות עם לקוחות.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טאבלט וסמארטפון , מיזוגים ורכישות