אינוויז תקים בסין קו ייצור המוני לחיישני לידאר

26 דצמבר, 2018

החברה עברה למבנה חדש בפארק אפק, ונערכת לייצור המוני בהתאם ללוח הזמנים של חברת ב.מ.וו. המנכ"ל עומר כילף: "אנחנו מבצעים פעילות חלוצית בתחום הסימולטורים ותוכנות תלת-מימד לחיישני LiDAR"

חברת אינוויז (Innoviz Technologies) עברה לפני כשלושה שבועות ממשכנה הישן בכפר סבא למבנה חדש בשטח של כ-4,000 מ"ר בפארק אפק שבראש העין, הכולל מעבדת ניסויים בכלי-רכב, חדר נקי ומשרדים המאכלסים את כל 200 עובדי החברה בישראל. המעבר למתקן החדש הנמצא עדיין בבנייה חלקית, נועד להכין את החברה לקראת הייצור ההמוני של חיישן ה-LiDAR מהדור החדש של החברה, אשר צפוי להתחיל בשנת 2020. למעשה, התאריך נקבע על-ידי חברת ב.מ.וו, אשר החליטה לשלב את החיישן של אינוויז בגרסה האוטונומית של ה-SUV החשמלי חדש iNEXT.

הרכב צפוי להגיע לשוק בשנת 2020, כאשר בשנת 2021 ב.מ.וו תוציא לשוק את הגרסה האוטונומית שלו. לצורך זה צריכה אינווויז להוכיח יכולת ייצור המוני עד אמצע 2020. בביקור של Techtime במתקן החדש, סיפר המנכ"ל עומר כילף שההיערכות לייצור המוני כוללת תוכנית להקמת קו ייצור המוני בסין כבר בסוף שנת 2019. בין השאר, כדי לעמוד ביעד, צריכה החברה להשלים את הפיתוח של חיישן הדור הבא שלה, InnovizOne, אשר יהיה קטן יותר ובעל ביצועים משופרים בהשוואה לחיישן הדור הראשון, InnovizPro.

חברת אינוויז הוקמה בתחילת 2016 על-ידי עומר כילף, אורן רוזנצווייג, אורן בוסקילה ועמית שטיינברג. כולם יוצאי יחידה טכנולוגית של חיל המודיעין, שגם מילאו תפקידי מפתח בחברות סטארט-אפ ובחברות רב-לאומיות. מייסד משותף נוסף הוא יו"ר החברה, זהר זיסאפל, שהיה גם המשקיע הראשון. עד היום היא גייסה כ-82 מיליון דולר. החברה הביאה לשוק קונספט חדש של חיישן LiDAR המבוסס על רכיב מוליך למחצה וללא שימוש בחלקים נעים, אשר יעמוד בדרישות הגודל, המחיר והביצועים של תעשיית הרכב.

בתוך מעבדת בדיקות הרכב החדשה של חברת אינוויז
בתוך מעבדת בדיקות הרכב החדשה של חברת אינוויז

טכנולוגיית LiDAR מאפשרת להשתמש במכשיר לייזר כדי למדוד מרחקים. המערכת משדרת אותות לייזר קצרצרים לעבר אובייקט נבחר, וקובעת את מרחקו בהתאם לזמן הדרוש לאותות לחזור אל המכשיר. הרעיון של אינוויז היה לפתח שבב High Definition Solid State LiDAR שיאפשר להוזיל את עלות החיישן מתחת ל-100 דולר כדי שיוכל להיות חיישן סטנדרטי בכל סוגי הרכב. הפתרון של החברה מבוסס על שימוש ברכיב MEMS הכולל תכנון מיוחד של מראה אשר יכולה לנוע בשני צירים, ועל-ידי כך מאפשרת ביצוע של סריקת לייזר ללא חלקים נעים.

