חברת האם של SCR מנתניה עוברת לבעלות Merck

18 דצמבר, 2018

תאגיד מרק ירכוש תמורת 3.25 מיליארד אירו את קבוצת אנטליק, שרכשה ב-2015 את SCR. בעקבות המיזוג עם הענקית האמריקאית, צפוי מרכז הפיתוח של חברת SCR בנתניה להרחיב את פעילותו

עסקת מיזוג בתעשיית הפארמה העולמית תוביל לשינוי בבעלות על חברת SCR הישראלית, המספקת פתרונות לניטור פרות וחלב במשקים. בסוף השבוע הודיעה ענקית הפארמה האמריקנית מרק (Merck) כי תרכוש את קבוצת אנטליק הצרפתית (Antelliq), חברת האם של אולפלקס (Allflex) אשר רכשה בתחילת שנת 2015 את SCR הישראלית.

על פי ההסכם, מרק תרכוש את מלוא מניותיה של אנטליק מידי קרנות הון של BC Partners תמורת 2.1 מיליארד אירו, וגם תישא בחובותיה של אנטליק, המסתכמים ב-1.1 מיליארד אירו, שאותם בכוונתה של מרק לפרוע תוך זמן קצר לאחר השלמת העסקה, אשר צפויה להסתיים ברבעון השני של 2019. אנטליק תמשיך לפעול לאחר המיזוג כחברת-בת עצמאית תחת חטיבת בריאות בעלי החיים של מרק. רכישת אנטליק תעבה את יכולות חטיבת בריאות בעלי החיים של מרק, שוק שמצוי בצמיחה גבוהה בשנים האחרונות, ותגדיל את מגוון הפתרונות ללקוחות שתי החברות.

אנטליק, הינה מובילה עולמית בפיתוח בפתרונות דיגיטליים לזיהוי, מעקב וניטור בעלי חיים, שהינו התחום הצומח ביותר בתעשיית בריאות בעלי החיים, עם היקף מכירות של 360 מיליון יורו ב-12 החודשים שהסתיימו ב-30 בספטמבר 2018. הפתרונות הללו מסייעים לחקלאים ו-וטרינרים לאסוף נתונים קריטיים לניהול היצור ולשיפור, הפוריות, הבריאות ההזנה והרווחה של חיות המשק.

SCR הפכה למרכז הפיתוח הראשי של אנטליק העולמית

בינואר 2015 רכשה אנטליק, באמצעות חברת-הבת אולפלקס, את חברת SCR מנתניה תמורת 250 מיליון דולר. בעקבות הרכישה, הפך מרכז הפיתוח של SCR למרכז הפיתוח העולמי המרכזי של אנטליק ופועל תחת השם Antelliq innovation center. המרכז, המעסיק כ-300 עובדים, מתוכם למעלה מ-100 אנשי מחקר ופיתוח, עוסק בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות לניטור ומעקב לבעלי חיים בחקלאות ואף לחיות מחמד. המרכז מנוהל על ידי אלי קימחין, המשמש גם כמנהל הטכנולוגיות הראשי (CTO) של קבוצת אנטליק.

בעקבות הרכישה על-ידי חברת ענק כמו מרק, שבעצם העסקה מסמנת את תחום הפתרונות הדיגיטליים לניהול משקים כמנוע צמיחה, פעילותו של מרכז הפיתוח של אנטליק בישראל צפויה להתרחב. למעשה, החברה מגייסת כבר בימים אלו אנשי פיתוח נוספים למרכז הפיתוח.

במקביל, לאחר הרכישה על ידי אנטליק ב-2015 המשיכה SCR לפעול בשוק הישראלי תחת השם SCR כספק מוביל למשק החלב ומספקת מערכות חדשניות לניטור פוריות הפרה ורווחתה וכן פתרונות מתקדמים לניהול רפתות ומכוני חליבה כגון מדי חלב אלקטרוניים ותגים חכמים למעקב אחרי פוריות ובריאות הפרה. מ-SCR נמסר כי הפעילות בישראל תימשך ללא כל שינוי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: מיזוגים ורכישות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Merck , SCR , אנטליק