קואלקום ומיקרוסופט Azure מפתחות פלטפורמת IoT משותפת

15 מאי, 2018

הפלטפורמה תצא לשוק לפני סוף 2018 ותספק יכולות אנליטיקס ובינה מלאכותית לאבזרי קצה דוגמת מצלמות חכמות ומכשירי הקלטה קוליים. היא תתבסס על מעבדי קואלקום ותוכנת מיקרוסופט, ותאפשר פריסת מיליוני אבזרים

חברת מיקרוסופט וחברת קואלקום החלו לעבוד ביחד על פיתוח פלטפורמה ליישומי IoT מבוססי ראיית מכונה, המבוססת על המעבדים של קואלקום ועל הענן Azure של מיקרוסופט. הפלטפורמה תספק ערכת פיתוח ( Vision AI developer kit) שנועדה לספק יכולת עיבוד מבוססת בינה מלאכותית באבזרי הקצה. היא תבסס על תשתית הבינה המלאכותית (Azure Machine Learning) והאינטרנט של הדברים (Azure IoT Edge) ועל שבבי עיבוד הראייה של חברת קואלקום (Qualcomm Visual Intelligence Platform).

המטרה היא לספק פלטפורמה בכוללת את כל התוכנהו החומרה הדרושים כדי לספק יישומי בינה מלאכותית במצלמות וידאו הניתנות לניהול מנקודה אחת באמצעות הענן. במסגרת השותפות, מיקרוסופט תהיה אחראית על תחום התוכנה וקואלקום תהיה אחראית על תחום החומרה של ערכת הפיתוח. הוספת יכולת בינה מלאכותית בזמן אמת לאבזרי הקצה, כדי לנתח תמונות וקול, דורשת עוצמת עיבוד גבוהה אבל חסכונית מאוד באנרגיה. הפלטפורמה כוללת את מנוע הרשתות הנוירוניות ממשפחת Snapdragon של קואלקום. הפלטפורמה צפויה להיות זמינה בשוק לפני סוף 2018.

תאימות לחלונות, ללינוקס, לאינטל ול-ARM

מערכת Azure IoT Edge מאפשרת להתקין באבזר הקצה יכולות אנליטיקס הקיימות היום בענן. היא הוצגה לראשונה לציבור בנובמבר 2017, ומאז היא נבדקה על-ידי לקוחות נבחרים של מיקרוסופט, אשר בדקו אותו באבזרי קצה חדשים שלהם. במקביל, החל פרוייקט פיתוח משותף עם NXP ומייקרוצ'יפ בפיתוח משותף של מודל אבטחה למערכת, אשר יכולה לנהל תשתיות אבזרי קצה בכמויות של מיליוני אבזרים.

תשתית Azure IoT Edge מאפשרת לציוד הקצה לעבד את המידע הקיים במכשיר ולקבל החלטות גם ללא תקשורת אינטרנט. בנוסף, היא מפשרת העברת מסרים בין האבזרים ובינם לבין הענן. היא מותאמת למערכות ההפעלה לינוקס וחלונות, ולפלטפורמות העיבוד של חברת אינטל ושל חברת ARM. מנהל התוכנית, ארג'מנד סמואל, פירסם לפני שבוע פוסט באתר החברה ובו הודיע שהמערכת תהיה זמינה לציבור בחודשים הקרובים.

הפעילות של מיקרוסופט בענן נמצאת בצמיחה. לפני חודש היא דיווחה על הכנסות של 26.8 מיליארד דולר ברבעון הפיננסי שהסתיים במרץ 2018). מתוך זה, המכירות בתחום הענן צמחו ב-17% והסתכמו בכ-7.9 מיליארד דולר. מיקרוסופט לא מפלחת את המכירות שלה בתחום, אולם מסרה שהמכירות של הענן Azure צמחו בשיעור של 93% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. על הרקע הזה ניתן להבין את הכרזתה לפני שבוע, שהיא מתכננת להשקיע 5 מיליארד דולר בתחום ה-IoT בארבע השנים הבאות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , בינה מלאכותית , חדשות