מנטיס ויז'ן רוכשת את BrainVu הישראלית

5 ספטמבר, 2018

החברה הוקמה ב-2016 על בסיס מחקר בטכניון אשר מצא קשר בין תנועות העין לבין מצבים רגשיים. מנטיס ויז'ן מפתחת ומייצרת מצלמות תלת-מימד המבוססות על אור מובנה. העיסקה מכניסה אותה לתחום "כלכלת הרגשות"

חודש אחד בלבד לאחר שרכשה את חברת אלסס (Alces) האמריקאית, משלימה חברת מנטיס ויז'ן (Mantis Vision) מפתח-תקווה רכישה נוספת, הפעם של חברת בריין-ויו (BrainVu) שיצאה מהטכניון. בריין ויו עוסקת בבינה מלאכותית ומתמחה בזיהוי סמנים ביולוגיים באמצעות ניתוח תמונות (Machine Vision), כדי לזהות רגשות אנושיים בזמן אמת באמצעות מצלמות סמארטפון, מערכות מציאות רבודה/מדומה ועוד. העיסקה מכניסה את מנטיס-ויז'ן לתחום "כלכלת הרגשות" המתמקדת בחישה וניתוח של המצבים המנטליים של הצרכנים.

ניתוח רגשות בענן

מייסדת משותפת והמדענית הראשית של חברת בריין-ויו, פרופ' מרים ריינר, הסבירה שהמחקר שנערך במעבדת המציאות המדומה והנוירו-קוגניציה בטכניון (Virtual Reality and Neurocognition), "הוביל לגילוי של ספקטרום ייחודי של סמנים ביולוגיים-פיזיולוגיים בתנועת העין, אשר מאפשרות לנו לזהות שינויים בתהליכים קוגניטיביים המציינים מצבים של ערנות, תשומת לב, לחץ ומאמץ מוחי. המחקר זה היווה את הבסיס לייסוד חברת בריין-ויו". החברה הוקמה בשנת 2016 על-ידי המנכ"ל שי הלל, פרופ' ריינר והטכנולוגי הראשי זאב הדר ומעסיקה כיום 7 עובדים.

היא פיתחה פלטפורמת תוכנה הפועלת בענן, אשר מעבדת מידע המגיע מהמצלמות. המידע כולל ניתוח של תנועות העין והבעות פנים, ומספק בזמן אמת חיווי על מצבו הרגשי אל האדם בהתאם לאינדקס שהחברה פיתחה בשם BrainVu Sentiment Index, המבוסס בחלקו על מחקרים מדעיים שנערכו בתחום התגובות העצביות-תודעתיות (Neuro-Cognitive- Survey). הדבר מאפשר לעקוב בזמן אמת אחר תגובות של לקוחות למבצעים, תוכניות שיווק, פרסומות וכדומה.

מנטיס מחפשת יישומי תלת-מימד חדשים

העיסקה מפתיעה, מכיוון שמנטיס ויז'ן עוסקת בתחום הפיתוח של טכנולוגיות חישה תלת-מימדיות. מנטיס ויז'ן הוקמה בשנת 2005 ומעסיקה כיום כ-160 עובדים במרכזי פעילות בישראל, בארצות הברית, בסלובקיה ובסין. טכנולוגיית צילום התלת-מימד שלה מבוססת על העיקרון של אור מובנה (Structured Light): כאשר מקרינים פס אור על משטח עקום, פס האור נראה עקום. מדידת העקמומיות הזו מספקת מידע על עקמומיות המשטח שעליו הוטל. בחודש מאי השנה החליטה שיאומי (Xiaomi) הסינית להטמיע את המצלמה של מאנטיס בסמארטפון הדגל השלה, Mi8, שיהיה מכשיר האנדרואיד הראשון המספק יישומי תלת-מימד אמיתי.

מייסד ומנכ"ל מנטיס ויז'ן, גור אריה ביתן, אמר שהשילוב של טכנולוגיית בריין-ויו עם זו של מנטיס ויז'ן, "תאיץ את חדירתנו לשוק על-ידי יצירת תוכן תלת-מימדי מבוסס רגשות עבור מכשירים חכמים. החברה תמשיך לפעול תחת השם בריין-ויו, חברה מבית מנטיס ויז'ן. אנחנו נמצאים בחיפוש מתמיד אחר חברות חדשניות שיעצימו ויעשירו את מה שיש למנטיס ויז'ן להציע". מנטיסו יז'ן מחפשת יישומים חדשים עבור הטכנולוגיה שלה, באמצעות שיתופי פעולה. כך למשל, בחודש שעבר נחשף סורק תלת-מימד בקנה מידה גדול מאוד שמנטיס-ויז'ן פיתחה עבור חברת פוטורו (Photuru) משכונת התקווה.

עמדה לסריקת תלת-מימד של אנשים שמנטיס ויז'ן פיתחה עבור חברת פוטורו, שהוצבה בקניון איילון
עמדה לסריקת תלת-מימד של אנשים שמנטיס ויז'ן פיתחה עבור חברת פוטורו, שהוצבה בקניון איילון

זוהי עמדת הסריקה המיידית הראשונה בעולם המבצעת סריקה תלת-מימדית מלאה של בני-אדם בתוך 3 שניות. עמדת הסריקה מבוססת על שימוש ב-22 סורקים תלת-מימדיים המבצעים סריקת וידאו מלאה של גוף האדם. עם השלמת הסריקה המשתמש מקבל את הקובץ וממנו הוא יכול לייצר אינסוף תמונות של עצמו, מכל זווית שהוא בוחר. בנוסף, החברה מספקת כלים לשימושים חדשים ומפתיעים בקובץ התלת-מימדי. היא יודעת לייצר אוואטר תלת-מימדי המאפשר לאנשים להיכנס כדמויות במשחקי מחשב של סוני, כמו GTA למשל, או לשלוח קובץ למדפסת תלת-מימד, המיפקה פסלון של האדם המצולם – או של כל משפחתו ביחד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , בינה מלאכותית , השקעות והון סיכון , חדשות