אוטוטוקס השיקה שבבי V2X דואליים הראשונים בעולם

6 ספטמבר, 2018

מערך השבבים החדש של החברה מחסל את הוויכוח בין חסידי התקשורת הסלולרית לחסידי התקשורת הישירה: הוא תומך גם בתקשורת DSRC וגם בתקשורת סלולרית, במטרה לספק פיתרון מלא לכל שוק ה-V2X

חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, חשפה מערך שבבים חדש אשר צפוי לחסל את אחד מהוויכוחים הלוהטים ביותר בתחום התקשורת בין כלי-רכב לבין כלי-רכב אחרים ותשתיות דרך (V2X). הוויכוח הזה מתנהל בין חסידי התקשורת הישירה DSRC – Dedicated Short Range Communications הפועלים בעיקר בארצות הברית, ביפן ובמדינות אירופה, לבין חסידי גישת התקשורת הסלולרית (Cellular V2X), שבה כל מכונית מתקשרת אל הרשת ומקבלת ממנה מסרים המגיעים ממכוניות אחרות ומתשתיות הדרך.

חגי זיס: "זו מהפיכה ממשית"

טכנולוגיית V2X מיועדת לאפשר למכוניות להעביר ביניהן, באמצעות תקשורת אלחוטית, נתונים בטיחותיים כגון מהירות, כיוון נסיעה, מיקום ומצב הבלימה, כניסת מכוניות אחרות אל הצומת ועוד, ולספק לנהגים התרעה על סכנת התנגשות. להערכת חברת המחקר TechNavio, למרות ששוק תקשורת ה-V2X צפוי לצמוח בקצב שנתי של כ-29% בארבע השנים הבאות, "הוא מאופיין בתחרות עזה בין הפתרון הישיר לבין הפתרון הסלולרי".

בעבר תמכה אוטוטוקס בפתרון ה-DSRC בלבד, אולם כעת היא חושפת ערכת שבבים חדשה אשר תומכת בו-זמנית בשתי הטכנולוגיות: גם ב-DSRC וגם ב-C-V2X. "מדובר במהפיכה של ממש בתחום", אמר מנכ"ל אוטוטוקס, חגי זיס. להערכתו, אואוטוקוס היא החברה הראשונה בעולם אשר מצליחה לספק ערכת שבבים התומכת בשתי טכנולוגיות התקשורת המתחרות.

שתי הטכנולוגיות המתחרות: רשת סלולרית (מימין) ותקשורת ישירה (DSRC)
שתי הטכנולוגיות המתחרות: רשת סלולרית (מימין) ותקשורת ישירה (DSRC)

כל שוק ה-V2X בשבב אחד

תקשורת V2X מבוססת פרוטוקול DSRC פרוסה ברחבי ארצות הברית, אירופה ויפן ובו בזמן ארכיטקטורת C-V2X צוברת תאוצה באזורים אחרים בעולם. השבבים החדשים מספקים יכולת דואלית (DSRC ו-C-V2X) ומוסמכים לענף הרכב בדירוג AEC-Q100 grade 2. החברה הצליחה לשמר את ממשק פיתוח התוכנה הקיים (API), כדי לקצר למינימום את זמן ההגעה לשוק של פלטפורמות V2X דואליות חדשות.

פתרון PC5 החדש של אוטוטוקס משתמש בספקטרום ITS בתדר 5.9GHz, שהוקצה בכל העלום לשימוש במערכות V2X. הפתרון אינו תלוי ברשת סלולרית, אינו דורש כרטיס SIM סלולרי או כיסוי סלולרי ועובד ללא מודם סלולרי 3G/4G/5G או לחילופין עם כל מודם כזה. הפרדת ה-V2X מההתקן הסלולרי (Network Access Device) הופכת את התקנות יחידת בקרת הטלמטיקה (TCU) ברכבים למשתלמות יותר. הפרדת ה-V2X ממערכת המידע והבידור ברכב מבטיחה עמידות גבוהה יותר של מערכת ה-V2X.

חברת אוטוקוס היא מהחברות הראשונות בעולם המספקות שבבי V2X בייצור המוני. השבבים של החברה מיוצרים על-ידי חברת STMicroelectronics, שבנוסף גם פיתחה ביחד איתה את הדור השני של פתרון ה-V2X DSRC שלה, שהוא הראשון מסוגו המוכן לייצור המוני. הפתרון כולל את מערך השבבים CRATON2 של אוטוטוקס ואת פלטפורמת הטלמטיקה Telemaco של STMicroelectronics.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , תקשורת אלחוטית

פורסם בתגיות: autotalks , V2X , אוטוטוקס