הורדת תחזית ההכנסות של אפל מטלטלת את תעשיית השבבים

4 ינואר, 2019

הודעתה המפתיעה של אפל על הורדת תחזית ההכנסות לרבעון הראשון הצניחה אמש גם את מניותיהן של ספקיותיה, ובהן לומנטום, סקייוורקס, סירוס לוג'יק, אינטל, ברודקום – וגם סיוה הישראלית

מנייתה של אפל (Apple) צנחה אמש במסחר בארצות הברית בשיעור של כמעט 10% ומחקה כ-57 מיליארד דולר משוויה של אפל, וזאת לאחר שענקית האלקטרוניקה הורידה במפתיע ביום רביעי את תחזית ההכנסות שלה לרבעון הראשון מטווח של 89-93 מיליארד דולר ל-84 מיליארד דולר. זו הפעם הראשונה מאז 2002 שאפל מורידה את תחזית ההכנסות שלה.

הורדת התחזית של אפל עוררה בשווקים גל חששות מפני מפנה שלילי בשוק הסמרטפונים העולמי וגררה מטה את כל מדדי המניות המובילים. ואולם, מי שנפגעו בצורה המשמעותית ביותר היו המניות של החברות שמספקות רכיבים לאפל, שחלקן תלויות באפל כמקור הכנסה עיקרי. כך למשל, מנייתה של חברת Qorvo, שמספקת לאפל שבבי RF, איבדה אמש בנסד"ק כ-9% מערכה.

מי שעקב אחר הדיווחים של ספקיותיה של אפל בחודשים האחרונים יכול היה לזהות את הכתובת על הקיר כבר לפני כמה חודשים. Qorvo, הנסחרת בנסד"ק לפי שווי של כ-6.9 מיליארד דולר, פרסמה כבר בנומבר תיקון כלפי מטה לתחזית ההכנסות שלה, בייחסה זאת לירידה בביקושים העולמיים למכשירי הדגל של יצרניות הסמרטפון.

גם חברת Lumentum, המפתחת חיישני לייזר תלת-מימדיים המשמשים ביישומי זיהוי פנים ומציאות רבודה במכשירי האייפון החדשים, הודיעה בחודש נובמבר כי היא מורידה את תחזית ההכנסות שלה בשל "ירידה בביקושים מצד לקוח מרכזי, כשהכוונה היא בבירור לאפל, האחראית לכ-40% מהכנסות החברה. אמש סגרה לומנטום את המסחר בירידה של כ-8.4%.

חברת הסמיקונדוקטור Skyworks Solutions, המספקת רכיבים למערכות תקשורת סלולארית, התריעה מפני ירידה בביקושים בשוק לאחר פרסום תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2017. אמש צללה מניית החברה ב-10.5%, וזאת לאחר שאיבדה כבר כרבע מערכה ב-2017. ספקית רכיבי האודיו Cirrus Logic, שאפל אחראית לכשליש מהכנסותיה, ירדה אתמול ב-8.4%.

גם חברות גדולות יותר כמו ברודקום, אינטל, ומיקרון, שמספקות גם כן רכיבים למכשירי אפל גם אם אינן תלויות בה באופן דרמטי כמו הספקיות הקטנות היותר, חתמו אמש את המסחר בירידות משמעותיות של 8.9%, 5.5% ו-5.3% בהתאמה.

חברת סיוה (CEVA) הישראלית, שהקניין הרוחני שלה משולב גם במודם מתוצרת אינטל שנמצא במכשירי האייפון וגם במעבד הבינה המלאכותית בדגמי האייפון החדשים שיצאו השנה, ירדה אמש בשיעור מתון יותר של כ-3.9%.

אפל ייחסה את הורדת התחזית לביקושים נמוכים מהמצופה למכשירי האייפון החדשים בעיקר בסין, אך גם בשווקים אחרים. מנכ"ל החברה טים קוק ניסה לתלות זאת בגומרים מקרו-כלכליים וגיאו-פוליטיים, ואמר בריאיון ל-CNBC: "אין ספק שהכלכה החלה להאט החל מהמחצית השנייה של השנה, ואני סבור כי מלחמת הסחר בין ארצות הברית לסין מכבידה על הכלכלה ביתר שאת." עם זאת, אנליסטים סבורים כי גם התמחור הגבוה והחידושים המועטים של הדגמים החדשים תרמו גם כן במידה רבה לביקושים הנמוכים.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , טאבלט וסמארטפון

פורסם בתגיות: אייפון , אינטל , אפל , ברודקום , מיקרון , סיוה