פוטורו חשפה סורק 3D המיידי הראשון בעולם

14 אוגוסט, 2018

החברה משכונת התקווה פיתחה ביחד עם מאנטיס ויז'ן עמדת סריקה המייצרת מודל וידאו תלת מימדי מלא של האדם המצולם בתוך 3 שניות. ב-2019 מתחיל הייצור ההמוני של המכונות, והצבתן באתרים ציבוריים בישראל ובחו"ל

חברת פוטורו (Photuru) משכונת התקווה חשפה אתמול בקניון איילון ברמת גן את עמדת הסריקה המיידית הראשונה בעולם המבצעת סריקה תלת-מימדית מלאה של בני-אדם בתוך 3 שניות, ושולחת אליהם למייל את הקובץ בתוך 2 דקות. המערכת פותחה בשנתיים האחרונות ביחד עם חברת מאנטיס ויז'ן (Mantis Vision) מפתח תקווה, אשר פיתחה טכנולוגיית צילום וחישה בתלת-מימד (3D) המבוססת על העיקרון של אור מובנה (Structured Light): כאשר מקרינים פס אור על משטח עקום, פס האור נראה עקום. מדידת העקמומיות הזו מספקת מידע על עקמומיות המשטח שעליו הוטל. הטכנולוגיה של מאנטיס מתאימה לשימוש במגוון יישומים, החל מסמארטפונים, עבור לאולפנים מקצועיים וכלה בסורקי תלת-מימד תעשייתיים. לאחרונה החליטה שיאומי הסינית לשלב מצלמת 3D של מאנטיס בטלפון הדגל העתידי שלה.

פוטורו ומאנטיס פיתחו עמדת סריקה המבוססת על שימוש ב-22 סורקים תלת-מימדיים המבצעים סריקת וידאו מלאה של גוף האדם. עם השלמת הסריקה המשתמש מקבל את הקובץ וממנו הוא יכול לייצר אינסוף תמונות של עצמו, מכל זווית שהוא בוחר. בנוסף, החברה מספקת כלים לשימושים חדשים ומפתיעים בקובץ התלת-מימדי. היא יודעת לייצר אוואטר תלת-מימדי המאפשר לאנשים להיכנס כדמויות במשחקי מחשב של סוני, כמו GTA למשל.

רונן חכימי: "כמו שלא שואלים מדוע יש צורך בתמונת צבע, לא ישאלו מדוע יש צורך במודל תלת מימדי"
רונן חכימי: "כמו שלא שואלים מדוע יש צורך בתמונת צבע, לא ישאלו מדוע יש צורך במודל תלת מימדי"

תוכנה אחרת מבצעת מניפולציה על המודל התלת מימדי יכולה לייצר הנפשות שבה הדמויות מבצעות פעולות שונות. ניתן לשלוח את הקובץ למדפסת תלת-מימד כדי לקבל פסלון של הדמות המצולמת, וניתן אפילו לנתח את קובץ הווידאו כדי לאפיין תנועות או לזהות בעיות רפואיות הקשורות לשלד ולתנועה. מכיון שהקבצים תואמים לסטנדרטים התעשייתיים OBJ ו-COLLADA, מפתחי צד שלישי יכולים לעשות בהם שימוש ליישומים חדשים ובלתי צפויים.

החברה הוקמה לפני קצת יותר משנתיים על-ידי גיל בן-דורי ועל-ידי המנכ"ל רונן חכימי, לאחר שהם הגיעו למסקנה שיש פער בעולם סריקות התלת-מימד: קיימות טכנולוגיות מתקדמות מאוד אולם הן לא יוצאות מחדרי המעבדה ולא מקבלות ביטוי בשוק. בשיחה עם Techtime, סיפר חכימי שהמערכת שהוןצבה אתמול (ב') בקניון איילון היא עדיין מערכת אבטיפוס, מתוך כוונה להתחיל בייצור המוני בשנת 2019, כדי לרשת את ישראל בעמדות סריקה באמצעות מודל של זכיינות, ולאחר מכן להרחיב את השיווק גם לחו"ל.

לדבריו, פרוייקט הפיתוח היה כרוך בייצור ראשי סריקה מסוג חדש של מאנטיס, אשר עוצבו במיוחד לצורך עמדות הסריקה הציבוריות. בנוסף, פותחה טכנולוגיה המתיכה את המידע המגיע מכל הסורקים לכדי קובץ אחד המבטא דמות תלת-מימדית שלמה, ולאחר מכן, פיתוח התשתית המכנית והמיחשובית המסתתרת בתוך עמדת הסריקה.

"מרגע שהצגנו את הקונספט קיבלנו פניות מגופים רבים שביקשו פתרונות ייעודיים. חברות אופנה פנו אלינו לצורך פיתוח יישומים לקניית בגדים באינטרנט, גופי בריאות מעוניינים במודלים התלת-מימדיים לצורך טיפול בפציינטים, ואפילו יש יבואן רכב שביקש לפתח עמדת המחשה מיוחדת לשיווק מכוניות יוקרה".

ראש הסריקה הייעודי שמאנטיס ויז'ן פיתחה עבור פוטורו
ראש הסריקה הייעודי שמאנטיס ויז'ן פיתחה עבור פוטורו

מכל מקום, הוא מאמין שהרעיון החדש ישנה את שוק הצילוןם האישי. "כאשר יצאה המצלמה הצבעונית הראשונה אף אחד לא שאל מדוע צריך צבע. בקרוב אף אחד לא ישאל מדוע צריך צילום תלת-מימדי. במקביל, שיתוף הפעולה עם מאנטיס ויז'ן נמשך, וכעת שתי החברות עובדות על פיתוח נגזרות נוספות של הטכנולוגיה, כמו למשל יישומי מציאות רבודה: שילוב האובייקט התלת מימדי בתוך מציאות הנקלטת על-ידי מכשיר הסמארטפון. כדי להמחיש את הפוטנציאל הטמון הטכנולוגיה מביא חכימי כדוגמא את עולם החתנות: "באמצעות סריקה תלת מימדית של טקס הנישואין מתחת לחופה ושידורו באינטרנט, אנשים יכולים לחוש שהם משתתפים בחתונה, ולהיות במרכז העניינים יותר מאשר אנשים שהיגעו פיסית לארוע, ונמצאים 20 מטר מהחופה".

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , אלקטרואופטיקה , חדשות , תעשייה ישראלית