אינטל תרחיב את יכולות הייצור בישראל

18 דצמבר, 2018

אינטל הציגה תוכנית להרחבת מערך הייצור העולמי וציינה בין היתר כי בכוונתה להרחיב את קו הייצור בישראל. "הרחבת שטח הייצור תאפשר לנו לקצר זמני אספקה ב-60%"

[בתמונה: מפעל הייצור של אינטל באריזונה – פאב 42]

אינטל העולמית הצהירה אמש בהודעה רשמית על כוונתה להגדיל את השקעותיה ולהרחיב באופן משמעותי את יכולות הייצור שלה ברחבי העולם, במטרה לתמוך בחדירה של החברה לתחומי הצמיחה החדשים של החברה ובמגמות הביקוש העתידיות. כחלק מהמהלך הודיעה אינטל כי בכוונתה להרחיב את מתקני הייצור של החברה באורגון, באירלנד ובישראל.

לאינטל יש בישראל שני מפעלי ייצור, בירושלים ובקרית גת. כבר בחודש פברואר הכריזה אינטל על כוונתה להשקיע כ-5 מיליארד דולר (18 מיליון שקל) עד 2020 בהרחבת מפעל השבבים בקריית גת (פאב 28). במסגרת ההרחבה צפויה אינטל לקלוט כ-250 עובדים נוספים למפעל בקריית גת בשנים הקרובות.

על כן, לא ברור האם הצהרתה אמש מתייחסת להרחבה נוספת של פעילות הייצור בישראל או שמא מדובר בהרחבה המתוכננת, שאמורה להתחיל לצאת לפועל כבר ב-2019. עם זאת, יש לציין כי במסגרת הסיכומים עם ענקית השבבים עם הממשלה, הודיע בחודש מאי משרד האוצר כי יקצה לאינטל מענק בגובה של 300 מיליון דולר כתמריץ במידה שתבחר לבצע בעתיד השקעה אסטרטגית נוספת לשדרוג טכנולוגי.

במסגרת שידוד מערך הייצור העולמי, ציינה אמש אינטל בהודעתה כי היא מתקדמת על פי לוח הזמנים המתוכנן בעבודות ההכשרה, שבהן משקיעה אינטל כ-7 מילארד דולר, של מפעל החברה (פאב 42) באריזונה, שמיועד לייצר שבבי 7 ננומטר בטכנולוגיית אולטרה-סגול קיצוני (EUV). כמו כו, הודיעה החברה כי בכוונתה לפתח במפעל הייצור בניו מקסיקו טכנולוגיות לייצור הדור הבא של פתרונות אחסון וזיכרונות.

אינטל הגדילה בשנתיים האחרונות באופן משמעותי את היקף השקעות ההון שלה בשדרוג קווי ייצור והרחבת תפוקת הייצור. ב-2018 צפויה אינטל, להערכת מכון המחקר IC Insights, להשקיע כ-15.5 מיליארד דולר, גידול של 32% בהשוואה ל-2017, שבה השקיעה כ-11.7 מיליארד דולר. ב-2019 צפויה אינטל להשקיע כ-13.5 מיליארד דולר.

"הרחבת שטח הייצור העומד לרשותנו יאפשר לנו להגבי מהר יותר לשינויים בשוק ולקצר את זמני האספקה שלנו ב-60% חערך," נכתב הודעתה של אינטל אמש והוסיפה כי בכוונתה להתחיל בשבועות הקרובים במגעים עם ממשלות מקומיות באשר למימוש התוכניות.

המהלך מתבצע כחלק מתהליך המעבר של אינטל "מחברה ממוקדת PC לחברה ממוקדת מידע." השינוי האסטרטגי הזה החל כבר ב-2016, תחת ניהולו של המנכ"ל הקודם בריאן קרזניץ, שהגדיר עבור החברה מנועי צמיחה חדשים כגון רכב, ענן ומרכזי נתונים, IoT, קישוריות ו-5G, וזאת כדי להפחית את תלות החברה בשוק ה-PC הדועך. להערכת החברה, התחומים החדשים פותח עבור החברה שוק בהיקף של כ-300 מיליארד דולר.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: אינטל