אחרי BMW, אינוויז חתמה על שיתוף פעולה עם HARMAN

7 ינואר, 2019

הארמן, שבבעלות סמסונג, היא אחת מספקיות המערכות לרכב הגדולות בעולם. במסגרת שיתוף הפעולה, הארמן תשלב את ה-LiDAR של אינוויז במערכות שהיא מפתחת לשוק הרכב

חברת אינוויז (Innoviz) מראש העין הודיעה היום על שיתוף פעולה אסטרטגי נוסף בשוק הרכב העולמי עם הארמן (HARMAN), הנחשבת לאחת מספקיות המערכות לרכב הגדולות בעולם. במסגרת שיתוף הפעולה הארמן, שנרכשה על ידי סמסונג לפני כשנתיים, תשלב את חיישן ה-LiDAR  המתקדם של אינוויז במערכות הבטיחות והנהיגה האוטונומית שהיא מפתחת ליצרניות הרכב.

אינוויז פיתחה חיישן לייזר (LiDAR) הסורק את המרחב שבו נע הרכב ומייצר מפה תלת מימדית של סביבת הרכב בדיוק גבוה, בכל תנאי התאורה ובכל תנאי מזג האוויר. חיישני LiDAR צפויים להוות מרכיב אינטגרלי בכל מערכת חישה לרכב אוטונומי, לצד מצלמות ומכ"ם.

בניגוד למערכות ה-LiDAR אלקטרו-מכניות, אינוויז הצליחה לפתח LiDAR במצב מוצק (Solid State) על גבי שבב סיליקון, מה שאיפשר גם לשפר את ביצועי החיישן, ובעיקר להוזיל את עלותיו ל-100 דולר כך שיהיה מתאים לייצור המוני בתעשיית הרכב. הפתרון של החברה מבוסס על שימוש ברכיב MEMS הכולל תכנון מיוחד של מראה אשר יכולה לנוע בשני צירים, ועל-ידי כך מאפשרת ביצוע של סריקת לייזר ללא חלקים נעים.

בתוך מעבדת הרכב החדשה של אינוויז בראש העין

פריצת הדרך המסחרית של אינוויז הגיעה בבחודש אפריל האחרון כשיצרנית הרכב הגרמנית BMW הודיעה כי תשלב את חיישן ה-LiDAR של אינוויז בכל דגמי הרכב האוטונומיים שלה שצפויים לצאת לשוק החל מ-2021. בנוסף, לאינוויז יש שותפויות נוספות עם חברות מובילות כגון מאנגה, אפטיב, היריין הסינית. השותפות עם הארמן מעמיקה את יכולתה של אינוויז לגשת לקשת רחבה של יצרניות רכב ולהיבחר לפרויקטים נוספים.

שוק ה-LiDAR אמנם רווי מתחרים, אולם בחירתה של אינוויז לפרויקט עם BMW פתח פער עצום על פני המתחרים, וזאת הודות ליכותה של אינוויז לייצר בהיקפים גדולים חיישן LiDAR שעוצב, יוצר ונבחן בהתאם לפרמטרים הנוקשים ולרף הדרישות הגבוה ביותר של יצרניות הרכב. לא מכבר דיווחנו ב-TechTime כי אינוויז מקימה קו לייצור המוני של החיישנים שלה בסין, וזאת במטרה לעמוד בדרישות הפרויקטים שבהם היא מעורבת, לרבות שיתוף הפעולה עם BMW.

הדגמים האוטונומיים הראשונים צפויים אמנם לצאת לשוק רק החל מ-2021, אך למעשה יצרניות הרכב זקוקות כבר עתה לפתרון טכנולוגי ברמת בשלות גבוהה שעונה על הצרכים המרובים של שוק הרכב ובכלל זה ביצועים טכנולוגיים מתקדמים, עלות נמוכה, מזעור ממשי של גודל המוצר, בטיחות ואמינות. למרות שהוקמה רק לפני כשלוש שנים, אינוויז כבר עתה השיגה יכולת לספק מוצר סופי בייצור המוני, מה שממצב אותה בעמדת מצוינת בשוק.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: HARMAN , Innoviz , אינוויז