בנוסף, המודול המרכזי בתוך המערכת כולל גם גלאי הקולט את קרן הלייזר ושבב ASIC המבצע את החישובים וממיר את האותות למודל של נקודות תלת-מימדיות. מאחורי זה יושב מחשב המריץ את אלגוריתם הראייה הממוחשבת וכולל גם מרכיב של בינה מלאכותית מסוג רשת נוירונים. תשתית אלגוריתמיקה ותוכנה, המאפשרת להמיר את המידע הגולמי המגיע מהחיישן ולייצר תובנות על המתחולל בדרך.

כילף: "מה שאנחנו עושים בנושא של ראיית מכונה הוא לא פחות חדשני מאשר הפיתוח שלנו בתחום החומרה. יש מעט מאוד מחקרים בעולם בתחום הראייה הממוחשבת התלת מימדית ב-LiDAR. למעשה כמעט ואין. בטח לא משהו המוכן מסחרית. אנחנו עושים כאן עבודה חלוצית מאוד, ומפתחים תשתית תוכנה חדשה המשלבת בין ראיית מכונה קלאסית לבין לימוד עומק".

בתוך המשרדים החדשים בפארק אפק. 200 עובדים, 140 אנשי פיתוח, ומתוכם 40 מתכנתים
בתוך המשרדים החדשים בפארק אפק. 200 עובדים, 140 אנשי פיתוח, ומתוכם 40 מתכנתים

כיום, מעסיקה החברה כ-40 מתכנתים מתוך צוות של כ-140 אנשי פיתוח. הם מפתחים גם את התוכנה אשר נמצאת במחשב מחוץ לחיישן. בנוסף, הם מפתחים כיום סימולטור תלת-מימדי ראשון מסוגו, אשר יאפשר לדמות סביבה סינתטית ולייצר את האותות שהיו מתקבלים מחיישן ה-LiDAR, אם הוא היה סורק את הסביבה הזאת.

מהו היתרון התחרותי שלכם בתחום החיישנים לרכב אוטונומי?

עומר כילף: "זהו שוק מטורף וענק, והרבה מאוד חברות מאוד גדולות מנסות להגיע אליו כמה שיותר מהר, אולם יש צוואר בקבוק בתחום טכנולוגיית LiDAR: המכשירים בשוק יקרים וגדולים, ורוב החברות המתחרות בנו עדיין מבוססות על חיישנים גדולים ומכניים. הן מתמקדות כרגע בשיפור הביצועים, אבל לא בהפחתת העלויות".

מדוע יש צורך בחיישן LiDAR בעולם שיש בו מערכות מצלמות ומערכות מכ"ם זולות?

"הארכיטקטורה של הרכב האוטונומי כוללת מספר חיישנים: מצלמה, LiDAR, מכ"ם וחיישני אודיו. כל אחד מהם נותן את המידע שלו והמערכת מייצרת תובנה כוללת באמצעות Sensor Fusion. כלל האצבע בתעשייה הוא שכדי שהמחשב יקבל החלטה מסויימת, הוא צריך אינדיקציה זהה המגיעה לפחות משני סנסורים שונים". בנקודה הזאת יש חשיבות לחיישן תלת-מימדי נוסף מעבר למכ"ם: למערכות מכ"ם יש רזולוציה נמוכה, והן לא מזהות אובייקטים נייחים בגלל שהן נשענות על אפקט דופלר".

אחת מהתוצאות של כלל האצבע הזה, הוא שחברת ב.מ.וו נשענת על שתי טכנולוגיות ישראליות במכונית האוטונומית שלה: טכנולוגיית ה-LiDAR של אינוויז, אשר תפעל בשילוב עם טכנולוגיית עיבוד התמונה של חברת מובילאיי.

המבנה החדש של אינוויז בפארק אפק בראש העין
המבנה החדש של אינוויז בפארק אפק בראש העין

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אלקטרואופטיקה , חדשות , סמיקונדקטורס , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: Innoviz , LiDAR , אינוויז , רכב אוטונומי