ההשקעה של סולאר-אדג' בקוקאם צמחה ל-105 מ' ד'

2 ינואר, 2019

ביצעה מהלך משולב של רכישת מניות והשקעה ישירה בהיקף של 17 מיליון דולר. כעת היא מחזיקה ב-91.6% ממניות יצרנית הסוללות הקוריאנית ומתכננת להמשיך ברכישות כדי להגיע לאחזקה של 100%

חברת סולאר-אדג' (SolarEdge Technologies) מהרצליה ממשיכה להשקיע ביצרנית הסוללות הקוריאנית קוקאם (Kokam) מדרום קוריאה, המפתחת סוללות ליתיום-יון (Lithium-ion) ופתרונות אחסון אנרגיה. לאחר שרכשה 75% ממניותיה בחודש אוקטובר 2018 תמורת 88 מיליון דולר, רכשה סולאר-אדג' בתחילת השבוע מניות נוספות של החברה תמורת 9.9 מיליון דולר, וביצעה השקעה נוספת בהיקף של 7.1 מיליון דולר כדי לספק ליצרנית הקוריאנית הון תפעולי נזיל. בעקבות שני המהלכים האחרונים מחזיקה סולאר-אדג' ב-91.6% ממניות החברה.

החברה דיווחה היום (ד') ששני המהלכים האחרונים משתלבים באסטרטגיה הכוללת שלה: להשלים רכישת 100% ממניות קוקאם כדי להופכה לחברה הנמצאת בבעלותה המלאה, ולבצע השקעות נוספות בחברה הקוריאנית. קוקאם, אשר נוסדה ב-1981, מייצרת סוללות ליתיום-יון בעלות ביצועים גבוהים ופתרונות אחסון אנרגיה למגוון תעשיות, ובהן מערכות אחסון אנרגיה למתקנים סולאריים ומתקני אנרגיה מתחדשת (ESS), מערכות אל-פסק, מכוניות חשמליות, ולתעשיות התעופה והספנות. הכנסותיה של קוקאם ב-2017 עמדו על כ-49 מיליון דולר, אך החברה סיימה את השנה עם הפסד נקי של 12.2 מיליון דולר.

סולאר-אדג' פרצה אל השוק לפני קצת יותר מעשור עם טכנולוגיה חדשנית המסייעת לייעל את הפקת החשמל מפאנלים סולאריים, וכבשה בשנים האחרונות נתח נכבד מהשוק והפכה לאחת מהחברות המובילות בעולם בתחומה. בשנת 2017 עמדו הכנסותיה של החברה על 607 מיליון דולר, עלייה של 24% בהשוואה ל-2016, והיא נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של 1.57 מיליארד דולר.

לפני כחודש זכתה קוקאם בשני פרוייקטים להתקנת סוללות איחסון בחוות תאים סולאריים בהיקף כולל של 40 מגה-ואט שעה (MWh), עבור לקוחות המתקינים מערכות איחסון אנרגיה (Energy Storage System) במדינה. בסך הכל, החברה דיווחה שעד היום היא מכרה סוללות איחסון בהיקף כולל של 200MWh. השוק הקוריאני הוא דינמי במיוחד בתחום הזה, בעקבות החלטת ממשלת קוריאה לבצע שינוי מהותי בתשתיות אספקת הכוח במדינה: בשנת 2016 רק 4% מהאנרגיה בקוריאה הגיעה ממקורות מתחדשים, והיעד של הממשלה הוא להגיע לשיעור של 20% עד לשנת 2030.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , השקעות והון סיכון , חדשות

פורסם בתגיות: SolarEdge , סולאר-אדג' , קוקאם