אלטייר ואתרטרוניקס פיתחו אנטנה ממוזערת ליישומי IoT

6 ספטמבר, 2018

הפתרונות החדשים מבוססים על שילוב של טכנולוגיית האנטנות הזעירות של אתרטרוניקס, כשהיא פועלת ביחד עם ערכת השבבים ALT1250 של אלטייר

חברת אלטייר מהוד השרון (Altair Semiconductor) וחברת אתרטרוניקס מארה"ב (Ethertronics), יחשפו בימים הבאים טכנולוגיית אנטנות סלולריות חדשה עבור אבזרי IoT לבישים. הטכנולוגיה תוצג לראשונה בתערוכת Mobile World Congress Americas שתתקיים בעוד שבוע בלאס-וגאס. חברת אלטייר מסרה שהפתרונות החדשים מבוססים על שילוב של טכנולוגיית האנטנות הזעירות של אתרטרוניקס, כשהיא פועלת ביחד עם ערכת השבבים ALT1250 של אלטייר, המספקת מאפנן ומודם לשני תקני התקשורת הסלולריים התומכים ב-IoT, תקן Cat-M1 ותקן NB-IoT.

חברת אתרטרוניקס מייצרת אנטנות זעירות המבוססות על טכנולוגיית Isolated Magnetic Dipole, הרשומה כפטנט שלה. מנהל המוצרים של אלטייר, דימה פלדמן, אמר שהשילוב של הטכנולוגיה של אתרטרוניקס ביחד עם האלגוריתם של אלטייר, איפשרו לייצר את אנטנת ה-IoT הסלולרית הקטנה בעולם.

שבב ALT1250 כוללת את מעגל ה-RF הקדומני (RF front-end) אשר תומך בכל ערוצי ה-LTE הנמצאים בשימוש. בנוסף, הוא כולל RFIC, יחידת ניהול הספק (PMU), זיכרון, מעגלי הגברה, מסננים, מתגי אנטנה, מעגלי לשירות מיקום מבוסס לוויינים (GNSS), אבטחה מבוססת חומרה ומיקרו-בקר פנימי (MCU) המאפשר ללקוחות לפתח יישומים ייחודיים.

תחרות מול ענקי התעשייה

"עד היום התמודדו היצרנים עם הצורך להקריב את ביצועי הקישוריות הסלולרית כדי לשמור על הפונקציונליות של האבזרים הניידים", אמר המדען הראשי של חברת אתרטרוניקס, אוליבייה פאג'ונה. "טכנולוגיית הסיליקון ואלגוריתם האיפנון של אלטייר, ביחד עם טכנולוגיית האנטנות שלנו, משנים את הצב הזה". חברת אתרטרוניקס פועלת מארצות הברית ומפעילה מתקן ייצור בסין. היא נמצאת בבעלות AVX ועד היום סיפקה כ-1.8 מיליארד אנטנות זעירות ליצרני טלפונים ואבזרים אלחוטיים.

חברת אלטייר הוקמה בשנת 2005 על-ידי מייסדי חברת ליבית (שעבדו בטקסס אינסטרומנט, לאחר שזו רכשה את ליבית ב-1999). בין המייסדים: המנכ"ל עודד מלמד והטכנולוג הראשי יגאל ביטרן. בתחילת 2016 היא נירכשה על-ידי סוני תמורת כ-212 מיליון דולר כדי לקבל דריסת רגל טכנולוגית בתחום ה-IoT, ומאז פועלת כחברה עצמאית בבעלות סוני. המתחרות העיקריות שלה הן חברות גדולות מאוד דוגמת אינטל, מדיהטק, NXP, קואלקום, סמסונג ו-STMicroelectronics. להערכת חברת המחקר TechNavio, מדובר בשוק דינמי מאוד אשר צפוי לצמוח בקצב שנתי של כ-13% בשנים 2018-2022.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , חדשות , סמיקונדקטורס , תקשורת

פורסם בתגיות: Altair , IOT