פטר בקמאייר: "תעשיית הרכב מתמודדת עם תופעת שבירת-רצף"

13 מאי, 2018

מנהל תחום מערכות הרכב בחברת TI, היינץ פטר בקמאייר: "קיימות התפתחויות מקבילות שלא תמיד קל לחזות אותן. הרכב החשמלי, למשל, יגרום לשינוי מהותי באלקטרוניקה הממונעת מכיוון שסוללות ה-12V יוחלפו בסוללות 48V"

"תעשיית הרכב נמצאת בפני עידן חדש שבו כמעט כל מרכיב מרכזי בה יתמודד עם שינויים גדולים מאוד", אמר ל-Techtime מנהל תחום מערכות הרכב (Automotive Systems) בחברת טקסס אינסטרומנטס (Texas Instruments), היינץ פטר בקמאייר. הדברים נאמרו במהלך הסמינר המקצועי בתחום הפתרונות של TI ליישומים בתעשיית הרכב, שהתקיים בהרצליה בשיתוף עם חברת איסטרוניקס (Eastronics). בקמאייר: "התעשייה מתקרבת לנקודה שאנחנו מכנים בשם שבירת-רצף (discontinuity).

"מבחינת מרכיבי האלקטרוניקה בתעשיית הרכב, אנחנו מזהים את השינוי המתחולל כיום בארבע קבוצות מרכזיות של מוצרים: מערכות בטיחותיות לחישה וסיוע לנהג (ADAS), אלקטרוניקה של שלדת הרכב, תאורה, מערכות בידור ומידע (Infotainment) והתפתחות הרכב החשמלי וההיברידי. כך למשל, התקנות הסביבתיות דוחפות את התעשייה לכיוון הרכב החשמלי וההיברידי, אולם הדבר יגרום לשינוי מהותי באלקטרוניקה הממונעת מכיוון שסוללות ה-12V הקיימות היום יוחלפו בסוללות 48V ברכב חשמלי, או בשילוב של סוללות 12V שיפעלו לצד סוללות 48V ברכב ההיברידי".

התהליך מלווה במגמות נוספות שהחיזוי שלהן הוא כמעט בלתי אפשרי: "הרכב האוטונומי ייצר צרכים חדשים שהתעשייה צריכה ללמוד כיצד להתמודד עימם. קיימות התפתחויות מקבילות שלא תמיד קל לחזות אותן. אנחנו רואים, למשל, עלייה תלולה ביישומי Bluetooth חסכוני באנרגיה (BLE) בתוך הרכב. מדוע? אחת מהסיבות קשורה למתקפות המתרבות מסוג Relay Attack. הן מכוונות אל המפתח האלחוטי ומתמקדות בהעתקת האות המשודר על-ידי המפתח האלחוטי, כדי לגנוב את הרכב בלא צורך לפענח את הקוד. טכנולוגיית BLE זוכה בפופלריות גוברת מכיוון שהיא מסוגלת למנוע מתקפה כזו".

הרצאת פטר בקמאייר בסמינר פתרונות הרכב של טקסס אינסטרומנטס ואיסטרוניקס
הרצאת פטר בקמאייר בסמינר פתרונות הרכב של טקסס אינסטרומנטס ואיסטרוניקס

מהו תפקיד חטיבת פתרונות הרכב?

בקמאייר: "החטיבה עובדת בעיקר מגרמניה ומארצות הברית, והתפקיד שלנו הוא לחשוב על תעשיית הרכב מנקודת מבט מערכתית. אנחנו מומחי הרכב ב-TI. מכירים את הדרישות המערכתיות ועובדים צמוד מאוד אל הלקוחות ומשתתפים איתם בעיצוב מפת המוצרים העתידיים שלהם. הדבר הזה גם מאפשר לנו לפתח תכנוני ייחוס (TI Designs) עבור 175 תת-מערכות שונות הקיימות היום בתוך הרכב".

מהי האסטרטגיה המרכזית שלכם בתחום הרכב?

"טקסס אינסטרומנטס היא חברת אנלוג ומערכות עיבוד משובצות (Embedded Processing) עם 100 אלף לקוחות ו-100 אלף מוצרים. כיום כאשר אנחנו מסתכלים על המערכות האלקטרוניות השונות בתוך הרכב, אנחנו רואים שאנחנו יכולים לספק 80%-90% מכל הרכיבים הנדרשים בהן. לכן אנחנו משקיעים מאמצים רבים בייצור תכנוני ייחוס עבור התעשייה, והעלאתם לאינטרנט כדי שיהיו זמינים ללקוחות ויקצרו עבורם את זמני הפיתוח.

"בתחום הרכב יש לנו כיום יותר מ-6,000 רכיבים העומדים בתקינה המחמירה של עולם הרכב ומוגדרים Automotive Qualified. הם משולבים בכ-150 תכנוני ייחוס שפיתחנו עבור תעשיית הרכב והעלינו לאתר האינטרנט שלנו. מבחינתנו, תחום הרכב הוא חשוב וצומח. בשנת 2013 הגיעו 12% מהמכירות של TI מתעשיית הרכב. בשנת 2017 הגענו ל-19% מהמכירות ואנחנו מאמינים שהשנה נגיע לשיעור גדול יותר".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , סמיקונדקטורס